Folyadék téma

Igyunk sok folyadékot! Tippek a forró napokra

WEBBeteg, Lektorálta: Dr. Jóna Angelika

Ha a hőmérséklet 30 fok közelébe kúszik, hamar jön az izzadás, mely lehetővé teszi a testhőmérséklet szabályozását, és bizonyos anyagok kiválasztását. Ilyenkor a szokásos napi folyadékmennyiség két-háromszorosát kell bevinnünk szervezetünkbe. Íme, néhány jó tanács.

Magas víztartalmú ételekkel a szervezet hidratáltságáért

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Szervezetünknek a tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok mellett folyadékra is szüksége van ahhoz, hogy megfelelően és egészségesen működjön minden létfontosságú szervünk. A folyadékpótlás nemcsak az italok elfogyasztásával valósul meg, hanem azáltal is, hogy a különböző módon elkészített ételeket megesszük.

Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

MTI

Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

Amikor káros a sok folyadék

WEBBeteg - Dr. Kónya Judit, családorvos

Nap mint nap azt halljuk, hogy fogyasszunk sok folyadékot. A nagy mennyiségű folyadék fogyasztásának akár káros hatásai is lehetnek. Az állandó szomjúság és a fokozott vízfelvétel a szervezet kóros működését jelezheti.

Hidratációs index - Az egyes italok folyadékpótlásban játszott szerepe

Diabetes - Szűcs Zsuzsa MSc, dietetikus, okleveles táplálkozástudományi szakember

Normál körülmények között egy átlagos nap során a szervezet folyadékegyensúlya ingadozik ugyan, de a 24 órás cikluson belül rendszerint visszatér ugyanarra a pontra, ahonnan elindult. Ezért általában ritka a jelentős mértékű folyadékhiány.

Figyeljen gyermeke folyadékfogyasztására!

WEBBeteg

Az utóbbi években egyre több helyről lehet hallani, hogy naponta legalább 2-3 liter folyadékot kellene fogyasztani, de a magyar lakosság folyadékfogyasztási szokásai még mindig alulmúlják ezt az értéket. Ez nemcsak a felnőttek, de a gyerekek esetében is igaz, hiszen ők szüleik példáját követik. (x)

Ügyeljen a megfelelő folyadékbevitelre!

WEBBeteg

Ha az egészséges életmódról beszélünk, akkor legelőször a táplálkozás és a rendszeres mozgás jut eszünkbe, azonban fontos tudni, hogy a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás is fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében.

Többet iszunk, de nem eleget!

Well pr

A napi folyadékbevitelünk nagy részét vízzel, alkoholos italokkal és teával fedezzük. A TNS fogyasztói kutatása a 2006-os ivási szokásainkat hasonlította össze a 2012-essel.

Élsportolók: Többet kellene inniuk...

Medipress

Egy új kutatás kiderítette, hogy a profi kosárlabdások, röplabdások, kézilabdások és focisták 91 százaléka kiszáradt állapotban kezdi meg az edzést. A tanulmányt a Castilla la Mancha Egyetem (UCLM) kutatói végezték. A kiszáradás negatívan befolyásolja a sportteljesítményt, még kis mértékben is. - mondta el a szerző, Ricardo Mora-Rodríguez, az UCLM munkatársa.

Mennyi vizet javasolt inni egy egészséges felnőttnek?

Medipress

Sokan emlegetik, hogy milyen sok vizet isznak fogyókúrás céllal, méregtelenítés vagy betegségek elleni harc során. Aggasztó, hogy sokan büszkén hangoztatják, 8-10 pohár vizet is megisznak az egyéb folyadékok mellett. Vajon mennyi az ideális mennyiség? Létezik olyan, hogy túl sokat iszik valaki, ami már káros az egészségre?