• A sport jótékonyan hat a fiatalok lelki egészségére

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        Aki fiatal korában rendszeresen sportol, nem csak az olyan krónikus betegségek kialakulásának kockázatát csökkenti, amilyen a diabétesz vagy a szív- és érrendszeri betegségek, hanem a lelki egészségre is pozitív hatással van.

        A rendszeres sportolásba befektetett energia rövid- és hosszútávon is megtérül.

        Hirdetés

         Ellenőrizze magát!


        A Bayreuthi és Jénai Egyetem szakértői 2300 tizenegy és tizenhét év közötti fiatal adatait elemezték ki. A kutatók különböző eszközökkel és tesztekkel megmérték a fiatalok kitartását, erejét és tesstömeg-indexét (BMI).

        Figyelembe vették az olyan pszichoszociális faktorokat is, amilyen az önértékelés, az érzelmi és a kortársaikkal kapcsolatos problémák.

        A felmérés eredménye

        Mit sportoljon a gyerek?


        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett, nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára. Mit sportoljon a gyerek?>>

        Köztudott, hogy a sport javítja a kitartást és az állóképességet, erősíti az immunrendszert. A testre gyakorolt pozitív hatások főleg azoknál szembetűnőek, akik korábban nem sportoltak. Ezt mutatják a felmérés eredményei is. Azonban az is kiderült, hogy a fiatalkorban végzett edzésnek alig van hatása a BMI indexre vagy a magas koleszterinszintre. Más a helyzet az izom- és csontfájdalommal, melytől nagyon gyakran szenvednek azok a fiatalok, akik semmilyen sportot nem űznek.

        A sport vitathatatlan pozitív hatásait a fiatalok egészségére a felmérés eredményei is bizonyítják. A testedzés növeli az önbizalmat, valamint csökkenti az érzelmi problémák és a kortársakkal való kapcsolatteremtési nehézségek kialakulását.

        Bármilyen szociális helyzetben él is egy fiatal, ugyanolyan testi és lelki hatásokat gyakorol rá a sport. A rosszabb szociális helyzetben lévő fiatalokra főleg a sportegyesületekben folytatott edzés van jó hatással.

        Még egy ok, amiért érdemes a fiataloknak sportolni: Aki tinédzserként rendszeresen űz valamilyen sportot, az valószínű, hogy felnőttként is igényelni fogja a testi aktivitást, és így borítékolható az egészség hosszú távú megőrzése.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás: NetDoktor.de , Lektorálta Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2013.03.11 23:23, Megjelenés: 2013.03.11 23:23
        Címkék: Sport, Fiatal,
      • Cikkajánló

        Fültisztítás

        Fültisztítás

        Dr. Horváth Tamás

        10 hasznos tanács, melyeket betartva számos problémát el lehet kerülni.

        Mi okozhat viszketést?

        Mi okozhat viszketést?

        Dr. Csuth Ágnes

        Hátterében komoly bőrgyógyászati vagy egyéb betegség is állhat.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

        Mit sportoljon a gyerek?

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        COPD és sport

        A COPD-nek és a sportnak az általános vélekedéssel ellentétben kéz-a kézben kell járniuk. Miért? Mert a testedzés segít visszanyerni az irányítást az élete felett, fokozza az önbizalmat, és javítja az általános egészséget is.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.