• Reflux - Fizikai megterhelés és gyomorégés

        Szerző:
        WEBBeteg

        A testmozgás kiválthatja gyomorégést, ha a nyelőcső alsó záróizom gyenge vagy túl laza és a az étel vagy a gyomorsav a gyomorból visszaáramlik a nyelőcsőbe. A fizikai terhelés okozta gyomorégést bizonyos élelmiszerek – különösen a csípős és savanyú ételek, szénsavas üdítők, a kávé, csoki és alkohol - is kiválthatják.

        A futás, az aerobic vagy egyéb mozgásforma Önnél is súlyosbítja a gyomorégés tüneteit? Azért edz, hogy érezze az égést, de nem ezt a fajtát. Az izmokban, igen, de a gyomorban semmiképp. Ennek ellenére, ha fut, aerobic vagy spinning edzésre megy, gyomorégése van. Nem csak a lábait érzi, hanem az utolsó étkezést is, mely a torkában kavarog. Nem csoda, ha a következő edzés előtt elbizonytalanodik, és azon gondolkodik, vajon mi történik Önnel?

        Hirdetések

        Nem kell feladnia a testedzést, hogy elkerülje a gyomorégést. Próbálkozzon az alábbi tippekkel:

        •   A reflux betegség (GERD)


          A gastroesophagealis reflux betegség az emésztőrendszer megbetegedése. A tüneteket az okozza, hogy a gyomor savas tartalma visszaáramlik a nyelőcsőbe, kimarja annak belső falát, és kialakul az a panasz, amit a mindennapokban gyomorégésként emlegetünk.
          A reflux betegség (GERD) >>
          Változtasson az étrendjén! – Viszonylag gyorsan eszik, mielőtt futni megy? Milyen típusú élelmiszert fogyaszt? Csökkentse a gyomorégést kiváltó ételek fogyasztását!
        • Egyen valami könnyűt az edzés előtt! – Egyesek joghurtot esznek futás előtt, így nincs gondjuk, míg másoknál a létező legrosszabb gyomorégést váltja ki. Kísérletezzen az ételekkel, hogy megtudja, melyik milyen hatással van az állapotára. Jó kezdetnek tűnik a banán, a joghurt, vagy egy kis tál teljes kiőrlésű gabona vagy pirítós.
        • Étkezzen edzés előtt 2-3 órával! – Kísérletezze ki, az Ön számára mi a legmegfelelőbb: fél, egy esetleg két órával edzés előtt beiktatni egy könnyű étkezést. Edzés előtt egy órával étkezni általában nem okoz gondot, de lehet, hogy az Ön számára szükséges, hogy a gyomra üres legyen, így 2-3 órával a mozgás előtt kell ennie.
        • Gondolja újra az edzéstervet! – Bizonyos típusú gyakorlatok végzésénél nagyobb a gyomorégés kockázata. Figyelje meg, hogy Önnél mely gyakorlatok elvégzésénél jelentkezik gyakrabban, illetve súlyosabb formában. Talán a spinning vagy a túrázás jó alternatíva lehet, ha a futás vagy az erős aerobic gyakorlatok végzése fájdalommal jár. A fejenállás illetve a fordított jógagyakorlatok, melyek az emésztés természetes irányát megváltoztatják, szintén kiválthatják a gyomorégést.  Kérdezze meg jógaoktatóját, mely pozíciókkal válthatja ki ezeket.
        •   Az irritábilis bél szindróma és tünetei


          Az irritábilis bél szindróma az egyik leggyakoribb betegség, amivel orvoshoz fordulnak az emberek. Ötből nagyjából egy felnőttnek irritábilis bél szindrómája van, ám a tünetek kellemetlen volta miatt az ember nem szívesen beszél róla.
          Az irritábilis bél szindróma és tünetei>>
          Próbálja ki a szódabikarbónát! – Számos természetes módszer létezik a tünetek enyhítésére, noha ezek általában csak ideiglenes megoldást nyújtanak. A vízhez hozzáadott szódabikarbóna segíthet közömbösíteni a gyomorsavakat. Mivel a szódabikarbóna megnövekedett só-bevitelt jelent a diétában, feltétlenül beszéljen orvosával, mielőtt hozzáfogna ehhez a kezelési módhoz.
        • Próbálja ki a recept nélkül kapható készítményeket! – Keresse a patikákban a különböző savlekötőket, melyek semlegesítik a gyomorsavat. Bár ezek gyors hatású, tünet-elhárítási antacidumok, nem árt kipróbálni őket megelőző célzattal egy-egy edzés előtt.

        Gyomorégés – Egyen vagy ne egyen?

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Nem véletlen, hogy gyakran felmerül a kérdés, együnk-e edzés előtt, vagy inkább üres gyomorral vágjunk neki a testmozgásnak. A válasz attól függ, hogy mennyit kíván edzeni. Mivel valamennyi „üzemanyagra” feltétlenül szüksége van, egy banán vagy energiaszelet kiváló lehet edzés előtt, kivéve persze, ha 10 km-es futásra készül.
        Hívja fel orvosát, ha

        • a tünetek, bármivel is próbálkozik, nem enyhülnek.
        • mellkasi fájdalmat érez, akár edzett előtte, akár nem. A mellkasi fájdalom akár enyhe szívrohamot is jelezhet. Sokakról derül ki szívroham után, hogy a mellkasi fájdalmukat csak „egy kis gyomorégésként” diagnosztizálták.

        Tehát kerülje a narancslevet, kávét edzés előtt, s helyettük fogyasszon joghurtot vagy banánt 1-2 órával edzés előtt, s kerülje a fejenállást, a gyomorégés elkerülése érdekében!

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító Forrás:webmd)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Az intimlézer

        Dr. Kiss György

        Hogyan zajlik a nőgyógyászati lézerkezelés, és mikor alkalmazzák?

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        Így készülj az első 10 kilométeredre

        A tavasztól őszig terjedő időszak a legalkalmasabb arra, hogy a hobbisportolók nekivágjanak kitűzött céljaik megvalósításának. Aki már lefutotta az 5 km-t, annak logikus célkitűzés a duplázás. Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője szerint egy teljesítménydiagnosztikára építő, alapos edzéstervvel könnyebben elérhető a 10 km, mint gondolnánk.

        Gyomorégés és a savközömbösítők - Mikor alkalmazzunk gyógyszert?

        A savközömbösítők régebben nagyon fontos gyógyszerek voltak a gyomorfekély kezelésében, ma már inkább csak a gyomorégés és egyéb emésztési panaszok esetén szedik őket.

        Helicobacter pylori és reflux - Van összefüggés?

        A Helicobacter pylori nevű kórokozó nem minden esetben okoz panaszokat, azoknál, akinek a szervezetében jelen van. Becslések szerint minden harmadik ember fertőzött a baktériummal, de csak tíz százalékuknál jelentkeznek gyomorpanaszok. De okozhat-e a kórokozó refluxbetegséget is?

        Reflux - Amit Ön is megtehet

        Mivel a refluxbetegség pontos kiváltó oka nem ismert, megelőzni nem tudjuk, de életmódunk változtatásával és a megfelelő terápiával a reflux súlyosságát, a panaszok kiújulásának gyakoriságát is csökkenteni tudjuk.

        Reflux mellett szabad sportolni?

        Számos tanulmány igazolta, hogy a refluxbetegségben szenvedők ritkábban sportolnak, mert a panaszaik átmenetileg fokozódhatnak. Ne hagyjuk, hogy a reflux megakadályozzon abban, hogy fittek legyünk. Mire érdemes odafigyelni, ha továbbra is rendszeresen szeretne mozogni?

        Milyen tünetek esetén gondoljunk refluxra?

        A reflux betegség legjellemzőbb tünete a gyomorégés érzése, azonban olyan panaszok is jelentkeznek a reflux eredményeként, mint a köhögés, a rekedtség vagy horkolás, a torokfájás vagy a gyorsan romló fogak.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA