• Magnézium, a memóriajavító

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K., fordító

        Az agyban a megnövekedett magnéziumszint javítja a rövid-és hosszú távú memóriát, fejleszti a tanulási képességet – legalábbis ezt tapasztalták állatkísérletek során az idősebb és fiatalabb egereknél egyaránt.

        A kutatók eredményei arra engednek következtetni, hogy a megnövekedett magnézium bevitel javítja a kognitív képességeket, míg az életkor előrehaladtával tapasztalható memóriagyengüléshez többek között az alacsony magnéziumfogyasztás is hozzájárul.

        Az étkezési szokások nagymértékben kihatnak a kognitív képességekre. Az olyan élelmiszerek, melyek pozitívan hatnak a szinapszisokra (a neuronok közötti kommunikáció színhelye) segítik a tanulási folyamatokat, javítják a memóriát és megelőzik a kognitív funkciók romlását az életkor előrehaladtával.

        Hirdetés

        A pekingi Csinghua Egyetem Memória és Tanuláskutató Központjában végzett kísérletek vezetője, Guosong Liu professzor elmondta, hogy a magnézium a szervezet számos szövetének, így az agynak a működéséhez is elengedhetetlenül fontos. Mivel azonban a hagyományos módon nehéz hozzájutni, mivel csak kevés élelmiszerben megtalálható, a kutatáshoz egy új magnéziumvegyületet, a Magnézium-L-treonát (MgT) használták. Azt tapasztalták, hogy az agy  megnövekedett magnéziumszintje hatására jelentősen javultak a kognitív funkciók, a tanulási folyamatok és a memória, valamint növekedett a működő szinapszisok száma is, mely kiemelt fontosságú a tanuláshoz. 

        Csak óvatosan!

        A kutatók ugyanakkor mindenkit intenek attól, hogy nagy dózisban fogyasszon magnéziumot, hiszen az emberi szervezetre gyakorolt hatások tisztázásához még további kutatásra van szükség, annak ellenére, hogy az egerek agya nagyrészt hasonlóan működik az emberekéhez.

        Vitaminok és nyomelemek


        A magnézium többi hatása, szerepe a szervezetben

        Ismeri Ön a létező összes vitamint? Vagy tudja, hogy melyik vitamin miért jó, vagy éppen rossz a szervezetünk számára? 
        Tudjon meg többet a vitaminokról a WEBBetegen!

        A kínai tudósok azt remélik, hogy ha a további vizsgálatok során is igazoltnak bizonyul a magnézium memóriára gyakorolt pozitív hatása, akkor az jelentős lépést hoz majd az időskori memóriahanyatlás megállításában, sőt, a korral járó betegségek kialakulásának a folyamata is lassítható lenne.

        A magnézium csupán néhány gyümölcsben, a spenótban és más, sötétzöld leveles zöldségekben található meg.

        Liu professzor szerint a vizsgálat azért is fontos, mert az iparosodott világ lakosságának fele magnéziumhiányosnak mondható, ez a hiány pedig a korral előrehaladva tovább növekszik. A napi beviteli mennyiség ajánlott mértéke 400 mg a felnőtt szervezet számára.

        A kutatásról a Neuron című tudományos folyóirat januári számában lehet bővebben olvasni.

        (WEBBeteg - Cs.K., fordító; Forrás: medicalnewstoday; Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2015.10.10 05:25, Megjelenés: 2015.10.10 05:25
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Vitiligo

        Vitiligo

        Dr. Csuth Ágnes

        Bármely életkorban, minden rasszban kialakulhat ez a bőrbetegség.

        Bőrápolás kisokos

        Bőrápolás kisokos

        Budai Allergiaközpont

        A száraz, érzékeny bőr ápolása még nagyobb odafigyelést igényel.

        Az időskori alultápláltságra figyelmet kell fordítani

        A sovány embereknek általában az anyagcsere lebontó folyamata zajlik gyorsabban, felfokozottan. Ez gyakran alkati kérdés, aminek genetikai háttere nyomon követhető. A soványabb testalkatú emberek többsége nem eszik tudatosan kevesebbet, noha sokan ügyelnek az egészséges étrend megválasztására, gyakran érzik azt, hogy többet esznek, mint kellene, mégsem híznak. Az alultápláltak szervezete ezzel szemben fontos tápanyagokból szenved hiányt, aminek következtében számos hiánytünet, hiánybetegség alakulhatnak ki náluk.

        A nyár hűsítő kedvencei - Fagylaltok és jégkrémek

        Perzselő napsütés - szinte vibrál a levegő a hőségben, mégis hosszú sor kígyózik az egyik cukrászda előtt... A nyár egyik legkedveltebb édes hűsítőjére várnak: mindenki fagylaltozással szeretné biztosítani magának a felfrissülést.

        A magnéziumhiány és a túladagolás tünetei

        A magnézium nélkülözhetetlen ásványi anyag a szervezet számára, ugyanis több mint 300 enzim működéséhez szükséges, melyek - többek között - a sejt energiatermelő folyamatait katalizálják.

        Görcsöl a lábujjam, miért? - Az orvos válaszol

        Naponta többször is begörcsöl a lábujjam, mindkét lábamon előfordul. Mi okozhatja ezt? - Válogatás a WEBBeteg Orvos Válaszol rovatának kérdéseiből.

        A magnézium csökkenti a stroke esélyét

        Egy új, svéd kutatás szerint, a dohányzó férfiak mintegy 15 százalékkal csökkenthetik a stroke kialakulásának esélyét, ha magas magnéziumtartalmú ételeket fogyasztanak. A legszembetűnőbb hatást a 60 év alatti férfiaknál tapasztalták.

        A terhesség elbutít? Vagy épp ellenkezőleg?

        A "rossznyelvek" szerint a terhesség alatt a nők agyi kapacitása csökken. Az amerikai kutatók azonban egy nem rég elvégzett vizsgálat eredményeire hivatkozva ellentmondanak ennek a feltételezésnek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.