Stresszoldás téma

Hogyan kezelhető a munkahelyi stressz? - A pszichiáter válaszol

WEBBeteg - Dr. Dinya Zoltán, pszichiáter

A testvérem új munkahelyen kezdett el dolgozni, ahol a munkaköre nem kis stresszel jár. Amúgy is hajlamos arra, hogy könnyen felidegesítse magát, már fogyott is néhány kilót - válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

WEBBeteg - Dervalics Dóra, pszichológus

Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

Jógával a testünkért és a lelkünkért

Több mint TestŐr

Ha olyan mozgásformát szeretnénk választani, ami nemcsak a testünket formálja, hanem a lelkünkre is jó hatással van, a jóga az egyik legjobb megoldás. Választhatunk a gerincjóga, a stresszoldó jógák vagy a dinamikusabb jógaórák közül, ha közben odafigyelünk magunkra és a légzésünkre, hamarosan érzékeljük a változást!

Tippek a pihentető alváshoz hőség idején

WEBBeteg

Alvás

A napokon át tartó hőség megnehezíti az elalvást és az éjszakai nyugodt alvást.

A meditáció fájdalomcsillapító

Több mint TestŐr

A mai rohanó világban mindenkinek szüksége lenne hatékony stresszoldásra, testi-lelki feltöltődésre, hogy képes legyen megfelelni a kihívásoknak és egészséges tudjon maradni. Ennek egyik kiváló módszere a meditáció. A stresszoldáson kívül fájdalomcsillapító hatása is van, pl. a gyomorfájdalmak csökkentésére is gyakran alkalmazzák.

Mi aktiválja a paraszimpatikus idegrendszert?

Több mint TestŐr

A pro inzulin C peptid egy olyan rövid láncú fehérje, ami az agyba jutva aktivizálja a paraszimpatikus idegrendszert. Ez az idegrendszer felelős a stresszoldásért, a gyulladáscsökkentésért és az öngyógyító folyamatok beindításáért.

A háziállattartás segít a stresszoldásban

Több mint TestŐr

Ki gondolta volna, hogy ha érzelmileg kötődünk a háziállatunkhoz, annak pozitív hatása van az idegrendszerre. Nemcsak a stresszszintet, de a gyulladásokat is csökkenti. Ezenkívül a harag és a düh feldolgozása is jobban megy azoknak az embereknek, akik kötődnek a háziállataikhoz.

Időnként szünetet kell tartani

Több mint TestŐr

A stresszoldás egyik módja, hogy nem szabad hagyni a nyomást, a terheket felfokozódni. Időnként szünetet kell tartani, még a munka közben is. Egy kávészünet nem feltétlenül emeli a vérnyomást, hiszen egy kellemes környezetben, félrerakva a gondokat, még a kávészünet is lehet megnyugtató, ha azt érzi az ember, hogy kényezteti magát, időt szán magára, így az idegi terheléseket is jobban fogja bírni.

Több mint TestŐr előzetes

Több mint TestŐr

A mozgás nem csak a testi egészséget támogatja, az idegrendszer fejlődését is segíti. Magnézium, valeriana, komló. Az alvásproblémák sokszor természetes hatóanyagokkal megszüntethetők. A varrás több mint egy újraéledő hobbi. Stresszoldásnak is kitűnő.

Az állat simogatásának vérnyomáscsökkentő hatása van

Több mint TestŐr

Az állatoknak sokszor már a közelsége is jótékonyan hat az emberi szervezetre.