• Gyermekkerékpár - Hogyan vásároljon biciklit?

        WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitness edző
        Szerző: WEBBeteg - Kálmánczhey Emőke, fitness edző

        A kerékpározás a gyermekek körében az egyik legelterjedtebb és legkedveltebb mozgásforma. Fontos, hogy az első bicaj kiválasztása tökéletesen sikerüljön és már az első próbálkozások is örömöt szerezzenek. Milyen szempontok alapján válasszuk ki gyermekünk kerékpárját?

        Kerékpárválasztás - Miért fontos a megfelelő méret?

        Ahhoz, hogy ez a mi csemeténknél is így legyen,  néhány alapvető szempontot figyelembe kell venni.  Helyezzük előtérbe a megfelelő felszereltséget és méretet a külcsínnel szemben. Az első fontos szempont a kerékpár megfelelő méretének kiválasztása. Kissé nehezebb a dolgunk, mint a felnőttek esetében. Rengeteg általánosítás létezik kor és magasság alapján a váz méretére vonatkozóan. Meg kell próbálni a középutat megtalálni és minden esetben ki kell próbálni, ne csak a szóbeszédre hagyatkozzunk.

        Hirdetés
        •  Hogyan vásároljon kerékpárt? - Orvosi tanácsok


          A bicikli befolyásolja az egészséges életünket, ám egészségügyi kockázatokat is magában rejt, ha nem jól választunk. Hogyan vásároljon kerékpárt? >>

          12"-os gyerekkerékpár, mely a legkisebbek számára ideális. Korban 2-4 éveseknek, de magasságot tekintve 75 – 95 cm –es méretet érdemes irányadónak tekinteni. Ha biztonságosan tud már vele közlekedni csemeténk, akkor kevésbé forgalmas területen pár száz métert is képesek megtenni ezzel a bringával is a kicsik.
        • 14"-os kerékpár már az óvodás korosztálynak ideális, 3-5 évesek számára, de itt is  figyelembe kell venni a magasságot, mely 85 – 105 cm közöttre tehető.
        • 16"-os bicikli 4-7 évesek számára tökéletes, amennyiben a testméretük is igazodik hozzá. Ez körülbelül 90 – 115 cm között az ideális.
        • 20"-os gyerekkerékpár a 6-9 éveseknek készült, ha az párosul 110 – 130 cm – es magassággal
        • 24"-os gyerekkerékpár már 8-11 éves gyerekek mérete, magasságot tekintve 125 – 150 cm az ideális.

        Azonban érdemes néhány lépést végigcsinálni, miután kiválasztottuk a megfelelő méretű kerékpárt, hogy biztosak legyünk benne, ez a tökéletes vázméret gyermekünk számára.    

        • Ültessük rá a gyerkőcöt a bringára. Ha a kezével fogja a kormányt, a lábujjainak érniük kell a földet, de ideálisabb, ha a talppárnák is leérnek.
        • Amikor átlép a gyerek a kerékpáron és a felsőcső a két lába között van, akkor a kerékpár felsőcsöve és a gyerek ágyéka között lenni kell 3 centinek.
        • Érdemes figyelni a fékekre, hogy könnyen kezelhetőek legyenek és kis erőkifejtéssel is képes legyen gyermekünk azt hatékonyan használni.

         Mennyi energiát igényel a kerékpározás?


        Egy folyamatos, egyenletes, egy órán át tartó, alacsony intenzitású szobakerékpározás kb. 300kcal-t igényel, amely lehet hogy nem tűnik soknak, mégis nagyon kedvező a fogyókúra szempontjából, mivel az elvesztett energia nagy része a zsírokból származik. Ellentétben a spinning-gel (edzőteremben végzett, magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobik óra), amelynek hatására akár 700-800 kalóriát is elégethetünk, amelynek jelentős része szénhidrát. Ennek köszönhetően a spinning után kínzó éhségérzet jelentkezhet, amely a szénhidrátok minél hamarabb történő pótlására késztet. Mindez nem jelenti azt, hogy spinninggelni nem érdemes, sőt! Rendkívüli módon megdolgoztat, kifáraszt, ezért elsősorban a megfelelő edzettség elérése után érdemes belekezdeni.
        Mennyi energiát igényel a kerékpározás?>>

        Tökéletes biciklit a gyereknek!

          Miért jó a kerékpározás?


        A biciklizés az aerob, ciklikus mozgásformák közé tartozik. A kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után gyorsan ismétlődik, és a mozgás dinamikus, vagyis oxigén jelenlétében megy végbe. A kerékpározás?>>

        Mindig a méretben megfelelő kerékpárt vegyük meg, mert a „majd belenő” indokkal vásárolt bringák rendszerint visszavetik a gyerek lelkesedését és bringázási kedvét. Érdemes kifejezetten kerékpárboltokban nézelődni, ahol valóban szakszerű segítséget kapunk és teljesen biztosak lehetünk az alkatrészek minőségében. Valamint nem nekünk kell otthon összerakni a darabokban lévő kerékpárt, ezt is hozzáértő módon megteszik és így a beállítások is gyermekünk számára megfelelőek lesznek.

        Szülőként sokat tehetünk azért, hogy gyermekünk megszeresse a bringázást, de szintén a mi feladatunk, hogy ügyeljünk a gyerkőc biztonságára is. Ezért fontos, hogy elmagyarázzuk gyermekünknek a közlekedés alapvető szabályait, mielőtt útnak indítjuk, továbbá mindig viseljen bukósisakot, kesztyűt, valamint láthatósági mellényt!

        (Kálmánczhey Emőke)

        Legutóbb frissült: 2014.03.16 08:41
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Éjszakai bepisilés

        Éjszakai bepisilés

        Dr. Sándor György

        Kezelésével megelőzhetők a betegség következményei. Hogyan gyógyítható?

        Küzdje le az aftát!

        Küzdje le az aftát!

        WEBBeteg

        A fájdalmas gyulladással az emberek többsége találkozik életében. Mit tehet? (x)

        Jó és rossz mozgásminták, avagy miért szaladgál a lefejezett csirke?

        Az egyes mozgások (állás, ülés, járás, futás, biciklizés stb.) elsajátítása során agyunk és izmaink közt folyamatos kétirányú kommunikáció zajlik. Szerencsére ezt a csatornát nem kell minden esetben használnunk, amikor mozgásokat végzünk (képzeljük el, milyen fárasztó lenne, ha viszkető orrunk megvakarásának mozdulatán gondolkoznunk kellene).

        Rheumatoid arthritis: életviteli javaslatok

        A rheumatoid arthritis kezelése általában a gyógyszeres kezelésből, illetve a megfelelő életmód betartásából áll. A betegség által okozott károsodás minimalizálása érdekében érdemes megfogadni hét életviteli javaslatot.

        Így hozza magát formába!

        A WEBBeteg segítségével mindenki megtalálja a céljaihoz tökéletes mozgásformát, mely passzol az időbeosztásához.

        Az első edzés - Hogyan kell elkezdeni a mozgást?

        Mindenkinek van az életében olyan időszak, amikor hosszú kihagyás után érzi úgy, hogy ideje elkezdenie újra mozogni. Ilyenkor leülünk és azon gondolkozunk, mi hozza a leggyorsabb eredményt.

        Fogyókúra: Tippek a biztos eredmény érdekében

        Ma még talán sokan furcsállják a gondolatot, de az egészségünk szinte minden területén jelentős javulást tapasztalhatnánk, ha a mozgás receptre írnák fel nekünk. Az Oxygen Medical életmód orvosa, dr. Babai László, az életmód-orvosláshoz kapcsolódóan a rendszeres mozgás szerteágazó hatásairól beszélt.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.