Derékfájás téma

A derékfájás lehetséges okai

WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, neurológus, klinikai farmakológus

Derékfájás

Az egyszerű derékfájás legtöbbször otthoni kezeléssel is javul, bizonyos esetekben azonban nem szabad halogatni az orvoshoz fordulást, mivel komolyabb betegségek tünete is lehet.

Mire utalhat, ha reggel van hát- és derékfájása?

WEBBeteg - F. Zs., fordító, medicalnewstoday.com, Lektorálta: Dr. Bálint Anita, reumatológus szakorvos

Derékfájás

Ha hát- vagy derékfájással ébredünk, az gyakran csak annyit jelez, hogy probléma van az alvás közbeni testtartásunkkal, a matraccal vagy a párnákkal. A reggeli fájdalom azonban időnként valamilyen egészségügyi állapot, betegség tünete is lehet.

Tanácsok a derékfájás megelőzéséhez

WEBBeteg összeállítás - B. M., szakfordító, Dr. Zsuga Judit, neurológus, Dr. Németh Ágnes

A derékfájdalom jó eséllyel megelőzhető a fizikai állapot karbantartásával, erős gerinc körüli izomzat kialakításával, megfelelő testtartással, illetve helyes mozgás- és emelési technikákkal. Az alábbi módszerekkel tarthatja hátát egészségesen és erősen.

Irodai munka és mozgásszervi problémák

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

Egyre nagyobb a mozgásszervi panaszokkal küzdő betegek száma. A háziorvosi rendelők, a reumatológiai és ortopédiai szakrendelések tele vannak az ülő életmód áldozataival. Manapság az emberek többsége városban él, autóval jár, és sokan ülőmunkát végeznek, amely a mozgásszervek egészsége szempontjából nagyon káros.

A derékfájdalom és a séta

Derékfájás,Séta

A séta egyszerűnek tűnik, ám ha helytelenül végzik, fokozhatja is a panaszokat. Amikor a sportterapeuta sétét javasol, lendületes, dinamikus, ritmikus és folyamatos mozgásra gondol, ami megmozgatja a deréktáji izmokat, kötőszöveteket.

Miért alakul ki a derékfájás? Miért fontos a mindennapos séta? Hogyan kell sétálni ahhoz, hogy a mozgás valóban gyógyítson?

(Videó: Feövenyessy Gerinc- és Sportrehabilitációs Központ)

A lumbágó - Hogyan előzheti meg és mit tehet ellene?

WEBBeteg - Dr. Bessenyei Mónika, neurológus

A lumbágó, azaz köznapi nevén a derékfájás, a 20-50 éves korosztályban minden harmadik-negyedik embert érintő betegség, ezáltal a leggyakoribb mozgásszervi megbetegedésnek számít. A krónikus gerincfájdalommal szemben általában a nyilalló, éles fájdalommal járó, izomeredetű derékfájást nevezhetik lumbágónak.

8 gyakorlat derékfájás ellen a mindennapokra

WEBBeteg - Feövenyessy Krisztina mozgásterapeuta, okl. rehabilitációs szakember, a Feövenyessy Medical Fitness Akadémia vezetője

A XXI. századra oly jellemző mozgásszegény életmód, az ülőmunka, az állandósult görnyedt testtartás (SMS-ezés, tabletezés) és az izmokat görcsösen összehúzó folytonos stressz hatására mindössze néhány évtized alatt oda jutottunk, hogy 10 emberből 9 szenved gerincproblémáktól. Miután a túlterhelés jellemzően leginkább a nyaki, illetve az ágyéki területet érinti, általában a panaszok is itt kezdődnek.

Home office a gép előtt? 7 tanács derékfájás ellen

Fájdalomközpont - Dr. Páll Zoltán, sebész, traumatológus, sportorvos

A hirtelen jött home office egyik nagy hátránya az lehet, hogy otthoni körülmények közt nem elég ergonomikus a munkaállomás. Vagyis nem megfelelő széken, asztalnál, rosszul beállított gépnél, rossz tartással ülünk napi 6-8 órát. Dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológusa, sportorvosa hasznos tanácsokkal segít a derékfájdalom kiküszöbölésében.

Röviden a derékfájásról

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A derékfájás nagyon sok embernek okoz problémát, a magyar lakosság több mint fele legalább évente egy alkalommal megtapasztalja a kellemetlen érzést.

Az ülés fájdalmas következménye lehet az isiász szindróma

WEBBeteg - Dr. Lesznyák Judit

A gerincoszlop a rá nehezedő terhelés miatt csak kivételes esetben bírja károsodás nélkül egy emberöltőn át.