• Hangulat téma

        Dr. Zsuga Judit - Emberi Erőforrások Minisztériuma
        Mindennapjaink megélését és viselkedésünket alapjaiban szövi át a hangulatunk. Természetes jelenség, hogy amit az egyik nap vállrándítással intézünk el, azt egy másikon ingerülten vehetjük tudomásul.
        Több mint TestŐr
        Bárkinél előfordulhat, hogy maga alatt van. Ilyenkor sem szabad depresszióba süllyedni. A sztárok is sokszor érzik szükségét, hogy valamivel növeljék az önbizalmukat, ha olykor-olykor maguk alatt vannak. Néhány önbizalomnövelő praktikát most elárultak.
        Több mint TestŐr
        A vidék nyugtató hangulata egyre több embert csábít. A természet közelsége, a népi hagyományok kiszakítanak a hétköznapok zajából és segítenek megérkezni az itt és mostba. A régi hagyományos magyar konyha ízei pedig visszarepítenek a nagymama konyhájába.
        Több mint TestŐr
        A testmozgás s így a tánc is, jelentősen fokozhatja agyunk vérellátását s így éberségünket és szellemi teljesítőképességünket is. A mozgás közben felszabaduló hormonok segíthetnek a jókedv elérésében, hangulatunk fokozásában, a stressz leküzdésében is.
        Több mint TestŐr
        Kutatások bizonyították, hogy a rendszeres mozgásnak hasonló hatása van, mint az antidepresszáns gyógyszereknek, persze mellékhatások nélkül.
        Több mint TestŐr
        Fontos, hogy a negatív érzelmi hullámból minél hamarabb kitörjünk, mert ez az állapot számos betegség előidézője lehet. Életmód-változtatással nagy eséllyel kizökkenthető a negatív érzelmi mélypont. Ha azt érezzük, hogy jobbá formáljuk az életünket, egészségesebben étkezünk vagy elkezdünk rendszeresen mozogni, testi és lelki szinten is beáll a pozitív változás.
        Hangulat

        Magyarországon havi szinten 200 000 ember szenved a depresszió tüneteitől, de alig 50 százalékuk áll orvosi, gyógyszeres kezelés alatt. A betegség lefelé menő spirált eredményezhet, amely végén a rokkantság, az önellátási képtelenség, sőt akár az öngyilkosság is állhat.

        Az alábbi tényezők jelentkezésekor fennáll a veszélye, hogy Ön depresszióban szenved:

        • rossz hangulat,
        • az örömre való képesség elvesztése,
        • a napi tevékenységek iránti érdeklődés elvesztése,
        • az önértékelés alacsony szintje,
        • alvászavar,
        • csökkent koncentrálás, akadályozott gondolkodás,
        • testtömeg változása,
        • agitáció vagy gátoltság,
        • fáradtság,
        • halállal kapcsolatos gondolatok.

        Amennyiben a fenti tünetek közül legalább öt együttesen fennáll legalább két héten keresztül, a depresszió diagnózisa valószínűsíthető.

        A betegséget minden esetben kezelni kell - gyógyszerekkel, pszichoterápiával, fényterápiával és életmódváltással -, valamint tanácsos rendszeresen felkeresnie orvosát, érdemes többet járni közösségbe, egészségesen táplálkozni és kerülni az alkoholfogyasztást!

        Önértékelő kérdőívünk segítségével megállapíthatja, hogy mennyire ingadozott hangulata, illetve választ kaphat arra is, hogy ez már depressziónak tekinthető-e: Depresszió teszt

        Magyar Sporttudományi Társaság
        A székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium és a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karának munkatársai serdülőkorú fiatalokat vizsgáltak abból a szempontból, milyen hatással van a mozgás a hangulatukra.
        MTI
        A társadalmi munka meghosszabbíthatja az életet - erre jutottak brit tudósok a The Daily Telegraph című brit lap pénteki jelentése szerint.
        WEBBeteg
        A hangulattalan, ködös, nyálkás, hideg, depresszív késő őszi időjárásban sem feledkezhetünk meg a helyes táplálkozásról. Jó hír, hogy bizonyos élelmiszerekkel a hangulatunkon is javíthatunk. Ne feledjük: kevés édesség, több szénhidrát!