• Lazacolaj az okos és egészséges gyermekekért

        Szerző: WEBBeteg - Dr. Prokisch József, vegyész, egyetemi docens

        Az omega-3 zsírsavak és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatának csökkenése közötti összefüggéseket azt követően állapították meg, hogy megfigyelték, a grönlandi eszkimók körében annak ellenére alacsonyabb a koszorúér-betegségből eredő halálozás, hogy zsírban gazdag az étrendjük. Kiderült, hogy ennek az az oka, hogy a halakból, fókából és bálnából álló étrend nagy mennyiségben tartalmaz omega-3 zsírsavakat.

        Halolaj és szülés utáni depresszió

        A terhesség alatt halolaj kapszula formájában fogyasztott omega-3 zsírsavak csökkentik a szülés utáni depresszió kockázatát. Halolaj és szülés utáni depresszió>>

        Az omega-3 zsírsavak a várandósság és a szoptatás idején is fontosak, segítik a magzat agyának fejlődési és működési folyamatait. Magunkon is tapasztalhatjuk, ha egy evőkanál lazacolajat, tőkehalmáj olajat megiszunk, másnap szebbnek látjuk a világot, javítja a hangulatunkat.

        Az omega-3 zsírsavak kiemelten fontos szerepet játszanak az idegrendszer fejlődésében, a szem fejlődése, a jobb látás, valamint később a magasabb intelligenciaszint kialakulásában.

        Az anya számára is kedvező hatásúak, mert csökkentik a terhességi magas vérnyomás és a koraszülések előfordulási gyakoriságát, csökkentik a terhesség alatti és szülés utáni depresszió kialakulásának esélyét, hozzájárulhat a könnyebb szüléshez, későbbiekben a csecsemő nyugodtabb alvásához, az allergiás megbetegedések megelőzéséhez, valamint a viselkedési és tanulási zavarok esélyének csökkentéséhez. Az anyatej jelentős DHA-tartalma miatt is fontos a csecsemő minimum 4-6 hónapos koráig tartó szoptatása.

        Hirdetés
        A lazacfogyasztás előnyei

        A lazac rózsaszín színét adó astaxantin elnevezésű festékanyag jelentősen csökkenti a vérben található gyulladást jelző fehérje szintjét. A lazac rendszeres fogyasztása - ennek megfelelően - jótékony hatással van a géneket hordozó DNS-re. A lazacfogyasztás előnyei>>

        Minden életkorban hasznos!

        Az allergiás megbetegedések megelőzésére nem csak magzati korban, de a későbbi években is jótékonyak az omega-3 zsírsavak. Az allergia megelőzésén túl a már meglévő asztmát is képes enyhíteni.

        Az omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatása elősegíti a reumás ízületi gyulladás (arthritis) okozta fájdalmak enyhítését, illetve előnyös ekcéma, pikkelysömör (psoriasis), allergiás bőrtünetek, gyulladásos bélbetegségek és menstruációs fájdalmak ellen is.

        Omega-3 zsírsavakkal sokat tehetünk:

        • a szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzéséért, mivel csökkentik a gyulladásos folyamatok érfal-károsító hatását,
        • kismértékben csökkentik a vérnyomást, a koleszterin- és trigliceridszintet,
        • gátolják az érfalra felrakódó érelmeszesedést megelőző plakkok kialakulását,
        • védik az érbelhártya épségét,
        • javítják az érfal funkciót,
        • szabályozzák a szívritmust,
        • csökkentik a vér viszkozitását,
        • gátolják a véralvadást és a vérlemezkék összecsapzódását,
        • csökkentik a vérrögök (trombózis) kialakulásának veszélyét,
        • és a stroke (szélütés) vagy szívinfarktus kockázatát.

        (WEBBeteg - Dr. Prokisch József, vegyész, egyetemi docens)

         

        Módosítva: 2015.01.20 23:00, Megjelenés: 2015.01.20 23:00
      • Cikkajánló

        COVID-19 tanácsadás

        COVID-19 tanácsadás

        Medspot

        Elindult a Medspot alapítvány ingyenes tanácsadása orvosokkal, pszichológusokkal.

        Melanoma kezelése

        Melanoma kezelése

        Dr. Pukoli Dániel

        Milyen személyre szabott terápiás lehetőségek állnak rendelkezésre?

        Táplálkozási tanácsok kijárási korlátozás idejére

        Nagyot fordult velünk a világ a koronavírus mostani megjelenésével. Az eddigi szokásaink, napi rutinunk egyik napról a másikra a múlté lett. Szeretteink, embertársaink és saját magunk védelme érdekében sokat tartózkodunk otthonunkban, a lehetőségeinkhez mérten igyekszünk minél kevesebbet kimozdulni. Az eddigi, akár naponta többszöri vásárlásainkat most vissza kell szorítani - heti, kétheti bevásárlásokra, rendelésre, házhoz szállításra.

        Stockholm-diéta

        Az elmúlt évben a 10 legkeresettebb étrend között a Stockholm-diéta is szerepelt. Cikkünkben részletezzük, hogyan épül fel ez a diéta, valamint hogy mennyire sikeres.

        Funkcionális élelmiszerek

        Az egészségmegőrzés mára külön tudományággá nőtte ki magát, melynek egyik eleme a korszerű táplálkozás lett. A nemzetközi trendeknek megfelelően megszületett a funkcionális élelmiszer fogalma, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatunk egészségünk megóvásához.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA