A korábbi feltételezésekkel ellentétben nem növelik a cukorbetegség kockázatát a diétás üdítők és más, mesterséges édesítőszerrel készült italok - állapították meg a Harvard Egyetem kutatói.
A The American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban ismertetett tanulmány szerzői úgy vélik, hogy a cukrozott italok diétásakkal való helyettesítése egészséges alternatívát jelent.
Cikkünk a hirdetés után folytatódik
Frank Hu és munkatársai 40 ezer férfi 1986 és 2006 közötti követéses vizsgálatának adatait elemezték. A két évtized során a résztvevők rendszeresen töltöttek ki kérdőíveket egészségi állapotukról és étrendjükről. Utóbbi azt is tartalmazta, hogy milyen édesítőszert tartalmaztak italaik, és milyen mennyiségben fogyasztották azokat.
Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt
|
|
| Az édes íz szeretete velünk született tulajdonság, már az újszülöttek is ösztönösen előnyben részesítik többi ízzel szemben. A különböző eredetű cukrok jelentős kalóriatartalma miatt (illetve cukorbetegek számára készült élelmiszerekben) manapság egyre több termék előállításánál használnak mesterséges édesítőszereket. A mesterséges édesítőszerekről>> |
(MTI)
Egészség? Betegség?
Nézze meg a WEBBetegen!
Robottechnika Svédországból, a legprecízebb fogpótlásért: Procera szkenner. (x)
Az orvosi mezoterápia helyreállítja bőrünk feszességét és segít a sejtmegújító anyagokat...
Regisztráljon és kérdezzen!
Regisztráció Kérdés feltevés Válaszaim megtekintése Összes orvos válaszol kérdésGyakori kérdések Egészséges élet témában:
Fizikai aktivitás Futás-szúrás A túl sok vitamin veszélyei