• Hosszú tél - Vashiány, omega3 zsírsav, rosszkedv

        Szerző: orvostkeresek.hu

        A tavaszra még várnunk kell, de addig se hagyjuk, hogy a téli depresszió uralja hangulatunkat. Helyes táplálkozással nem csak energikusabbak lehetünk, de jókedvünket is növelhetjük.

        Ne hagyjuk ki a reggelit!

         A depresszióról a WEBBetegen!

        A reggeli elmulasztása egész napunkra kihatással lesz, ennek hiányát a későbbi étkezések sem pótolhatják.

        A mennyiség helyett koncentráljunk a minőségre, ügyeljünk rá, hogy a reggelire szánt falatok egyaránt tartalmazzanak fehérjét (tojás, alacsony zsírtartalmú tej, vagy joghurt formájában) és szénhidrátokat, melyeket gyümölcsökből, teljes kiőrlésű kenyérből készített pirítósból, vagy gabonapehelyből nyerhetünk.

        Hirdetés

        Többször, keveset
        Étkezzünk naponta 4-5 alkalommal, így frissességünket is megőrizhetjük és gyomrunkat sem terheli meg az egyszerre bevitt nagy mennyiségű táplálék emésztése.
        Színes fogások

         A depresszió tünetei

        Figyelmeztető jelek, amiből arra következtethet, hogy Ön vagy ismerőse depresszióban szenved. Kérjen segítséget, ha az alábbi tünetek legalább két héten keresztül fennállnak! Figyelmeztető jelek >>

        Az élénk színű növények és zöldségek fogyasztásával szervezetünket sok antioxidánshoz juttathatjuk, mely nem csak jókedvre derít, de fejleszti a memóriát és javítja a gondolkodást is.
        Rosszkedv ellen omega-3 zsírsavak
        Hetente egyszer fogyasszunk halat. Omega-3 zsírsavakban különösen gazdag a szardínia, a vörös lazac és a csíkos sügér.

        A legfrissebb kutatási eredmények szerint az omega-3 zsírsavak fogyasztása csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát és emeli a jókedvért is felelős szerotonin hormon szintet.
        Igyunk eleget!
        A folyadékpótlás elmulasztása kiszáradáshoz vezethet, mely fáradtság érzetet, enerváltságot okozhat. Fogyasszunk naponta 2 liter folyadékot, kerülve a cukrozott üdítőket.
        Kerüljük az édességeket!

         Genetikai hajlam, vagy környezeti hatások?

        A betegség gyakran halmozódik egyes családokban. A szakértők szerint létezik rá genetikai érzékenység, amit különböző környezeti tényezők (stressz, testi betegség) fokozhatnak. 
        A depresszió főbb tényezők >>

        A rosszkedvet gyakran boldogsághormont termelő csokoládéval űzzük el. Kutatók mégsem javasolják a túlzott szénhidrát tartalmú ételek fogyasztását.

        Az édességek hatására nő ugyan a szerotonin szint, de később a vércukorszint hirtelen lecsökkenésével még levertebbnek érezzük majd magunkat. Ezt elkerülhetjük, ha minden étkezésünk elegendő mennyiségű szénhidrátot tartalmaz, így vércukor ingadozás nélkül csökkenthetjük az édesség utáni vágyat is.
        Vaspótlás
        Különösen nők körében gyakori a vashiány, mely fáradtságot okoz és sok esetben ez áll a tartós levertség hátterében is. A hiányállapot létrejöttéhez hozzájárul, ha étkezések után rendszeresen kávét fogyasztunk, a koffein ugyanis csökkenti a vas felszívódását.

        A zöld levelű zöldségek és az állati eredetű élelmiszerek fogyasztása biztosíthatja a szükséges napi 15-25 mg vasszükségletet.

         

         Az időjárás és a szervezet alkalmazkodási folyamatai
        Az időjárás változásának különféle formái más-más befolyással vannak a szervezetünkre. Az új időjárási helyzet következtében létrejövő reakciók lehetnek életműködési zavarok, de betegséget kiváltó jellegűek is. Vannak emberek, akik az ilyen meteorogén hatásokra különösen érzékenyek és vannak, akik egyáltalán nem. A hideg, és melegfront érkezésekor a vegetatív idegrendszer különböző módon aktivizálódik.
        Az időjárás és a frontok>>

        (www.oxygenmedical.hu)

        Módosítva: 2010.02.15 12:16, Megjelenés: 2010.02.15 12:16
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Sport

        Sport

        Sándor Judit, erőnléti edző

        Miért kell nyújtani? Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk? Cikkünkből megtudhatja.

        Rett-szindróma

        Rett-szindróma

        Dr. Debreczeni Anikó

        Fejlődési rendellenesség, amely a központi idegrendszert érinti elsődlegesen.

        Depresszió: Az örömtelenség (anhedónia) kezelése

        Az öröm képességének elvesztése a depresszió egyik kulcsfontosságú és nagyon gyakori tünete. Markáns lelki jelenségről van szó, melyet az érintett szenvedéssel él át a következményes kiüresedésérzés miatt. A változás a környezet számára viszont nem feltétlenül jól látható, ők inkább azt érzékelik, hogy az egyén mennyire megváltozott, nem a régi.

        A nyár hűsítő kedvencei - Fagylaltok és jégkrémek

        Perzselő napsütés - szinte vibrál a levegő a hőségben, mégis hosszú sor kígyózik az egyik cukrászda előtt... A nyár egyik legkedveltebb édes hűsítőjére várnak: mindenki fagylaltozással szeretné biztosítani magának a felfrissülést.

        Az izomzat felépítése és szerepe

        Az izom a szervezet olyan szövete, melynek fő funkciója, hogy a tápanyagokból nyert energiát mechanikai energiává alakítja át. Ez teszi lehetővé az egész emberi test helyzetváltoztatását, mozgását, finom működését, a belső szervek, zárógyűrűk mozgását és működését.

        Élet depresszióval - Javulás lépésenként, motivációk és életmódtényezők

        A depresszió összetett kérdés, nagyon sokféle ok, külső körülmény is eredményezheti azt a lelki állapotot, hangulatot, amit depresszió néven betegségként diagnosztizálunk.

        A depresszió egyik legmostohább tünete

        A mindennapi szóhasználatban a depresszió kifejezést leginkább akkor használjuk, ha valaki lehangolt vagy rosszkedvű. Fontos tudni azonban, hogy a klinikai depresszió nemcsak tartós kedvetlenséget jelent, hanem ennél jóval többet.

        Amikor a betegség okoz lelki problémákat

        A depressziót és a szorongást pszichés megbetegedésként tartják számon, ám bizonyos esetekben szervi idegrendszeri zavarok, betegségek is okozhatják.

        Téli depresszió - Amikor minden nehezebben megy

        Ismét itt van a téli depresszió tüneteinek megjelenési ideje. Vannak, akik pontosan tudják, hogy minden évben a tél közeledtével nehezebb hónapok elé néznek, de a legtöbb ember csak azt hangoztatja, hogy viszolyog a téltől. Valaki messze, meleg tájakra vágyik, néhányan viszont el is kezdik megszervezni az egzotikus utazást.

        Szezonális depresszió - A téli depresszió

        A depresszió bármelyik évszakban jelentkezhet, de télen különösen gyakori. Az úgynevezett téli depresszió összefügg az évszakkal, ilyenkor a nappalok rövidülnek, az éjszaka hosszúra nyúlik, hamarabb sötétedik.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA