• Pilates: Egy ízületeket kímélő, hatásos mozgásforma

        Szerző:
        WEBBeteg

        Sokan csak negyvenes, ötvenes éveikben kezdik úgy érezni, hogy valamit sportolniuk kellene. Ám gyakran itt megakadnak, mert nem tudják, mely mozgásfajta lenne az ideális számukra. Mások fiatalabb korukban aktívan sportoltak, de már régen abbahagyták az edzést, és nehezen kezdik újra a mozgást. Nekik (is) ajánlható a Pilates!

        Az évek múltával változik a test, és ezzel együtt mások lesznek a száminkra ideális edzésformák. A negyedik X után már nem az ugrálós torna és az intenzív futás az ajánlott. Az izmok karbantartása mellett fontos, hogy ízületeie is gondoljon! Mindenképp ízületkímélő sportot érdemes választani. Sohasem késő életmódot váltani. A rendszeres testmozgás által fittebbnek, erősebbnek, fiatalabbnak érezheti magát, és megőrizheti testi-lelki harmóniáját.

        Hirdetések

        A pilates

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A Pilates (ejtsd: pilátesz) a mélyrétegű törzsizmok erősítésére és nyújtására koncentráló, a testet tetőtől talpig megdolgoztató mozgásrendszer. Olyan edzésfajta, amely nem szenvedés, amelyet öröm végezni, amely jólesően felfrissít. Az erő-központosítás következtében, az állandóan aktív testtartás által rengeteg izom kapcsolódik be a munkába. Miért fontos, hogy erősek és ruganyosak legyenek a mélyizmai? Mert így képesek minden oldalról megtámasztani és ezáltal tehermentesíteni a gerincoszlopot. Így jobb lesz a testtartása, és megszabadulhat a hátfájástól, amelynek egyik leggyakoribb kiváltó oka az elgyengült tartóizomzat.

        A Pilates-gyakorlatok segítségével megszűnnek a beidegződött rossz mozgások, amelyek végső soron az izomrendszer egyensúlyának megbomlásához, hosszú távon pedig tartáshibákhoz és mozgásszervi panaszokhoz vezetnek.

          Sportágválasztó - Mit ajánl a sportorvos?

        Hogyan hat az úszás a szervezetre? - A sportorvos véleménye Az úszás az egyetlen sportág, amely légzésszabályozásra kényszerít. A ritmusos tempózás, a vízbe merülés, majd kiemelkedés és légvétel váltakozása révén a légzőszerv igen nagy tréningnek van kitéve. De nem csak a légzőrendszer lendül működésbe, hanem szinte az összes izom is. Ellentétben a kerékpározással, az úszás során a felső és alsó testfélre egyforma munka hárul. Alapvetően dinamikus, izotóniás terhelésről van szó, de természetesen ahhoz, hogy a test szépen ráfeküdjön a vízre és ne süllyedjen le bizonyos része, megfelelő izomtónusra, a tartóizmok munkájára van szükség.
        Hogyan hat az úszás a szervezetre? - Bővebben>>

        Kocogás és a futás hatása a szervezetre - A sportorvos véleménye Napjainkban a futás, ill. kocogás népszerűsége növekvő tendenciát mutat, amely főleg praktikusságának köszönhető: szinte semmi felszerelést nem igényel, csak egy jó futócipőt. Bárhol (városban, faluban, tengerparton, focipályán, stb.) végezhető, hiszen majdnem mindenhol találhatunk olyan területet, ahol egy kicsit átmozgathatjuk magunkat egy fél-egyórás kocogással, futással. Nem kötött életkorhoz és nagyon sokféle edzettségi szinten is élvezetes lehet. Vannak, akik soha nem kedvelték a futást, mások 60 éves koruk után kezdték, és azóta nem tudnak nélküle élni. Olyanok is akadnak, akik viszont mindig kedvelt mozgásformaként tekintettek a futásra.
        Kocogás és a futás hatása - Bővebben>>

        Az erőközpont, a has, a hát alsó része, a far, a medence izmai, vagyis az összes hasizom, köztük a mély haránt hasizom, a mély hátizmok, a far- és a belső comb izmai, valamint a medencefenék záróizmainak összessége. Minden mozdulat ebből az erőközpontból indul ki, innen áramlik az energia a többi izomcsoport felé.

        A mozdulatsorok erőközpontból történő tudatos irányításához, szükség van az említett izmok aktiválására, méghozzá oly módon, hogy a köldökünket húzzuk be a gerincünk felé, és az alsó lengőbordákat emeljük meg, mintha egy fűző lenne rajtunk. Ha ezt a pozíciót sikerül hosszabb időn keresztül megtartani, akkor tulajdonképpen elsajátítottuk a módszer alapját.

        Forrás: WEBBeteg összeállítás/Ötvenentúl.hu

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Sarcoidosis

        Dr. Lajtos Melinda

        A betegség jelentősége abban áll, hogy kórlefolyása nem jósolható meg.

        Kiurgó pulzus

        Kardioközpont

        Mindenképpen utána kell járni, milyen oka lehet a jelenségnek, majd kezelni.

        Mit tehetünk, ha kopik a porc?

        A fiatalokat is érintheti a nyak, a derék, a váll, a térd vagy az ujjak ízületeinek fájdalma, de negyven felett valóban sokaknak megkeseríti a mindennapjait. Dr. Dobos Márta, holisztikus szemléletű ortopéd orvos a mozgás és a fájdalomcsillapítás lehetőségeit ismertette.

        Miért ropognak az ízületeim? - Az orvos válaszol

        20 éves lány vagyok, korábban 2 évig intenzív súlyzós edzéseket végeztem. Azt tapasztalom, hogy borzasztó módon ropog mindenem bármilyen kisebb mozdulatot is tegyek. Mi a teendő? Szedjek porcerősítőt? Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Több mint TestŐr előzetes

        Tízből nyolc embert legalább egyszer érint. A húgyúti fertőzés kezelésére nem csak az antibiotikumok nyújthatnak megoldást, a medveszőlőlevél is segíthet.
        Izomépítés másképp, az elektromosság használatával. Sportsérülés után, rehabilitáció idején az ízület terhelése nélkül is erősíthető az izomzat.

        Artrózis - Akár naponta 7 perc testmozgás is elegendő lehet

        Az ízületi porckopással (artrózis) élő emberek ízületi fájdalmaktól szenvednek. Nem meglepő tehát, hogy a sportolásra csak nagyon nehezen tudják rávenni magukat. Pedig testmozgásra szükségük van, ugyanis ez elengedhetetlen panaszaik súlyosbodásának megelőzéséhez. Jó hír, hogy akár egy kevéske, de rendszeres testmozgás is elegendő lehet.

        Fájdalmas ízületi kopás: gyakoribb, mint gondolná

        A csontok és az ízületek korral járó elhasználódása miatt a mozgás, a sport sokszor fájdalommal járhat. Ha nem figyelünk oda a fájdalom figyelmeztető jelére, annak akár mozgásképtelenség is lehet a következménye.

        Szuperhajlékonyság - Vajon egészséges-e, ami trendi?

        Kedvenc edzőtermemben gyakran szembesülök azzal, mennyi sóvár és irigykedő pillantást vált ki egy-egy rendkívül hajlékony jógázó kecses mozgása. Nem tagadom, én is szívesen legeltetem a szemem a kígyótestű jógikon, ugyanakkor mozgásterapeutaként legtöbb nőtársamnál jóval árnyaltabban vizsgálom a hajlékonysággal kapcsolatos kérdést. Nézzük meg, vajon érdemes-e, sőt, szabad-e trendet teremteni az extrém hajlékonyságból!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA