Egészségedre

Egészségedre

A folyadék pótlása télen is fontos!

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
2021-02-26 03:03

A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása nem csak nyáron fontos. A hidegebb évszakokban nem tapasztalunk olyan erős szomjúságérzetet, mint amikor árnyékban 30 °C van, éppen ezért, mivel ez a figyelmeztető jel télen nem olyan intenzív, nagyon fontos, hogy ilyenkor is fokozott figyelmet fordítsunk a megfelelő és rendszeres folyadékpótlásra.

Olajban sütés, kirántás - Beleillik az egészséges étrendbe?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
2018-05-26 05:21

Egy étrend összeállításakor számos összetevővel találkozhatunk, amely kritikus pont lehet az egészségmegőrzés szempontjából. Különböző nézőpontok és érvek szólnak a szénhidrátok, a zsírok, illetve a fehérjék mellett vagy épp ellen. Ezek között sokszor elég nehéz kiigazodni, hiszen nap, mint nap jelennek meg egymásnak ellentmondó kutatási eredmények. Az egyik ilyen terület a zsiradékok használata a konyhatechnológiában.

Fehér liszt és fehércukor - Mi az igazság a fogyasztásukkal kapcsolatban?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
2018-05-03 05:21

A 21. században egyre inkább ellenzik a finomított búzaliszt és kristálycukor fogyasztását a szakemberek. Köszönhető ez annak, hogy túlságos feldolgozottságuk miatt kevés értékes tápanyagot tartalmaznak, ellenben magas a kalóriatartalmuk, kis mennyiség fogyasztásával is nagy energiabevitelt érünk el. Ennek következtében könnyen alakul ki túlsúly, elhízás, szövődményként pedig különböző anyagcsere-, szív- és érrendszeri megbetegedések sújtanak minket.

Mikor milyen édesítőszert válasszunk?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
2018-04-28 22:18

Az ételeink édesítésére a legelterjedtebb természetes édesítő manapság a kristálycukor (szacharóz, répacukor) és a méz használata, ugyanakkor már nagyon sokféle édesítőszer közül választhatunk a boltok polcairól. Nem kell aggódnunk, ha az édesítőszerek mellett döntünk, semmilyen egészségügyi kockázattal nem kell számolnunk az általánosan fogyasztható mennyiségen belül.

Mennyi energiára van szükségünk?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
2018-04-24 05:21

Szervezetünk működéséhez energiára van szükség, amely az étkezések során elfogyasztott tápanyagokból származik. Napi energiaszükségletünket több tényező is befolyásolja úgy, mint az alapanyagcserénk, életkorunk, nemünk, egészségi állapotunk, életkörülményeink, fizikai aktivitásunk és az alvással töltött órák száma.

Túlsúly: Vízzel megőrizhető a karcsúság

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos
2018-04-14 21:23

Elegendő mennyiségű víz fogyasztása segít fitten tartani a szervezetet, és megelőzni a fölösleges kilók lerakódását, az elhízást.

Elindul a biztonságos étrend-kiegészítő program

MTI
2018-01-23 16:58

Februártól elindul a biztonságos étrend-kiegészítő program a patikákban, így a jövőben a program védjegyével ellátott gyógyszertárakban megvásárolt termékekről tudhatja a fogyasztó, hogy azok megfelelőek és biztonságosak.

Olcsóbb lett a hal - Mit mondanak a dietetikusok?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége
2018-01-10 14:55

Cikkünkben a külföldi és hazai halfogyasztási szokásokról olvashat, megtudhatja, miért érdemes halételeket fogyasztani, és néhány receptet is talál.

Milyen az egészséges ünnepi menü?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
2017-12-23 13:21

A karácsonyi menüsor tervezésekor nem árt, ha a finomabbnál finomabb ételek egészséges összetételére is gondot fordítunk. Legyen szó akár hagyományos menüsorról, akár új ízekkel szeretnénk kedveskedni szeretteinknek, egyformán választhatunk olyan alapanyagokat, amelyekkel egészséges és egyúttal ízletes ünnepi menüt állíthatunk össze.

Az ünnepekkel járó gyomorproblémák

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos
2017-12-21 18:02

Az ünnepek nem kímélik a gyomrot. December elejétől folyamatos terhelésnek van kitéve, a mikuláscsomag tartalmától a karácsonyi vacsorákon át egészen a szilveszteri pezsgőzésig. A túlzott étvágy álmatlan éjszakákkal, puffadással és gyomorfájással bosszulja meg magát.

Cukorpótlás: a legjobb alternatívák édesítésre

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
2017-12-13 15:05

Manapság már szinte mindenki hallott arról, hogy az egészséges étrendben nem ajánlott az egyszerű szénhidrátok túlzott fogyasztása. Ez az ajánlás nem csupán azok számára érvényes, akik valamilyen betegségben szenvednek (mint például a cukorbetegség vagy az elhízás), de megszívlelendő tanács minden egészségtudatos ember számára. Igen ám, de akkor mit válasszunk helyette, ha mégis valamilyen édes ízűt szeretnénk enni vagy inni, vagyis mivel édesítsük ételeinket és italainkat?