• Mi hiányzik a vegánok szervezetéből?

        Szerző: Medipress

        Egy nemrég a Journal of Agricultural and Food Chemistry című szaklapban megjelent kutatási anyag szerint, a vegánok a szervezetükben lévő B12-vitamin és omega-3 zsírsav hiány miatt, kevésbé veszélyeztetettek a szívbetegségek szempontjából.

        A mostani kutatások szerint a vegetáriánusok, különösen a vegánok sokat tehetnek egészségükért azzal, ha többszörösen telítetlen zsírsavakat és B12-vitamint szednek, így növelve szervezetük zsírsav- és vitaminszintjét. Az amúgy is alacsony szívbetegségre való hajlam, ezeknek a tápanyagoknak a szedésével sem nő jelentősen - állítják a kutatók.

        Hirdetés

        Mi hiányzik a vegánok szervezetéből?

        A vegetarianizmus veszélyei


        A szigorúan csak növényi eredetű ételek fogyasztása körül, ami részlegesen vagy teljesen kiiktatja az állati eredetű ételeket a táplálkozásból, meglehetősen sok vita dúl a táplálkozástudománnyal foglalkozó szakemberek körében.Az egyoldalú táplálkozás kockázatai.>>

        A vegánok a vegetáriánusok egy olyan csoportját képezik,  akik étrendjében semmilyen állathoz köthető étel nem szerepel, így például méz, tej vagy tojás sem. Ezek az emberek fokozottan ki vannak téve annak, hogy bizonyos alapvető vitaminok, nyomelemek hiányozzanak szervezetükből, amelyeket a hétköznapi ember az állati eredetű táplálékokból szerez meg.

        A kutatók szerint a többszörösen telítetlen zsírsavak és a B12 vitamin, növelhetik a HDL koleszterin-szintet és csökkenthetik a homocisztein jelenlétét.

        A nagy sűrűségű lipoproteinek (HDL), segítenek csökkenteni a vér úgynevezett rossz koleszterin szintjét, ami így nem képes megtapadni az érfalakon.

        Szívbetegséget okozhat az alacsony HDL-szint

        Az Amerikai Szívgyógyászati Társaság szakértői szerint, a 40 mg/dL alatti HDL-szint, jelentősen növelheti a szívbetegségek kialakulásának valószínűségét. A HDL-szintet elsősorban aerob edzéssel, a dohányzás mellőzésével, valamint egyszerűen telített és omega-3 zsírsavak fogyasztásával növelhetjük. A homocisztein egy aminosav, ami közvetlen hatással van a szívbetegségek, az agyvérzés és a perifériás vaszkuláris betegségek kialakulására. A homocisztein nagy mennyiségben, komolyan hozzájárulhat az artériák falának meszesedéséhez. A folsav és más B-vitaminok segíthetnek csökkenteni a vér homocisztein-tartalmát.

        Bár a mindenevőknél sokkal nagyobb eséllyel alakulnak ki szívbetegségek, mint a vegánoknál, a különböző tápanyaghiányok náluk is komoly problémákat okozhatnak, így mindenképp fontos, hogy az állati táplálékot teljesen mellőző étrendet folytatók is, elegendő B-vitamint és omega-3 zsírsavat vigyenek be szervezetükbe.

        (Forrás: Medipress.hu)

        Módosítva: 2011.02.12 09:41, Megjelenés: 2011.02.12 09:41
      • Cikkajánló

        Pókhas gyermekeknél

        Pókhas gyermekeknél

        Dr. Polgár Marianne

        Feltűnően elődomborodó has, a testhez képest vékony végtagok. Súlyos betegséget jelezhet!

        Táncterápia

        Táncterápia

        Dervalics Dóra

        Milyen pszichoterápiás alkalmazási területei vannak a mozgásterápiának?

        Nem az ünnepi ételektől válunk túlsúlyossá

        Karácsony a szeretet és a család ünnepe, Jézus születésének a méltatása. A különféle szokások, szertartások számos ponton találkoznak, de abban mindenképpen nagy a hasonlóság, hogy ilyenkor ünnepi ételek sora kerül az asztalra. Vannak, akik ragaszkodnak a régen megszokott menüsorhoz, ami gyakorta zsírosabb, jobban megterheli a szervezetet, mások már a reformkonyha híveiként készítik a leveseket, a második fogásokat és a süteményeket.

        A szőlőmag élettani hatásai

        Napjainkban - az egészségtudatosság elterjedésének köszönhetően - a szőlőt egyre többen fogyasztják, nemcsak nyers állapotában, hanem a benne található szőlőmagokból készült kivonatot, őrleményt vagy olajat is beépítik az étrendjükbe pozitív élettani hatásaik miatt.

        Vegetáriánus gyerekek: helyes vagy helytelen?

        A vegetáriánus táplálkozásnak a fogyasztott és tiltott ételek alapján három formáját különíthetjük el: a lacto-vegetarianizmust, az ovo-lacto-vegetarianizmust és a vegán étrendet. Manapság egyre népszerűbbek ezek a táplálkozási irányzatok, de vajon a gyerekeknek is jót tesz az ilyen étrend, vagy épp ellenkezőleg?

        Cukorbetegség és vegetarianizmus - Az orvos válaszol

        Évek óta vegetariánus vagyok. Most derült ki, hogy cukorbeteg is. Érdeklődni szeretnék, hogy ez az étrend jár-e valamilyen hátránnyal, mire kell figyelnem? Mi az, amit nem szabad ennem? Mézet használhatok édesítésre, vagy édesítőszert inkább? A WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        A vegetarianizmus árt a csontfejlődésnek

        Egyre többen figyelnek oda az egészséges táplálkozásra, sokan azonban - talán a média hatására - úgy vélik, hogy elég bioboltból vásárolt élelmiszereket fogyasztani, és ez önmagában megoldást jelent a betegségek megelőzésére. Sajnos a helyzet nem ilyen egyszerű.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA