• A kerékpározás veszélyei

        Szerző: drportal.hu

        A kerékpározás az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módja erőnlétünk karbantartásának. Nemcsak nagyszerű zsírégető, de remek kedélyjavító is, kiváltképp, ha gyakorlása közben a természet szépségeiben gyönyörködhetünk. Ki gondolná, hogy ennek a felettébb egészséges sportnak is vannak árnyoldalai?

        Ausztrál kutatók szerint a kerékpározók a tévhittel szemben kevésbé vannak kitéve a légszennyezettségnek, mint a motorosok vagy az autókban ülők. Mások nem osztják ezt a nézetet, és inkább kockázatosnak tartják a városi forgalmat a szmog miatt. Szerintük a kerékpározók jobban ki vannak téve a kipufogógázok káros hatásainak, hiszen a kerékpározás gyakoribb és mélyebb levegővételekkel jár, ezért nagyobb mennyiségű szennyező anyag kerül a tüdőbe.

        Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a nagyvárosi kerékpárutak többsége a legnagyobb szmog terheléssel járó buszsávok mellett található. A nagyvárosi bringásoknak ezért melegen ajánlják a légszűrő maszk használatát, ami a szennyező anyagok közel 95 százalékát képes kiszűrni.

        Hirdetés

        Hogyan vásároljon kerékpárt? - Orvosi tanácsok

        Az összes többi sporteszközhöz hasonlóan a kerékpárnak is tökéletesen kell illeszkednie a tulajdonosához. A kerékpárválasztás hosszú időre befolyásolja az egészséges életüket, és amilyen előnyt jelenthet a mozgás, olyan nagy egészségügyi kockázatokat is magában rejt, ha nem jól választjuk ki az eszközt. Hogyan vásároljon kerékpárt? - Orvosi tanácsok >>
        A kerékpározással kapcsolatos másik jó tanácsot főleg az erősebbik nem képviselőinek kell megszívlelniük. Egy férfiembernek ugyanis nem ajánlatos heti 5 óránál többet kerékpároznia, mivel így nagymértékben csökkenhet a spermiumok száma. A kutatók szerint ennek a heréket ért folyamatos trauma az oka, hiszen kerékpározás közben sokszor a nyereghez ütődnek illetve állandó súrlódásnak vannak kitéve. A súrlódás következményeképp a herék hőmérséklete emelkedik, ami szintén negatívan befolyásolja a spermiumok termelését.

        Dr. Steven Schrader az amerikai National Institute for Occupational Safety and Health (NIOSH) munkatársa elmondta, a mai kerékpárdesign sem tesz jót a férfiaknak, mivel a modern bicikliken a testsúly nagy része a férfi nemi szervekre nehezedik, ami túlságosan nagy terhelést ró a lágyéki terület érrendszerére. A formatervezett nyergekben kerékpározó férfiaknál a lágyéki terület vérellátása akár 80 százalékkal is csökkenhet, és ez hosszabb távon erekciós diszfunkcióhoz vezethet, mivel a keringési elégtelenség következtében fellépő idegkárosodás miatt a pénisz elveszti szenzitivitását.

        A lágyéki területet érő adverz hatás elkerülése érdekében a nyeregpozíciót úgy állítsuk be, hogy a testsúly az ülőcsontra nehezedjen, így a nőknél és férfiaknál egyaránt csökkenthető a genitália környéki presszió. Egy másik módszer szerint cseréljük ki a formatervezett nyerget egy előreugró orr rész nélküli változatra, ami ugyan nem a legdivatosabb design, de a használónak nagyobb kényelmet nyújt.

        (DRportal)

        Legutóbb frissült: 2014.06.30 09:41
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Alzheimer-kór kezelése

        Alzheimer-kór kezelése

        Dr. Zsuga Judit

        A nyugodt és stabil otthoni környezet csökkenti a viselkedési zavarokat.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Tartós fáradtság: ne halogassuk az orvosi kezelést!

        A krónikus fáradtságot gyakran mi okozzuk az életmódunkkal, de van, amikor ez az állapot betegséget jelez. Ha az alábbi tanácsokat megfogadva három hónap után sem érezzük magunkat frissebbnek, akkor érdemes utánajárni, mi okozza a tartós energiahiányt a szervezetben.

        A mióma diagnosztizálása

        A méh simaizomzatából kiinduló jóindulatú daganat, a mióma az egyik leggyakoribb elváltozás a reproduktív korban levő nők körében. Hogyan állítható fel a diagnózis?

        Kerülje el a hibákat a sportolásban - A mozgásterapeuta tanácsai

        Valójában mennyi és milyen minőségű mozgásra van szükségünk? Mik a leggyakoribb tévhitek a sportokkal kapcsolatban? Melyek a javasolt és nem javasolt sportok gerincproblémák esetén? Most megtudhatja a válaszokat! A 90.9 Jazzy rádiónak a Több mint TestŐr műsorban Feövenyessy Krisztina, a WEBBeteg.hu mozgásterapeuta szakértője adott interjút.

        A túl sok biciklizés erekciós zavart és meddőséget okozhat

        Tanulmányok által bizonyított, hogy a túl sok és túl hosszú ideig tartó biciklizés növeli a merevedési zavar és a meddőség kockázatát. Ezért a profi kerékpárosoknak, duatlonistáknak, triatlonistáknak azt tanácsolják a szakemberek, hogy fagyasztassák le a spermájukat, még mielőtt az a sportkarrier áldozatává válik.

        10 egyszerű tanács a rák megelőzéséhez

        Az alábbiakban közöljük a 10 legfontosabb teendőt, melyet az Amerikai Dietetikusok Szövetsége tett közzé chicagói konferenciáján. Bár a legtöbb tanács közismert, a legtöbben mégsem teszünk meg mindent, hogy csökkentsük a rákos megbetegedés esélyét.

        Fogyókúra - Nem mindegy, melyik mozgásformát választjuk!

        A fogyókúrának és az életmódváltásnak fontos része a fizikai aktivitás. Nem mindegy azonban, hogy hogyan mozgunk! A rosszul megválasztott sportolással sokan kifejezetten ártanak szervezetüknek.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Orvos válaszol
        Dr. Tekse István

        Dr. Tekse István

        Szülész-nőgyógyász
        TervezettBaba szakértő

      • Infografika és videó
      • Hirdetés
      • Szavazás

        Korábbi szavazások