Zöldség- és gyümölcsfogyasztás téma

Hogyan szerettessük meg gyermekünkkel a zöldséget?

WEBBeteg, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos, csecsemő- és gyermekgyógyász

Minden szülőnek, anyának ismerős a helyzet: órákat tölt a konyhában, hogy egészséges, vitaminban gazdag és finom ételt készítsen gyermekei elé, de csak fintorgást kap viszonzásul. Vannak trükkök, melyekkel elérhetjük, hogy gyermekeink megkedveljék az egészséges ételeket.

Köszvényes betegek ajánlott táplálkozása

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

A köszvény a purinanyagcsere zavara, mely során a testfolyadékokban feldúsul a húgysav és a különböző szövetekben kiválik, lerakódik, fájdalmas duzzanatot, égető fájdalmat, mozgáskorlátozottságot okozva. Krónikus fennállása esetén ízületi deformitás, tophus alakul ki, ezért fontos, hogy köszvényes panaszok esetén mielőbb keresse fel orvosát.

Vitaminpótlás télen

Budai Egészségközpont

Télen sokszor és gyakran már a tél közeledtével is hajlamosak vagyunk a szabadtéri programokat kihagyni. Szabadidőnket kényelmes otthonunkban töltjük el inkább egy forró csokoládé vagy gőzölgő almás pite társaságában. Ilyenkor kevésbé kívánjuk a nyers zöldségeket és gyümölcsöket, pedig ebben a hideg időszakban a leggyakoribbak a náthás és influenzás megbetegedések.

A helytelen életmód következményei

Több mint TestŐr

A mozgás, a főleg zöldségek és gyümölcsök fogyasztására alapuló életmód, és a gyógygombakivonatok sokat segíthetnek abban, hogy ne alakuljanak ki gyulladásos folyamatok a szervezetben, megelőzzük az inzulinrezisztenciát, szív- és érrendszeri megbetegedéseket, hiszen hazánkban világviszonylatban is nagy az elhízás aránya, amely számos komoly megbetegedéshez is vezet.

A zöldségfogyasztás folyékony lehetősége

Több mint TestŐr

Az emberek többsége nem szereti a zöldségeket, a gyerekeknél pedig külön művészet elérni, hogy zöldséget vagy gyümölcsöt kellő mennyiségben fogyasszanak. A hidegen sajtolt zöldség, illetve gyümölcslevekkel könnyedén bevihető a napi vitamin és ásványianyag szükséglet, és a gyerekek is sokkal jobban kedvelik a finom italokat.

A zöldség-gyümölcsfogyasztás folyékony alternatívája

Több mint TestŐr

Tavasszal sokan böjtölni kezdenek, a böjt egyik formája a léböjt. A szakember azt tanácsolja, hogy először csak zöldséget és a gyümölcsöt kell fogyasztani, utána lehet fokozatosan áttérni a hidegen préselt zöldség-, gyümölcslevekre. Így a vitamin- és ásványianyag-bevitel megmarad, viszont az emésztőrendszer terhelését csökkentjük. A sok zöldség és gyümölcslé a máj tisztító mechanizmusát is segíti.

Paradicsomszezon: nem mindenki eheti, vagy csak mértékkel?

WEBBeteg - Tóth András, újságíró

Jó minőségűek és biztonságos élelmiszernek tekinthetőek a Nébih által vizsgált paradicsomok. Jó hír, hogy többségük hazai termék! Jó tudni, hogy a túlzásba vitt paradicsomfogyasztás is okozhat puffadásos panaszokat, lágyabb székletet, esetleg hasmenést - figyelmeztet a dietetikus.

Egészséges a mediterrán táplálkozás

Több mint TestŐr

A mediterrán étrend alapvetően rostban gazdag. A sok zöldség- és gyümölcsfogyasztás mellett a déli népek napi szinten használnak olívaolajat. Emellett sok tengeri halat is fogyasztanak, ami többek között az omega-3-zsírsav-tartalma miatt kedvező a szervezet számára.

Daganatmegelőző táplálkozás és a szűrővizsgálatokon való rendszeres részvétel fontossága

Több mint TestŐr

Az emésztőrendszeri daganatok kialakulását legtöbbször a rostszegény táplálkozás okozza. Ezért nagyon fontos, hogy a napi táplálék legalább fele növényi eredetű legyen. Elegendő zöldség-, gyümölcsfogyasztással megelőzhető a vastagbéldaganat. Emellett nagyon fontos a rendszeres szűrés, hiszen az időben diagnosztizált daganatok legtöbbször tünetmentesen orvosolhatók.

A salátapalacsinta segíthet a súlymegtartásban

Több mint TestŐr

Fogyókúrázni sem könnyű, de ha már megvan az álomsúly, annak megtartása talán még nehezebb. A kenyér kiváltása megoldást jelenthet, de lényeges, hogy a rostdús ételek, tehát a zöldségek, gyümölcsök fogyasztása nagyobb százalékban szerepeljen az étrendben, mint a fogyókúra előtt.