Hidratáció téma

A vízháztartás egyensúlya - A megfelelő hidratáció fontossága

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Mi történik a folyadék- és elektrolit-háztartás zavara esetén? Miért fontos a megfelelő hidratáció?

Hidratáció: Miért fontos odafigyelni a megfelelő folyadékpótlásra?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Egy felnőtt ember testtömegének mintegy 60 százaléka víz, legtöbb sejtünk (a zsírsejteket kivéve) legfőbb alkotója. Így érthető, miért létfontosságú, hogy a rendszeres étkezésen túl az állandó folyadékfogyasztásra is elegendő figyelmet fordítsunk.

Egészségesek-e az izotóniás italok?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Az izotóniás italokat (más néven sportitalokat) általában sportolók fogyasztják az edzések előtt, alatt, illetve a testmozgás végeztével.

COVID-19 elleni védőoltás: maradjunk hidratáltak az oltás előtt és azt követően is

WEBBeteg - F. Zs., fordító, Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus

Megkaptuk az előjegyzési időpontunkat a COVID-19 elleni oltásra, előkészítettük a vakcina beadásához a legalkalmasabb öltözetet, felkészültünk maszkkal és kézfertőtlenítővel. Írjunk fel a listánkra egy vizes palackot is!

A folyadék pótlása télen is fontos!

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

Folyadékpótlás

A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása nem csak nyáron fontos. A hidegebb évszakokban nem tapasztalunk olyan erős szomjúságérzetet, mint amikor árnyékban 30 °C van, éppen ezért, mivel ez a figyelmeztető jel télen nem olyan intenzív, nagyon fontos, hogy ilyenkor is fokozott figyelmet fordítsunk a megfelelő és rendszeres folyadékpótlásra.

A vízháztartás egyensúlya

hidratáció,folyadékpótlás,nyár

A felnőtt emberi szervezet 60%-a víz, amelyből már 1-2%-os veszteség olyan tüneteket okozhat, mint a fejfájás, a fáradtság vagy az állóképesség csökkenése. Előzze meg a kellemetlen tüneteket és igyon elég folyadékot napközben, valamint sportolás közben is.

A megfelelő hidratáció fontossága

Hidratáció,Folyadékpótlás,Dehidratáció

Az egészséges életmód, a kiegyensúlyozott táplálkozás részét képezi a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztás is.

A folyadékszükségletet a fizikai aktivitás (sportolás, fizikai munka), annak mértéke, intenzitása, hossza, az időjárás, a környezeti tényezők, a kor, a nem és egyéni tulajdonságok (izzadékonyság mértéke) befolyásolja.

Az idősebbeknek, a gyerekeknek, a nehezebb fizikai munkát végzőknek, intenzíven sportolóknak vagy meleg időjárás esetén mindannyiunknak nagyobb a folyadékigénye. Magas lázzal, hasmenéssel, hányással járó állapotok, a hasnyálmirigy gyulladás, a hashártyagyulladás, a nagy kiterjedésű égési sérülések a kiszáradás veszélyével járnak.

Sport és hidratáció - Mivel pótoljuk az elvesztett folyadékot?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Sportolás közben, legyen szó akár hobbisportolásról, akár versenysportról, fontos odafigyelnünk a megfelelő folyadékpótlásra a szervezet folyadék - valamint só - (elektrolit) háztartásának biztosítása érdekében.

Még a dietetikusok sem ellenőrzik mindig a páciensek folyadékbevitelét

Well pr

A megfelelő folyadék-ellátottságot a dietetikusok fontosabbnak tartják mint az orvosok, de ritkábban nézik. A hazai dietetikusok folyadékbevitellel kapcsolatos ismereteit és attitűdjét mérte fel szeptemberben az Európai Hidratációs Intézet (EHI) által kidolgozott kérdőív alapján a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége .

Sport és hidratáció

Európai Hidratációs Intézet

Már a közepes mértékű kiszáradás is rontja a teljesítményt és gyengíti a szervezet hőszabályzó képességét, ugyanakkor a túlzott folyadékbevitel is kellemetlen lehet sportoláskor, extrém mértékben akár veszélyes is.