• Mit sportolhat a várandós kismama?

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        A sport terhesség alatt lehetőséget ad a fittség megőrzésére, és segít felkészülni a szülésre is. Ha a terhesség komplikációmentes, nincs akadálya annak, hogy a kismama fizikailag aktív maradjon.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Nagyon fontos, hogy a várandós nő megfelelő sportot, edzésformát válasszon, és semmi esetre se erőltesse,  terhelje túl magát!  Bizonyos sportágak az első négy hónapban veszélyt jelentenek a magzatra, illetve a terhességre, mivel növelik a fejlődési rendellenességek kialakulásának és a vetélésnek a kockázatát. Ide tartoznak többek között a labdajátékok, mint például a tenisz, és a futás, kocogás is. Ezzel szemben a z úszás a terhesség valamennyi fázisában ajánlott, illetve vannak kifejezetten terhes nők számára tartott vízi tornagyakorlatokból álló edzések is.

        Hirdetés

        Hasizom edzés szülés után 


        Szülés után a kismamák érthető módon vágynak arra, hogy minél hamarabb jó formába hozzák magukat. De vannak olyan állapotok, amikor a megszokott hasizom gyakorlatok elkezdése még veszélyes, például amikor az egyenes hasizmok még nem záródtak össze. Hasizom-ellenőrzés nélkül ne kezdjen el edzeni!

        Hasizom edzés szülés után - 1.rész>>

        Hasizom edzés szülés után? - Milyen hasizom gyakorlatok veszélyesek?>>

        A várandósság alatt folytatott sportolás nem csak energiával tölti fel a szervezetet a szülés előtt, és nem csak a fittség megőrzését segíti elő, hanem segít megelőzni bizonyos terhességgel járó panaszokat is. Sok állapotos nő szenved olyan problémáktól, mint amilyen például a székrekedés. Ez a kellemetlen panasz azonban megelőzhető kiegyensúlyozott táplálkozással és rendszeres testmozgással.

        További tipikus terhességi panasz még a visszértágulat, a víz felgyülemlése a karokban és lábakban, illetve a hát- és lábfájás, amelyek mindegyike kiküszöbölhető rendszeres testedzéssel.

        Nem utolsó szempont az sem, hogy a sport erősíti az immunrendszert, így a leendő anyuka szervezete ellenállóbbá válik a megfázással, fertőzésekkel szemben.

        A megerőltető sportot, különösen a terhesség első hónapjában, feltétlenül kerülni kell, mivel a nagy megterhelés, a túlhevülés negatívan befolyásolja az embrió fejlődését. Néhány sport, amely a terhesség előtt nem jelentett megterhelést, árthat a kismama ízületeinek, ízületi szalagjainak, és az ínaknak, mivel a terhesség során a szövetek lazábbakká válnak, megnyúlnak, és emiatt könnyebben megsérülhetnek. A terhes nők súlypontja is áthelyeződik, ezért bizonyos gyakorlatok elvégzése során – amelyek korábban nem jelentettek nehézséget – könnyen elveszíthetik egyensúlyukat!

        Nagyon fontos tehát, hogy a leendő anyuka olyan sportot válasszon, ami nem jelent veszélyt sem a magzatara, sem önmagára nézve, és nem megterhelő a kismama számára. Ha Ön veszélyeztetett terhes, feltétlenül mondjon le a sporttevékenységről, illetve ezzel kapcsolatban kérjen tanácsot nőgyógyászától!

        A baba fejlődése a terhesség során


        A baba fejlődése az első hónapban>>

        A baba fejlődése a második hónapban>>

        A baba fejlődése a harmadik hónapban>>

        A baba fejlődése a negyedik hónapban>>

        A baba fejlődése az ötödik hónapban>>

        A baba fejlődése a hatodik hónapban>>

        A baba fejlődése a hetedik hónapban>>

        A baba fejlődése a nyolcadik hónapban>>

        A baba fejlődése a kilencedik hónapban>>

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: onmeda.de; Lektorálta: Dr. Árki Ildikó)

         

         
        Módosítva: 2013.07.20 18:37, Megjelenés: 2013.07.20 18:37
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Ekcéma

        Ekcéma

        Dr. Vincze Ildikó

        Mi okozhatja, és hogyan kezeljük? Tanácsok a mindennapokra.

        Olvassunk mesét!

        Olvassunk mesét!

        Szponzorált tartalom

        Érdemes mesélni gyermekünknek, mert számos jótékony hatással bír! (x)

        Mit sportoljon a gyerek?

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

        A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        COPD és sport

        A COPD-nek és a sportnak az általános vélekedéssel ellentétben kéz-a kézben kell járniuk. Miért? Mert a testedzés segít visszanyerni az irányítást az élete felett, fokozza az önbizalmat, és javítja az általános egészséget is.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA