• Az omega-3 zsírsav javíthatja a szív anyagcseréjét

        Szerző: Medipress

        A standard kezelésben részesülő szívbetegek állapotán javítani látszik az omega-3 zsírsavakat tartalmazó táplálék-kiegészítő.

        "Az n-3 többszörösen telítetlen zsírsavak még az addigi jelentős javulás után is további előnyöket nyújtottak a szívfunkció és a teherbírás területén.” – mondta a tanulmány társszerzője, Dr. Mihai Gheorghiade, a Northwestern Egyetem Feinberg orvosi karának kardiológus professzora. Ebből kiderül, hogy még a terápiára jól reagáló betegek esetében is „sokat tudunk javítani az állapotukon.” – tette hozzá. „Ez ajtót nyit a természetes kezelés kiaknázása felé, vagyis a makrotápanyagokat lehetne alkalmazni szívbetegség esetén.”

        Hirdetés

        A jelentés a Journal of the American College of Cardiology január 5-i online számában jelent meg. Gheorghiade csapata véletlenszerűen választott ki 133 szívbeteget, akiknek a standard kezelés után csak minimális tüneteik maradtak. Beta blokkolót kaptak, illetve magas dózisú omega-3 zsírsavat, vagy placebót. Egy évvel később az omega-3-t szedő csoport tagjainál 10,4 százalékkal javult a szívfunkció, a placebo-csoport 5 százalékához képest. A vér oxigénszintje az omega-3 csoportban 6,2 százalékkal emelkedett, míg a placebot szedőknél 4,5 százalékkal csökkent. Az edzésidő 7,5 százalékkal nőtt, míg a másik csoport tagjainál 4,8 százalékkal kevesebb lett. Az omega-3 csoport tagjai körében 6 százalék volt a kórházi tartózkodás aránya, a placebos csoportnál pedig 30 százalék.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Gheorghiade következtetései szerint a táplálék-kiegészítő javította a szív anyagcseréjét. „Ez egy példa arra, hogy a nem hagyományos terápia is működhet.” Nagyon léptékű tanulmányokra van szükség azonban ahhoz, hogy kiderüljön, az omega-3 valóban segít-e meghosszabbítani az életet. „Ígéretes, de még nem lehet belőle messzemenő következtetést levonni.

        Hiba lenne azonban, ha nem értékelnénk a makro-és mikrotápanyagok szívbetegségek kezelésében betöltött szerepét.” A kutató ennek ellenére nem javasolja az omega-3 nagydózisú használatát a szívbetegségek elkerülése céljából. Az adagolást mindenképp meg kell beszélni a kezelőorvossal. Minden kezelés egyénre szabott, nem olyan, mint egy recept a szakácskönyvben.

        Dr. W.H. Wilson Tang, a Cleveland Klinika adjunktusa, a kapcsolódó cikk társszerzője elmondta: „az omega-3-mal végzett, szívbetegségekkel kapcsolatos tanulmányokat még nem tesztelték hatékonyan, a kísérlet típusából korlátok adódtak. Ki kell deríteni, hogy mi a helyes adagolás és a kezelés időtartama, mielőtt kijelenthetjük, hogy működik vagy sem.”

        Douglas "Duffy" MacKay, a Felelős Táplálkozás Tanácsának tudományos és szabályozási ügyeinek alelnöke, mely a táplálék-kiegészítők iparágát képviseli, elmondta: „Minden felnőttnek 500 mg omega- zsírsavra van szüksége a szív egészségének megőrzése végett.” Az Amerikai Szív Szövetség is heti legalább 2 alkalommal javasolja zsíros húsú halak fogyasztását, mint amilyen például a tonhal, a szardínia, vagy a hering.
         
         (Medipress)

        Módosítva: 2011.01.14 11:13, Megjelenés: 2011.01.14 11:13
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        A vizsgadrukk leküzdése

        A vizsgadrukk leküzdése

        Börcsök Gyöngyi, pszichológus

        Különböző mértékben izgulunk a vizsgák során. A vizsgadrukk azonban leküzdhető.

        Az önfeledt nőiességért

        Az önfeledt nőiességért

        WEBBeteg

        Hogyan lehet védeni és helyreállítani a hüvely egészségét? (x)

        Dió - Az egyik legértékesebb gyümölcsünk

        A dióbél nemcsak ízletes, hanem bizony egészséges is. A WEBBeteg.hu sorozatában most e sokrétű csonthéjas gyümölcs tulajdonságaira hívja fel a figyelmet.

        Funkcionális élelmiszerek

        Az egészségmegőrzés mára külön tudományággá nőtte ki magát, melynek egyik eleme a korszerű táplálkozás lett. A nemzetközi trendeknek megfelelően megszületett a funkcionális élelmiszer fogalma, melyek fogyasztásával nagyban hozzájárulhatunk egészségünk megóvásához.

        Mit kell tudni az omega-3 zsírsavakról?

        Az omega-3 zsírsavak a többszörösen telítetlen zsírsavak csoportjának tagjai, közéjük tartozik a linolénsav, az eikozapentaénsav és a dokozahexaénsav. Ezek a zsírsavak az emberiség táplálkozásában mindig is jelen voltak, azonban a szervezet biológiai folyamataiban betöltött értékes szerepüket, csak az utóbbi néhány évtizedben ismerték fel.

        Omega-3 és omega-6 - Miből mennyit?

        Szervezetünkben az omega-3 zsírsavakhoz tartozó EPA és DHA zsírsavakból gyulladáscsökkentő, míg az omega-6 zsírsavak túlfogyasztásából eredően gyulladást fokozó hatású hormonszerű anyagok (eikozanoidok) keletkeznek folyamatosan. Emiatt nagyon fontos ezen zsírsavak megfelelő aránya a szervezetben, mely megteremtése táplálkozással és étrend-kiegészítőkkel könnyen elérhető.

        Melyek a legegészségesebb élelmiszerek?

        Gondolná, hogy a sör rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz? Tudta, hogy a marhahús egészségünk egyik kulcsa lehet? Az egészséges életmód szerves része az egészséges táplálkozás.

        Szívelégtelenség esetén is hatásosak az omega-3-zsírsavak

        Az omega-3-zsírsavakkal kapcsolatosan megjelent egyre több kedvező eredmény miatt elképzelhető, hogy több szív-és érrendszeri betegség megelőzéséről és kezeléséről szóló irányelvet is átdolgoznak a kardiológiai fórumok.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA