• Csapdák az étkezésben - Tévhitek az egészséges táplálkozásról II.

        Dr. Csuth Ágnes
        Szerző: WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        A saját és családunk egészségének megőrzése érdekében a legtöbb, amit tehetünk, a tudatos vásárlás. Az összetevőket kötelező a dobozokon feltüntetni, ezt mindig érdemes elolvasni.

        A rovat előző írásában olyan ételekről, italokról volt szó, melyek fogyasztása nem szolgálja egészségünket, csupán jól eladott marketingfogások. Folytassuk a sort!

        Kefir

        Kevesen tudják, hogy a kefir hosszú távú fogyasztása nem ajánlott, ugyanis a gomba, amelynek erjedéséből állítják elő, megzavarja a jótékony bélbaktériumok szaporodását és működését.

        Felvágottak

        Sok felvágott hústartalma nagyon csekély. Hús helyett inkább szójaszármazékot, tartósítószert, színezéket és vizet tartalmaz. Elvileg ezeknek az összetevőknek szerepelnie kell a termék csomagolásán. Mindig figyelmesen olvassuk el!

        Hirdetés

        Szárított zöldségekből készült vitaminos instant levesek

        A legtöbb ilyen leves számos konzerváló és tartósítószert tartalmaz, az eredeti zöldségek vitamintartalmát pedig lehetetlen megőrizni az előállítás során, főleg ha a végén nyakon öntjük a porkeveréket egy adag forrásban lévő vízzel.

        A gyakori kávézóknál felléphet:

        - pszichés függőség (abban a hitben vannak, hogy a koffein a mindennapi életük elengedhetetlen része)
        - hozzászokás (egyre több koffeinre van szükségük ugyanannak a hatásnak elérése érdekében)
        - elvonási tünetek, ha nem jutnak a szokott mennyiséghez

        A koffeinmentes kávé

        Nem helyes az egészség megőrzése érdekében a hagyományos koffeines kávét koffeinmentesre cserélni. Egyrészt a rendszeres koffeinfogyasztóknál tolerancia-reakció alakul ki, és mérsékelt kávéfogyasztás mellett a szív- és érrendszerre gyakorolt hatások nem kifejezettek. Másrészről a koffeinmentes kávé olyan zsírban gazdag kávébabból készül, mely a vér koleszterinszintjét emeli, így az érelmeszesedés rizikóját fokozza.

        A rántott ételek

        Akár csirkéről, akár zöldségről van szó, önmagukban egészséges ételek, de olajban vagy zsírban megsütve már kevésbé. Az elkészítési mód sokat számít, a legjobb a párolás, és ráadásul ez egy egyszerűbb módja is az ételek elkészítésének.

        Tejkészítmények

        A tejszeletek, sajtok, tejalapú italok vásárlásánál is figyeljük a fehérje- és zsírtartalmat. Sok esetben a fehérjetartalom csekély, a zsírtartalom pedig magas. Ennek főleg a gyerekek táplálkozásánál van hangsúlyos szerepe, hiszen az ő fejlődésükhöz sok fehérjére van szükség, ne csapjuk be magunkat, a "tej" szó a csomagoláson önmagában még nem garancia.

        Dr. Csuth Ágnes
        Forrás: WEBBeteg
        Orvos szerzőnk: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

        2/1 Tévhitek az egészséges táplálkozásról I. | 2/2 | Következő oldal

         

        Módosítva: 2018.03.27 11:25, Megjelenés: 2018.03.27 11:25
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az Ön bőre milyen?

        Az Ön bőre milyen?

        Peterman Krisztina

        Bőrünk típusának megfelelő ápolást igényel. Milyen jelekből határozható meg bőrtípusunk?

        Önálló fejfájások

        Önálló fejfájások

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        A visszatérő fejfájások túlnyomó többsége az önálló fejfájások közé sorolható.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

        Meddig lesz egészséges a férfi?

        A magyar férfiak 64,1 évig élhetnek egészségben, a nők pedig néhány évvel tovább, 69,5 évig - legalábbis a WHO kimutatása alapján. Nem vagyunk előkelő helyen, de jó hír, hogy 2000 óta javulást tapasztalhatunk.

        Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

        Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

        Négy emberből három élhetne

        Ha nincs ideje az egészségére, lesz ideje a betegségére - talán az írott történelemmel egyidős közhely, hogy a hosszú élet titka a megelőzés. Nincs kultúra, ahol ne találnánk nyomát az efféle bölcsességek sokaságának.

        25 tízperces tipp az egészségért

        Az egészséges életmód magában foglalja a rendszeres testmozgást, az egészséges táplálkozást, az egészséges testsúlyt és a dohányzásmentességet. Egyszerűen hangzik, de vajon könnyen betartható?

        Egészséges kikapcsolódás ősszel is

        Nem csak a természet, de mi is fellélegezhetünk! Véget ért a forró nyár, és beköszöntött a kellemes, napsütéses ősz. Nem véletlen, hogy a tél beharangozója, sokunk kedvenc évszaka is egyben.

        Menedzseljük az egészségünket!

        Hazánkban még igen elterjedt az a szemlélet, amely szerint csak akkor keressük föl az orvost (gyakran későn), ha valami fáj, ha valami panasz jelentkezik. Dr. Bakanek György, az Oxygen Medical életmód tanácsadója, nőgyógyász, sport szakorvos az egészségmegőrzés terén jelentkező személyes felelősségre hívja fel a figyelmet.

        2009 legnépszerűbb cikkei a WEBBetegen

        Válogatás a WEBBeteg legolvasottabb és legtöbbet ajánlott írásaiból. Melyek azok a témák, melyek a legnagyobb érdeklődére tartottak számot 2009-ben?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.