• Kampányt indít a felsőoktatási hallgatók sportolásáért a MEFS és a HÖOK

        Szerző: MTI

        A Magyar Egyetemi-Főiskolai Sportszövetség (MEFS) és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) nagyszabású kampányt indít "Mozdulj rá! Heti háromszor 45 perc megváltoztatja az életed!" jelmondattal.

        Sport és egészség a WEBBetegen

        A kampány csütörtöki sajtótájékoztatóján Kiss Ádám, a MEFS elnöke hangsúlyozta: szervezetük kiemelt célja, hogy felhívják a figyelmet, a diplomaszerzés mellett nagyon fontos az egészséges életmód, a rendszeres mozgás. Az elnök idézte az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kimutatását, amely szerint a rekreációs minimum háromszor 45 perc mozgás hetente. Viszont Magyarországon a hallgatók mindössze 23,6 százaléka teljesíti ezt, és több mint negyedük egyáltalán nem mozog. Ezt a rossz statisztikát szeretnék megváltoztatni a kampány segítségével.

        Hirdetés

        Gulyás Tibor, a HÖOK elnöke egy 2011-es felmérésre utalva arról beszélt, hogy a fiatalok jelentős részének nincs lehetősége a mozgásra, mert nincsenek meg a szükséges infrastrukturális feltételek, de nagy számban vannak olyanok is, akiknél a tanulás háttérbe szorítja a mozgást, mondván, nincs rá idejük. "Az a feladatunk, hogy előmozdítsuk a sportolás iránti igényt" - mondta.

        "A kampány célja a hallgatók megszólítása, azok megmozgatása, akiknek az életébe még nem épült be a rendszeres sportolás" - kezdte beszédét Szentkirályi-Szász Krisztina, a MEFS PR- és marketing-igazgatója. Elmondta, hogy három élsportolót, Cseh Lászlót többszörös világ- és Európa-bajnok úszót, Heidum Bernadett Európa-bajnok rövidpályás gyorskorcsolyázót, valamint Joó Abigél kétszeres Európa-bajnok cselgáncsozót - mindhárman Universiade-érmesek - sikerült megnyerniük a kampány arcának.

        A kampány nyitórendezvénye a jövő csütörtöki Kosárlabdaünnep és rekordkísérlet lesz Hősök terei központi helyszínnel, országszerte 19 felsőoktatási intézmény részvételével. Az esemény résztvevői 15 és 16 óra között rekordot szeretnének felállítani: céljuk, hogy minél több felsőoktatási hallgató és oktató minél több hárompontos kosarat dobjon.

        (MTI)

         
        Módosítva: 2016.04.28 19:01, Megjelenés: 2016.04.28 19:01
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Tudásteszt

        Tudásteszt

        WEBBeteg

        Ön mennyit tud a vitaminhiány tüneteiről? Tesztelje tudását!

        Szürkehályog-műtét

        Szürkehályog-műtét

        Szponzorált tartalom

        Fájdalommentesen kezelhető a szürke hályog és visszaállítható a látásélesség. (x)

        Mit sportoljon a gyerek?

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

        A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        COPD és sport

        A COPD-nek és a sportnak az általános vélekedéssel ellentétben kéz-a kézben kell járniuk. Miért? Mert a testedzés segít visszanyerni az irányítást az élete felett, fokozza az önbizalmat, és javítja az általános egészséget is.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA