Omega-3 téma

Dió - Az egyik legértékesebb gyümölcsünk

WEBBeteg - T. A., újságíró

A dióbél nemcsak ízletes, hanem bizony egészséges is. A WEBBeteg.hu sorozatában most e sokrétű csonthéjas gyümölcs tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.

Mit kell tudni az omega-3 zsírsavakról?

WEBBeteg - Dr. Borsi-Lieber Katalin

Az omega-3 zsírsavak a többszörösen telítetlen zsírsavak csoportjának tagjai, közéjük tartozik a linolénsav, az eikozapentaénsav és a dokozahexaénsav. Ezek a zsírsavak az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak, azonban a szervezet biológiai folyamataiban betöltött értékes szerepüket csak az utóbbi néhány évtizedben ismerték fel.

Visszafordítható-e étrenddel a prediabétesz?

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Tänczer Tímea, diabetológus

Az egészséges táplálkozás elengedhetetlen a prediabétesz visszafordításához. Nem léteznek olyan élelmiszerek, gyógynövények, italok vagy étrend-kiegészítők, amelyek csökkentik a vércukorszintet - erre csak a gyógyszerek és a testmozgás képes.

Funkcionális élelmiszerek

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

Az egészségmegőrzés mára külön tudományággá nőtte ki magát, melynek egyik eleme a korszerű táplálkozás lett. A nemzetközi trendeknek megfelelően megszületett a funkcionális élelmiszer fogalma, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatunk egészségünk megóvásához.

Halételek - Miért értékes elemei az étrendnek?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Hazánkban valamikor nagy hagyománya és kultúrája volt a halfogyasztásnak, napjainkban azonban ez sajnos már nem mondható el. Az európai átlagtól messzemenően elmaradó halmennyiség az egészségi állapotunkat is befolyásolja, és hozzájárul a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának növekedéséhez.

Egészséges a mediterrán táplálkozás

Több mint TestŐr

A mediterrán étrend alapvetően rostban gazdag. A sok zöldség- és gyümölcsfogyasztás mellett a déli népek napi szinten használnak olívaolajat. Emellett sok tengeri halat is fogyasztanak, ami többek között az omega-3-zsírsav-tartalma miatt kedvező a szervezet számára.

Az agysejtek állapota befolyással van az egész szervezetre!

Több mint TestŐr

Ahhoz, hogy jól döntsön az ember és hogy képes legyen a jó döntéseket végigvinni, szükséges, hogy az agysejtek jó állapotban legyenek. Fontos tehát az agy számára elengedhetetlen B-vitaminok, omega-3, omega-6 zsírsavak fogyasztása.

Halat enni nem csak karácsonykor érdemes

WEBBeteg - Kósa-Boda Veronika, újságíró

Általában rántva vagy levesnek, s leggyakrabban akkor is csak karácsonykor kerül az asztalra édesvízi hal. Pedig ezek a pikkelyes jószágok nem csak finomak, hanem bármely más húsnál egészségesebbek, nincs olyan korosztály vagy betegség, amely mellett ne volna ajánlott a fogyasztása.

6 lépés a fiatalos bőrért

Oxygen Medical - Dr. Pellion Szilvia, bőrgyógyász

Dr. Pellion Szilvia, bőrgyógyász a legjobb tippekkel szolgál.

Az agyműködést is támogathatjuk a táplálkozással!

Több mint TestŐr

Az emberi agy 80 százalékban zsírsejtekből áll, így az omega-3 zsírsav fogyasztása segítheti az agyműködést. Ezenkívül a gondolkodás serkentésében még a B-vitamin pótlásának van fontos szerepe.