• Mit sportolhat a várandós kismama?

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A sport terhesség alatt lehetőséget ad a fittség megőrzésére, és segít felkészülni a szülésre is. Ha a terhesség komplikációmentes, nincs akadálya annak, hogy a kismama fizikailag aktív maradjon.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Nagyon fontos, hogy a várandós nő megfelelő sportot, edzésformát válasszon, és semmi esetre se erőltesse,  terhelje túl magát!  Bizonyos sportágak az első négy hónapban veszélyt jelentenek a magzatra, illetve a terhességre, mivel növelik a fejlődési rendellenességek kialakulásának és a vetélésnek a kockázatát. Ide tartoznak többek között a labdajátékok, mint például a tenisz, és a futás, kocogás is. Ezzel szemben a z úszás a terhesség valamennyi fázisában ajánlott, illetve vannak kifejezetten terhes nők számára tartott vízi tornagyakorlatokból álló edzések is.

        Hirdetés

        Hasizom edzés szülés után 


        Szülés után a kismamák érthető módon vágynak arra, hogy minél hamarabb jó formába hozzák magukat. De vannak olyan állapotok, amikor a megszokott hasizom gyakorlatok elkezdése még veszélyes, például amikor az egyenes hasizmok még nem záródtak össze. Hasizom-ellenőrzés nélkül ne kezdjen el edzeni!

        Hasizom edzés szülés után - 1.rész>>

        Hasizom edzés szülés után? - Milyen hasizom gyakorlatok veszélyesek?>>

        A várandósság alatt folytatott sportolás nem csak energiával tölti fel a szervezetet a szülés előtt, és nem csak a fittség megőrzését segíti elő, hanem segít megelőzni bizonyos terhességgel járó panaszokat is. Sok állapotos nő szenved olyan problémáktól, mint amilyen például a székrekedés. Ez a kellemetlen panasz azonban megelőzhető kiegyensúlyozott táplálkozással és rendszeres testmozgással.

        További tipikus terhességi panasz még a visszértágulat, a víz felgyülemlése a karokban és lábakban, illetve a hát- és lábfájás, amelyek mindegyike kiküszöbölhető rendszeres testedzéssel.

        Nem utolsó szempont az sem, hogy a sport erősíti az immunrendszert, így a leendő anyuka szervezete ellenállóbbá válik a megfázással, fertőzésekkel szemben.

        A megerőltető sportot, különösen a terhesség első hónapjában, feltétlenül kerülni kell, mivel a nagy megterhelés, a túlhevülés negatívan befolyásolja az embrió fejlődését. Néhány sport, amely a terhesség előtt nem jelentett megterhelést, árthat a kismama ízületeinek, ízületi szalagjainak, és az ínaknak, mivel a terhesség során a szövetek lazábbakká válnak, megnyúlnak, és emiatt könnyebben megsérülhetnek. A terhes nők súlypontja is áthelyeződik, ezért bizonyos gyakorlatok elvégzése során – amelyek korábban nem jelentettek nehézséget – könnyen elveszíthetik egyensúlyukat!

        Nagyon fontos tehát, hogy a leendő anyuka olyan sportot válasszon, ami nem jelent veszélyt sem a magzatara, sem önmagára nézve, és nem megterhelő a kismama számára. Ha Ön veszélyeztetett terhes, feltétlenül mondjon le a sporttevékenységről, illetve ezzel kapcsolatban kérjen tanácsot nőgyógyászától!

        A baba fejlődése a terhesség során


        A baba fejlődése az első hónapban>>

        A baba fejlődése a második hónapban>>

        A baba fejlődése a harmadik hónapban>>

        A baba fejlődése a negyedik hónapban>>

        A baba fejlődése az ötödik hónapban>>

        A baba fejlődése a hatodik hónapban>>

        A baba fejlődése a hetedik hónapban>>

        A baba fejlődése a nyolcadik hónapban>>

        A baba fejlődése a kilencedik hónapban>>

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: onmeda.de; Lektorálta: Dr. Árki Ildikó)

         

         
        Módosítva: 2013.07.20 18:37, Megjelenés: 2013.07.20 18:37
      • Cikkajánló

        Inkontinencia

        Inkontinencia

        Cs. K., fordító

        Higiéniai nedvszívó termékekkel a komfortérzetért.

        Dr. Peták István - Interjú

        Dr. Peták István - Interjú

        Fazekas Erzsébet, újságíró

        Ne haljon meg és ne szenvedjen senki, akin lehetne segíteni.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

        Sport harmincas éveinkben

        Harmincas éveinkben felpörög az életünk és egyre több stressz ér bennünket és egyre kevesebb időt tudunk magunkra fordítani. Pedig ebben az életszakaszban is érdemes szánni heti néhány órát magunkra, a sportolásra.

        Milyen sport ideális a munkámhoz?

        Ma már nem kérdés a sport fontossága, mindenki rögtön tud legalább két-három indokot, amiért jelentős a rendszeres mozgás az életünkben. Legyenek ezek a pozitív tények akár élettani hatások, akár a sportos testalkat.

        Mit sportoljon a gyerek?

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA