Szénhidrát téma

Tények és tévhitek a szénhidrátokról

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Számtalan olyan diétáról olvashatunk manapság, amelyben kisebb-nagyobb mértékben száműznünk kell étrendünkből a szénhidrátokat. Mindezt azért, mert az emberek fő gonoszként a szénhidrátokat okolják az elhízás miatt. Pedig a szénhidrátokra nagy szüksége van szervezetünknek.

A rostok szerepe az étrendben

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Az élelmi (diétás) rostok a táplálékban lévő emészthetetlen, összetett szénhidrátok, más néven poliszacharidok. Létfontosságú szerepet töltenek be az emésztésben.

Hasi zsírréteg - Ezekkel a veszélyekkel kell szembenézni

WEBBeteg - K. J. fordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A túlságosan vastag hasi zsírréteg akkor is veszélyesnek számít, ha nem társul magas testtömeg-indexszel. A szakemberek minden figyelemfelhívása ellenére az emberek többsége alulbecsüli a hasi elhízás kockázatát.

Időskori táplálkozás

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Ahogy idősödik az ember, úgy nemcsak életmódbeli, hanem élettani változások is bekövetkeznek, ami hatással van a táplálkozásra is.

Kevés szülő ismeri a gyermekkori diabétesz jeleit

Budai Endokrinközpont - Dr. Bibok György, diabetológus főorvos

A cukorbetegek száma évről évre nő, ezt azonban nem feltétlenül követi a betegség korai jobb felismerése. Az Egyesült Királyság területén készült felmérés szerint a szülők mindössze 14 százaléka képes beazonosítani a betegség tüneteit.

Diétás szabályok cukorbetegség esetén

WEBBeteg - Dr. Jóna Angelika, gyermekorvos, Dr. Dobi Gyöngyi, belgyógyász

A cukorbetegek diétájának összeállítását alapvetően a cukorbetegség fajtája (1-es vagy 2-es típus), valamint az egyéni adottságok (testsúly, életkor, társbetegségek) befolyásolják.

1 evőkanál étolaj egyenlő 5 alma? Meglepő kalóriaértékek

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Már mindenki hallott arról az általános tényről, hogy nem szabad túlzásba vinni egyik élelmiszer fogyasztását sem, mert ezzel rengeteg többletkalóriát juttathatunk a szervezetünkbe. Általában azt gondoljuk, hogy ha egyes ételeket, élelmiszereket (pl. a cukrot) többé-kevésbé sikerül kiiktatnunk az étrendünkből, akkor mindent megtettünk az egészségünk érdekében.

Szénhidrátszámolás: nem bonyolult, de gyakorlást igényel

Diabetes - Kicsák Marian, dietetikus

A szénhidrátszámolás segíthet abban, hogy a nagyobb vércukor-ingadozásokat elkerülje, vércukra zömében 4 és 8 mmol/l között legyen. Az inzulinadagot - ha inzulint szükséges adnia - a fogyasztani kívánt szénhidrátmennyiséghez pontosabban tudja majd igazítani, ha jól számol.

A top öt szénhidrát, amit fogyókúra alatt is fogyasztanunk kell

Több mint TestŐr

Gyakori tévhit, hogy a fogyókúra alatt teljesen le kell mondani a szénhidrátokról, pedig szénhidrátra szüksége van a szervezetünknek! Nem mindegy azonban, hogy milyen formában fogyasztjuk a szénhidrátot! A finomított cukrokat, a fehér lisztet valóban kerülnünk kell, de vannak olyan szénhidrátok, amik még segítenek is a cél elérésében!

Az ünnepi túlevés következményei

Több mint TestŐr

Ha az ünnepi időszakban túl sok szénhidrátot és állati eredetű fehérjét viszünk be a szervezetünkbe, akkor ezzel gyulladásos folyamatokat idézhetünk elő, és az inzulinegyensúlyunk is felborul. Ami számos betegség kialakulásához vezethet...