• Ön hogy kezeli a stresszt?

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        A mindennapok során mindenkit ér kisebb-nagyobb stressz a munkahelyén vagy családi életében. Nem mindegy azonban, hogy hogyan viszonyulunk hozzá, hagyjuk, hogy legyőzzön, vagy megtanuljuk kezelni és felülemelkedünk rajta.

        A téma cikkei 

        5/1 A stressz
        5/2 A stressz tünetei
        5/3 A stressz következményei
        5/4 Hogyan kezelhető a mindennapi stressz?
        5/5 Ön hogy kezeli a stresszt?

        A magányos harcos

        A magányos harcos állandóan az árral szemben úszik. Törekvő és türelmetlen, könnyen kijön a sodrából. Mindig siet, hangosan és gyorsan beszél, látványosan gesztikulál. Magára hagyatkozik, nem kér segítséget másoktól, kimerülésig harcol. Mindenért felelősnek érzi magát. Nagyon kötelességtudó, néha túl sokat vállal és túl nagy elvárásai vannak önmagával szemben.

        A kiegyensúlyozott

        A kiegyensúlyozott típus jól kezeli a stresszhelyzeteket. A munkában és magánéletében is igyekszik kompromisszumokat kötni vitás helyzetekben és megpróbálja megoldani a problémákat. A magányos harcoshoz hasonlóan ő is teljesítményorientált a munkájában. Ritkán veszíti el önuralmát és higgadtságát. A kiegyensúlyozott ember is kerül stresszhelyzetbe, azonban jól kezeli azt. Képes lazítani.

        Hirdetés

        A segítőkész

        Szeret másoknak segíteni, de saját maga nehezen boldogul a stresszes helyzetekkel. Előzékeny és a harmóniára törekszik. Nem tud nemet mondani, vagy nagyon nehezen mond nemet, gyakran többet ígér, mint, amit teljesíteni képes.

         Stressz teszt


        Tesztelje magát, mennyire stresszes Ön!  Stresszfelmérő teszt>>

        Ha mérges, elfojtja a dühét, ahelyett, hogy kiadná magából.

        Irtózik a kihívásoktól, tudatosan igyekszik kerülni a stresszes helyzeteket. Gyakran fél, feszült és gyengének érzi magát.

        A konzervatív

        Személyiségtípusok és stresszkezelés a párkapcsolatokban


        Vannak olyan pszichoszomatikus betegségek (lélek által generált, testi tüneteket kiváltó betegségcsoport), amelyekben jellemzően egy-egy személyiségtípushoz tartozóak betegednek meg. Bővebben a párkapcsolati stresszkezelésről>>

        A konzervatív típust nem lehet könnyen kihozni a sodrából. Legszívesebben visszavonul a zárt ajtók mögé. Mindig kitart szokásai és elvei mellett. Mindig a munkaidő lejártával hagyja el munkahelyét, akkor is, ha már nincs, és akkor is, ha még van feladata. A szokatlan és váratlan helyzetekben sokszor összezavarodik. A munkahelyén leginkább az zavarja, ha a fiatal kollégák felrúgják a régi, konzervatív szabályokat, vagy új, merőben más szemlélettel közelítik meg a feladatokat.

        Mit tehet saját érdekében?

        Bármelyik leírás is illik Önre, jó, ha megfogad néhány tanácsot.

        • Fogadja el, hogy egy egészséges mértékű stressz szükséges ahhoz, hogy bizonyos dolgokat meg tudjon tenni.
        • Ne vegyen mindent a szívére, és ne vállaljon túl sokat! A kevesebb néha több.
        • Készítsen időbeosztást a munkaidejéről és a szabadidejére vonatkozóan, iktasson közbe elegendő szünetet, pihenőt!
        • Ne értékelje túl a problémákat! Csak nyugodt állapotban tud koncentrálni és világosan gondolkozni.
        • Végezzen lazító gyakorlatokat (például jóga, autogén tréning) vagy vegyen egy kellemes fürdőt és sokat segíthet a masszázs és a szaunázás is.
        • A fürdővízbe tett gyógynövényi olajok, sók, például a citromfű, a levendula, a macskagyökér, a szénavirág nem csak a bőrnek tesz jót, a vízgőzzel együtt be is lélegezzük illóanyagaikat.
        • A rendszeres sportolás és a séta jót tesz testnek, léleknek. Ez esetben is igaz, hogy a kevesebb néha több!
        • A gyógyteák is sokat segíthetnek, ám ezzel kapcsolatban kérje ki orvosa véleményét! Nyugtató hatású az orbáncfű, a macskagyökér és a citromfű.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2020.04.14 03:32, Megjelenés: 2016.12.27 23:11
      • Cikkajánló

        Ismeri Ön a kullancsokat?

        Ismeri Ön a kullancsokat?

        WEBBeteg

        Ön mit tud a kullancsokról? Töltse ki tesztünket és ellenőrizze tudását!

        Influenza

        Influenza

        Dr. Gócs Viktor

        Milyen tünetekkel jár az influenza? Hogyan kell kezelni? Milyen szövődményei lehetnek?

        Milyen hatással van testünkre a stressz?

        Az, hogy a stressz mekkora megterhelést jelent szervezetünknek és hogy milyen károkat okoz, leginkább attól függ, hogy rövid vagy hosszú távon vagyunk-e kitéve negatív hatásainak.

        A stressz következményei

        A stressz nem egyszerűen nem tesz jót, hanem számos negatív hatása van az egészségre. A legveszélyesebb a tartós stressz.

        A stressz elhízáshoz vezethet

        Ha Ön hízásra hajlamos, tanácsos minél előbb szakemberhez fordulnia és a stressz kezeléséhez segítséget kérnie, így nem alakul ki a stressz indukálta, elhízáshoz vezető ördögi kör.

        Stressz és magas vérnyomás - Együtt jár?

        Kutatók arra hívják fel a figyelmet, hogy a krónikus mentális stressz és a magas vérnyomás közt összefüggés áll fenn. A krónikus mentális stressz többféle okra vezethető vissza.

        Amikor túl sok a stressz

        Ön is egy aktív ember? Akkor bizonyára tudja, mekkora örömet jelent a családdal és barátokkal töltött idő, egy új munkahelyi feladat vagy a bevásárlás. Néha mégis úgy érzi, hogy a fejére nőnek a teendők? Ismerje meg a határait, hogy a stressz ne keseríthesse meg a mindennapokat!

        A stressz, a szorongás fokozatosan uralkodik el vészhelyzetben is

        Az egész világot, így hazánkat is megrázó és kétségek, félelmek közt tartó koronavírus-járvány sokakban kínzó szorongást és stresszes állapotot idéz elő. Sokan tudatosan összpontosítanak a hírek, információk, kommunikációs napi híradások kiküszöbölésére. Ez az elutasító viselkedés nem feltétlenül helyes, hiszen az így gondolkodók ezzel alapvető, életmentő és megelőző tájékoztatástól tartják távol magukat.

        Relaxáció a hétköznapokban - Az autogén tréning módszere és alkalmazása

        Mi ez a módszer? Kik számára ajánlott és kiknek nem? Hogyan és mennyi idő alatt sajátítható el? Hogyan néz ki a gyakorlatban? Mit nyerhetünk vele hosszú távon?

        Stresszt okozhat a karácsonyi készülődés

        Az év végén egyre nagyobb nyomás nehezedik az emberekre az ajándékvásárlás, a karácsonyfa- és díszbeszerzés, valamint a sütés-főzés miatt - mondta Kalamár Hajnalka pszichológus.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA