Alváshiány téma

Okozhat-e betegségeket a kialvatlanság?

Hypertonia - Dr. Purebl György, pszichiáter, pszichoterapeuta szakorvos

Az alvás zavara nagyon gyakori probléma. Az európaiak kb. egyharmada elégedetlen az alvásával, az orvosi értelemben vett alvászavarok némelyike pedig a leggyakoribb 10 orvosi panasz közé tartozik. Mindnyájan saját tapasztalatból tudjuk, hogy kialvatlannak lenni nem jó - de vajon a fáradtság, nyűgösség és a kialvatlanság többi nappali tünete pusztán kellemetlen vagy esetleg veszélyes is?

Apró trükkök a jó alvásért

Sleep Center - Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus

Krónikus álmatlansággal küzd? Nehezen alszik el, órákig ébren hánykolódik az ágyban? Szakértőnk segítségével most bemutatjuk azokat az apró változtatásokat, melyek segítségére lehetnek a nyugodt elalvásban, és azt is eláruljuk, mit tegyen, ha mindez kevésnek bizonyul.

Az álmatlanság okai és veszélyei

Sleep Center - Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, szomnológus

A napi stressz, az időjárás változásai, vagy egy késő esti, nehéz vacsora is okozhat álmatlan éjszakákat. Ha ez az állapot tartósan fennáll, a kóros kialvatlanság súlyos problémákat idéz elő a beteg életében.

Meddig bírja az ember alvás nélkül?

WEBBeteg - Fazekas Erzsébet, újságíró

Szervezetünk számára létfontosságú az alvás, mert segíti az optimális agyi/testi működést, betegség idején pedig a mielőbbi felépülést. Hasznos az energia-háztartás takarékos működése szempontjából, továbbá szerepe van az emlékek bevésődése terén is. De mi történik velünk alvásmegvonás során? - erről is beszélt dr. Bódizs Róbert a Szenior Akadémia keretében tartott online előadásán.

Egy lopott óra: az óraátállítás hatásai

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

A nyári időszámításra való átállás sokaknak gondot okoz. Megoszlanak a vélemények arról, hogy valójában van-e még létjogosultsága ennek a procedúrának, tekintve, hogy sokaknál napokig, hetekig tartó kellemetlenségeket is előidézhetnek. Mindenki a jetlagtől szenved?

Kielégítő alvás - Kiegyensúlyozott mindennapok

WEBBeteg - Dr. Borsi-Lieber Katalin

Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

WEBBeteg - Balogh Mária, újságíró

Tapasztalták-e már, hogy ha egy-két napig álmatlanul forgolódnak, s csak pár órát alszanak éjjel, akkor a közérzetük, a hangulatuk nappal szinte elviselhetetlen?

Táskás szemek - Mi okozhatja?

WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Az életkor előrehaladtával egyre gyakrabban jelennek meg a szem alatti táskák. A szemmozgató izmok az évek során fokozatosan gyengülnek, a normálisan jelen lévő zsírszövet az alsó szemhéj területére vándorol, emellett a szemhéjak területén a folyadék is felgyülemlik.

Alváshiány - Összeadódik, de egyszerre nem pótolható

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Kerekes Éva, neurológus és gyermekneurológus

Tegyük fel, hogy két órával aludt kevesebbet minden este a múlt héten, egy pénteki határidős nagy projekt miatt. Szombaton és vasárnap azonban négy órával többet aludt a szokásosnál. Hétfő reggel olyan kipihent volt, hogy elég volt csak egy csésze kávé a szokásos kettő helyett. Azonban mindez ne tévessze meg: még mindig túl sok alváshiánya van - ebben az esetben hat óra, ami majdnem egy teljes éjszakai alvás.

Alvás és ideális testsúly - hol az összefüggés?

WEBBeteg - Dr. Debreczeni Anikó, általános orvos

A jó alvás csodát tehet! Nemcsak azért, mert kipihentek, frissek leszünk tőle, és kipihenten hatékonyabban tudjuk tölteni a napot, hanem - amerikai kutatások szerint - az ideális testsúly megtartásában is segít.