Omega-3 téma

Visszafordítható-e étrenddel a prediabétesz?

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Tänczer Tímea, diabetológus

Az egészséges táplálkozás elengedhetetlen a prediabétesz visszafordításához. Nem léteznek azonban olyan élelmiszerek, gyógynövények, italok vagy étrend-kiegészítők, amelyek csökkentik a vércukorszintet - erre csak a gyógyszerek és a testmozgás képes.

Mit kell tudni az omega-3 zsírsavakról?

WEBBeteg - Dr. Borsi-Lieber Katalin

Az omega-3 zsírsavak a többszörösen telítetlen zsírsavak csoportjának tagjai, közéjük tartozik a linolénsav, az eikozapentaénsav és a dokozahexaénsav. Ezek a zsírsavak az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak, azonban a szervezet biológiai folyamataiban betöltött értékes szerepüket csak az utóbbi néhány évtizedben ismerték fel.

Milyen kapcsolat van az Omega-3 és a zöld hályog kialakulása között?

WEBBeteg - Sz. M., fordító, Lektorálta: Dr. Árki Ildikó, háziorvos

Mint ismeretes, az Omega-zsírok olyan zsírsavak, melyek kémiai szerkezetében kettős kötések találhatók. Ezek a kettős kötések teszik lehetővé, hogy a zsírsavak egyedülálló módon fejtsék ki hatásukat a szervezetünkben.

Dió - Az egyik legértékesebb gyümölcsünk

WEBBeteg - T. A., újságíró

A dióbél nemcsak ízletes, hanem bizony egészséges is. A WEBBeteg.hu sorozatában most e sokrétű csonthéjas gyümölcs tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.

Funkcionális élelmiszerek

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

Az egészségmegőrzés mára külön tudományággá nőtte ki magát, melynek egyik eleme a korszerű táplálkozás lett. A nemzetközi trendeknek megfelelően megszületett a funkcionális élelmiszer fogalma, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatunk egészségünk megóvásához.

Halételek - Miért értékes elemei az étrendnek?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Hazánkban valamikor nagy hagyománya és kultúrája volt a halfogyasztásnak, napjainkban azonban ez sajnos már nem mondható el. Az európai átlagtól messzemenően elmaradó halmennyiség az egészségi állapotunkat is befolyásolja, és hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növekedéséhez.

A halfogyasztás serkenti az agyműködést

Több mint TestŐr

A peszkovegánok, azok a vegánok, aki a halon kívül semmilyen más állati eredetű ételt nem fogyasztanak. A kutatások szerint ezek a népcsoportok nemcsak hosszú életűek, de a halban található omega-zsírsavaknak köszönhetően a csontozatuk, az ízületeik és az agyi kapacitásuk is jó.

Halat enni nem csak karácsonykor érdemes

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró

Általában rántva vagy levesnek, s leggyakrabban akkor is csak karácsonykor kerül az asztalra édesvízi hal. Pedig ezek a pikkelyes jószágok nem csak finomak, hanem bármely más húsnál egészségesebbek, nincs olyan korosztály vagy betegség, amely mellett ne volna ajánlott a fogyasztása.

6 lépés a fiatalos bőrért

Oxygen Medical - Dr. Pellion Szilvia, bőrgyógyász

Dr. Pellion Szilvia, bőrgyógyász a legjobb tippekkel szolgál, a bőrápolási szokásoktól a táplálkozási tanácsokig.

Omega-3 és omega-6 - Miből mennyit?

WEBBeteg - Szabó Gál Bence

Szervezetünkben az omega-3 zsírsavakhoz tartozó EPA és DHA zsírsavakból gyulladáscsökkentő, míg az omega-6 zsírsavak túlfogyasztásából eredően gyulladást fokozó hatású hormonszerű anyagok (eikozanoidok) keletkeznek folyamatosan. Emiatt nagyon fontos ezen zsírsavak megfelelő aránya a szervezetben, mely megteremtése táplálkozással és étrend-kiegészítőkkel könnyen elérhető.