• Hasizom-erősítés másképp

        Keczán Judit
        Szerző: WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász

        Szokásos hasizom erősítő gyakorlatokon és a jól ismert konditermes has gyakorlatokon kívül nézzük meg, milyen más módon tudjuk erősíteni a hasfalunkat. A gyakorlatokat nyugodtan végezhetik gyermekágyas anyukák és hasi műtéten átesett betegek is a rehabilitációs időszakban.

        Alapgyakorlatok

        1. Először vegyen fel négykézláb helyzetet, ebben a pózban könnyebb megérezni, hogy a gyakorlatok során hogyan kell megfeszíteni a hasfalat. Lazítson a hasizmaival, ilyenkor a belek és belső szervek súlya ránehezedik a hasfalra. Egy belégzést követő kilégzéssel húzza föl a hasfalát a gerince irányába. Tartsa fent ezt a helyzetet 10 másodpercig és közben lélegezzen nyugodtan az orrán keresztül.
        2. Feküdjön a hátára, a két lábát húzza talpra, karjai a test mellett pihennek. Egy belégzést követő kilégzéssel húzza be a hasfalát. A köldöke alatti területre koncentráljon, mintha húzna egyet a nadrágszíjával. 10 másodpercig tartsa fent ezt a helyzetet, majd lazítson. A következő gyakorlatokhoz ez a helyzet lesz a kiindulási helyzet.
        3. Hasfalát megfeszítve lassan engedje ki a jobb lábát a talajtól 10 cm-re úgy, hogy a törzs folytatásaként hasson, majd lassan húzza vissza talpra. Közben gondosan figyeljen arra, hogy a medencéje ne mozduljon. Ismételje meg a gyakorlatot a másik lábával is.
        4. Emelje fel a bal karját magas tartásba úgy, hogy a törzs izmait megfeszíti, majd engedje vissza a teste mellé. Ismételje meg a gyakorlatot a jobb kezével is.
        5. Most a jobb kart és a bal lábat egyszerre mozdítsa, majd vissza. Cseréljen.
        6. A jobb lábat döntse ki 45 fokos szögig oldalra és vissza. Végezzen lábcserét, ehhez emelje fel az ellentétes oldali karját.

        A hasfal megfeszítését gyakorolja hétköznapi munkafolyamatok közben, például autóvezetés közben, számítógép előtt ülve vagy a házimunka során). Meglátja, hogy hamar megtérül a befektetett munka, nemcsak laposabb lesz a hasa, de csökkennek majd a derékfájós tünetei, illetve gyorsulhat az anyagcsere a belekre kifejtett nyomóerő következtében.

        A következő részben a gyakorlatokat nehezítjük a testhelyzet megváltoztatásával és labdahasználattal.

        (WEBBeteg - Keczán Judit, gyógytornász)

        Módosítva: 2016.11.19 14:21, Megjelenés: 2016.11.19 14:21
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az arc zsibbadása

        Az arc zsibbadása

        Dr. Kerekes Éva

        Érdemes neurológushoz fordulni, aki kideríti a zsibbadás okát.

        Helyes lázmérés

        Helyes lázmérés

        Cs. K., fordító

        Cikkünkből többet megtudhat a modern lázmérési módszerekről.

        15 perces office torna

        Az ülőmunka során a helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha időnként megszakítja az egy helyben ülést. Milyen apróbb trükköket vethet be annak érdekében, hogy megelőzze a tartós ülés káros hatásait?

        8 gyakorlat derékfájás ellen a mindennapokra

        A XXI. századra oly jellemző mozgásszegény életmód, az ülőmunka, az állandósult görnyedt testtartás (SMS-ezés, tabletezés) és az izmokat görcsösen összehúzó folytonos stressz hatására mindössze néhány évtized alatt oda jutottunk, hogy 10 emberből 9 szenved gerincproblémáktól. Miután a túlterhelés jellemzően leginkább a nyaki, illetve az ágyéki területet érinti, általában a panaszok is itt kezdődnek.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        5 perces office torna

        A helyes testtartásnak fontos szerepe van a gerinc egészségének megőrzésében, de tovább csökkentheti a fájdalom és a betegségek kialakulásának esélyét, ha óránként, kétóránként elvégzi a következő gyakorlatsort.

        Vállsérültek, vállműtöttek gyógytornája - rögzítésben

        Elég gyakran sérül a vállízület, akár egy banális esés során is eltörhet a felkarcsont vagy kificamodhat a váll. A helyreállítás jelenthet műtétet vagy egyszerű pihentető rögzítést.

        Hasizomedzés szülés után - 1.rész

        Szülés után a kismamák érhető módon vágynak arra, hogy minél hamarabb jó formába hozzák magukat. De vannak olyan állapotok, amikor a megszokott hasizom gyakorlatok elkezdése még veszélyes, például amikor az egyenes hasizmok még nem záródtak össze. Hasizom-ellenőrzés nélkül ne kezdjen el edzeni!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Egymillió migrénes
        A te életedet mennyiben befolyásolja a migrén? Alábbi tesztünkből kiderül.
        Tiszta orrok, nyugodt napok
        A gátolt orrlégzés rossz közérzetet és táplálási nehézséget is okozhat.
      • Orvos válaszol
      • Infografika és videó
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások