• Hosszú tél - Vashiány, omega3 zsírsav, rosszkedv

        Szerző: orvostkeresek.hu

        A tavaszra még várnunk kell, de addig se hagyjuk, hogy a téli depresszió uralja hangulatunkat. Helyes táplálkozással nem csak energikusabbak lehetünk, de jókedvünket is növelhetjük.

        Ne hagyjuk ki a reggelit!

         A depresszióról a WEBBetegen!

        A reggeli elmulasztása egész napunkra kihatással lesz, ennek hiányát a későbbi étkezések sem pótolhatják.

        A mennyiség helyett koncentráljunk a minőségre, ügyeljünk rá, hogy a reggelire szánt falatok egyaránt tartalmazzanak fehérjét (tojás, alacsony zsírtartalmú tej, vagy joghurt formájában) és szénhidrátokat, melyeket gyümölcsökből, teljes kiőrlésű kenyérből készített pirítósból, vagy gabonapehelyből nyerhetünk.

        Hirdetés

        Többször, keveset
        Étkezzünk naponta 4-5 alkalommal, így frissességünket is megőrizhetjük és gyomrunkat sem terheli meg az egyszerre bevitt nagy mennyiségű táplálék emésztése.
        Színes fogások

         A depresszió tünetei

        Figyelmeztető jelek, amiből arra következtethet, hogy Ön vagy ismerőse depresszióban szenved. Kérjen segítséget, ha az alábbi tünetek legalább két héten keresztül fennállnak! Figyelmeztető jelek >>

        Az élénk színű növények és zöldségek fogyasztásával szervezetünket sok antioxidánshoz juttathatjuk, mely nem csak jókedvre derít, de fejleszti a memóriát és javítja a gondolkodást is.
        Rosszkedv ellen omega-3 zsírsavak
        Hetente egyszer fogyasszunk halat. Omega-3 zsírsavakban különösen gazdag a szardínia, a vörös lazac és a csíkos sügér.

        A legfrissebb kutatási eredmények szerint az omega-3 zsírsavak fogyasztása csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát és emeli a jókedvért is felelős szerotonin hormon szintet.
        Igyunk eleget!
        A folyadékpótlás elmulasztása kiszáradáshoz vezethet, mely fáradtság érzetet, enerváltságot okozhat. Fogyasszunk naponta 2 liter folyadékot, kerülve a cukrozott üdítőket.
        Kerüljük az édességeket!

         Genetikai hajlam, vagy környezeti hatások?

        A betegség gyakran halmozódik egyes családokban. A szakértők szerint létezik rá genetikai érzékenység, amit különböző környezeti tényezők (stressz, testi betegség) fokozhatnak. 
        A depresszió főbb tényezők >>

        A rosszkedvet gyakran boldogsághormont termelő csokoládéval űzzük el. Kutatók mégsem javasolják a túlzott szénhidrát tartalmú ételek fogyasztását.

        Az édességek hatására nő ugyan a szerotonin szint, de később a vércukorszint hirtelen lecsökkenésével még levertebbnek érezzük majd magunkat. Ezt elkerülhetjük, ha minden étkezésünk elegendő mennyiségű szénhidrátot tartalmaz, így vércukor ingadozás nélkül csökkenthetjük az édesség utáni vágyat is.
        Vaspótlás
        Különösen nők körében gyakori a vashiány, mely fáradtságot okoz és sok esetben ez áll a tartós levertség hátterében is. A hiányállapot létrejöttéhez hozzájárul, ha étkezések után rendszeresen kávét fogyasztunk, a koffein ugyanis csökkenti a vas felszívódását.

        A zöld levelű zöldségek és az állati eredetű élelmiszerek fogyasztása biztosíthatja a szükséges napi 15-25 mg vasszükségletet.

         

         Az időjárás és a szervezet alkalmazkodási folyamatai
        Az időjárás változásának különféle formái más-más befolyással vannak a szervezetünkre. Az új időjárási helyzet következtében létrejövő reakciók lehetnek életműködési zavarok, de betegséget kiváltó jellegűek is. Vannak emberek, akik az ilyen meteorogén hatásokra különösen érzékenyek és vannak, akik egyáltalán nem. A hideg, és melegfront érkezésekor a vegetatív idegrendszer különböző módon aktivizálódik.
        Az időjárás és a frontok>>

        (www.oxygenmedical.hu)

        Módosítva: 2010.02.15 12:16, Megjelenés: 2010.02.15 12:16
      • Cikkajánló

        Térdfájdalom

        Térdfájdalom

        B. M., szakfordító

        Hogyan előzheti meg ezt a gyakori panaszt? Melyek a térdízületet kímélő sportágak?

        Koronavírus-járvány

        Koronavírus-járvány

        NNK

        Ezekben a magyar városokban robbanhat be még jobban a járvány az előrejelzés szerint.

        Növelhetik-e a diétás üdítőitalok a stroke kockázatát idősebb nőknél?

        Egy új kutatás arra figyelmeztet, hogy a diétás vagy mesterségesen édesített üdítőitalok és gyümölcslevek túlzott fogyasztása növelheti a stroke kockázatát idősebb nők esetén.

        Fájdalomcsillapító tapaszok

        A fájdalom számos problémát jelezhet, ezért okát minden esetben fontos kideríteni. Maga a fájdalom azonban komoly negatív hatással lehet mindennapjainkra, ezért a fájdalom csillapítása segíthet, amíg magának a fájdalmat okozó problémának a kezelésére nem kerül sor. A fájdalom csillapítása több módon is történhet: alkalmazhatunk közvetlenül a fájdalom helyén tapaszokat vagy krémeket, vagy használhatunk bevételre szánt fájdalomcsillapító tablettákat, kapszulákat is.

        Antidepresszáns gyógyszerek szedése - Mire számíthat a beteg?

        Sokféle ok, külső körülmény is eredményezheti azt a lelki állapotot, hangulatot, amit depresszió néven betegségként diagnosztizálunk. Fontos hangsúlyozni, hogy nem pillanatnyi rosszkedvről, rossz napról van szó, hanem egy állandósuló helyzetről, ami többnyire időszakosan, hosszabb-rövidebb epizódokban jelentkezik.

        A hangulatjavítók hatása az érzelmekre

        Világszerte a leggyakrabban felírt gyógyszerek közé tartoznak a hangulatjavítók. A ma is használt főbb készítmények használata már több évtizedes múltra tekint vissza, így a gyógyszerektől várható hatások és esetleges mellékhatások is jól ismertek a gyakorló szakorvosok körében.

        A depresszió egyik legmostohább tünete

        A mindennapi szóhasználatban a depresszió kifejezést leginkább akkor használjuk, ha valaki lehangolt vagy rosszkedvű. Fontos tudni azonban, hogy a klinikai depresszió nemcsak tartós kedvetlenséget jelent, hanem ennél jóval többet.

        Amikor a betegség okoz lelki problémákat

        A depressziót és a szorongást pszichés megbetegedésként tartják számon, ám bizonyos esetekben szervi, idegrendszeri zavarok, betegségek is okozhatják.

        Szezonális depresszió - A téli depresszió

        A depresszió bármelyik évszakban jelentkezhet, de télen különösen gyakori. Az úgynevezett téli depresszió összefügg az évszakkal, ilyenkor a nappalok rövidülnek, az éjszaka hosszúra nyúlik, hamarabb sötétedik.

        Téli depresszió - Amikor minden nehezebben megy

        Ismét itt van a téli depresszió tüneteinek megjelenési ideje. Vannak, akik pontosan tudják, hogy minden évben a tél közeledtével nehezebb hónapok elé néznek, de a legtöbb ember csak azt hangoztatja, hogy viszolyog a téltől. Valaki messze, meleg tájakra vágyik, néhányan viszont el is kezdik megszervezni az egzotikus utazást.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA