• Így hangolódhat rá a téli sportokra

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        Hideg idő és rövid nappalok. Télen gyakran nehezebb rávenni magunkat a rendszeres mozgásra, sportra. Segítünk, hogy találjon magának motivációt, és hogy ráleljen az Ön számára ideális téli sportra!


        Sport és egészség a WEBBetegen

        Nyáron minden sokkal egyszerűbb: csak felkapjuk a sportcipőt és már mehetünk is futni, felvesszük a fürdőruhát és irány a strand, vagy épp biciklire ülünk és teszünk néhány kört. De mi a helyzet télen? Ha sikerül kiválasztanunk a megfelelő téli sportot, akkor a rendszeres testmozgásnak télen sem lehet akadálya. Mellesleg számos nyári sport is nyugodtan űzhető télen is, persze más feltételekkel.

        Melyik sportot válassza?

        A megfelelő sportra könnyen rálelhet, ha megválaszolja az alábbi kérdéseket:

        1. Mekkora a testi terhelhetősége?
        2. Milyen sportágak érdeklik Önt?
        3. Melyek azok a sportág(ak), amelyeket már kipróbált?

        A legfontosabb szempont az, hogy szervezete mennyire felkészült. Ha nincs hozzászokva a sporthoz, akkor bármennyire is kedveli a sportágat, ne a snowboard-ot válassza, hanem inkább a walkingot. Nem utolsó szempont az sem, hogy mennyire költséges egy-egy sport űzése. A síelés és a snowboardozás felszerelés szempontjából is drágább sportág, mint a walking, amihez csak két botra van szüksége. Ráadásul itthon nincs is sok lehetőség az előző két sportág gyakorlására.

        Hirdetés

        Öltözködési szabályok

        Mindig öltözködjön az időjárásnak megfelelően, rétegesen! A ruha-rétegek pufferként, hőszigetelőként működnek. Vigyázat! Ha izzad, ne kezdjen el vetkőzni, mert megfázhat, vagy könnyen tüdőgyulladást is kaphat! Ezért is különösen fontos a hidegben elkerülni az izzadást, ebben sokat segít, ha rétegesen öltözködik. Nagyon fontos, hogy csúszásmentes lábbelit viseljen, ezzel is csökkentve a balesetek kockázatát.

        Melyik az ideális sport az Ön számára?

        Az, hogy melyik sport illik Önhöz, teljes egészében alkati kérdés. Egyedül vagy csapatban sportol szívesebben? Szereti a kihívásokat vagy irtózik tőlük? Fontosabb, hogy örömét lelje a sportban, mint az, hogy milyen eredményt ér el vele? Kitartását vagy erejét szeretné fejleszteni? A szabadban, otthon vagy edzőteremben szeretne sportolni?

        „Egyszerűen csak jól akarom érezni magam”

        Téli sport a szabadban - Mikortól veszélyes?

        "Nulla fok körül még nem rossz futni, de mínusz tíz foknál már azt javaslom pácienseimnek, hogy ne a szabadban sportoljanak" - hívta fel a figyelmet Christian Gäbler osztrák szakember. Télen a szabad levegőn futóknak is csökkenteniük kell a penzumot, mivel hideg időben a sportolók kiszolgáltatottabbak a meghűléses betegségekkel szemben, mínusz 10 fok alatt pedig már egyenesen ártalmas az egészségre a kinti sport. Téli sport a szabadban - Mikortól veszélyes?>>

        A korcsolyázás és a szánkózás a családdal vagy barátokkal egész biztosan örömteli élmény lesz!

        „Versenyezni akarok”

        Aki télen sportos megmérettetésre vágyik, annak jó választás lehet a curling, a jégkuglizás vagy a jéghoki. Sportcsarnokban, edzőteremben teniszezhet vagy futballozhat is. De legyen óvatos!: A labdajátékokban és a küzdősportokban a sérülések veszélye valamivel magasabb, mint a kitartó sportok esetében!

        „Élvezni akarom a természet közelségét!”

        A gyaloglás, snowboardozás, az alpesi sí és a sífutás közül választhat.

        „Beltéri sportot akarok választani”

        A fitnesztermek kiváló lehetőséget kínálnak azoknak, akik télen is sportolni akarnak, de nem a szabadban. A sportegyesületek kínálata is bőséges: fallabda, zumba, Pilates. Ha szeret úszni, uszodába is járhat, de mielőtt kimegy az utcára, mindig alaposan szárítsa meg a haját, vegyen fel sapkát és öltözzön fel melegen!

        Legyen óvatos futás és kerékpározás közben!

        A jeges, fagyott talajon futócipőben vagy biciklivel könnyen megcsúszhat, eleshet, a belélegzett hideg levegő pedig rendkívüli mértékben megterheli a légutakat. Általános szabály, hogy minden téli sport űzése közben az orrán át lélegezzen, gyaloglás vagy túrázás közben is.

        Hogy őrizheti meg kezdeti lelkesedését?

        A téli sportok legnagyobb ellensége legtöbbször a motiváció hiánya. Amikor odakint fagy és borús az idő, nem meglepő, hogy sokaknak elmegy a kedve a sporttól.

        Miért érdemes télen is rendszeresen sportolni, hogyan motiválhatja magát?

        • A szabadban a friss levegőn való mozgás jobb kedvre derít.
        • Tűzzön ki maga elé világos és reális célokat!
        • Keressen a sporthoz partnert! Együtt mindig könnyebb kitartani!
        • Jutalmazza meg magát, szaunázzon vagy igyon meg egy cappuccinot edzés után.
        • Azt is tartsa szem előtt, hogy jövő nyáron, amikor jön a strandszezon, mennyire büszke lehet majd alakjára.

        (WEBBeteg – B. M., Forrás: apotheken-umschau.de)

        Módosítva: 2015.12.12 07:38, Megjelenés: 2015.12.12 07:38
      • Cikkajánló

        Ártalomcsökkentés

        Ártalomcsökkentés

        Társadalmi célú reklám

        Hajlamosak vagyunk a járulékos ártalmakkal mit sem törődni. (x)

        Remek kezdeményezés

        Remek kezdeményezés

        WEBBeteg

        Telefonos Panel - Kérdőívek kitöltésével jótékonysági szervezeteket támogathat.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Hogyan jógázzunk otthon biztonságosan?

        Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a jóga, hiszen nemcsak testileg, hanem mentálisan is feltölti az embert. A rendszeres gyakorlásnak számos jótékony hatása van, azonban vannak olyan mozzanatok, amikre különösen figyelnünk kell, hogy helyesen végezzük. Melyek ezek?

        Tanácsok aktív szabadidős sportolóknak a kijárási korlátozás idejére

        Most még olyanok is elkezdtek mozogni, akik eddig teljesen inaktív életet éltek, de mi a helyzet azokkal, akiknek korábban is szerves részét képezte az életüknek a sportolás? Mit tehet egy aktív szabadidős sportoló, akinek megszűntek a korábbi sportolási lehetőségei?

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

        Gyaloglás, kocogás, biciklizés télen: Mire figyeljen?

        Miért zárkózna el télen a szabadidős sportoktól? A mozgás télen is jót tesz, hozzájárul az erek egészséges működéséhez, fokozza az izmok vérellátását, persze ilyenkor sokkal körültekintőbbnek kell lennie, mint nyáron!

        Téli sportok kéz- és lábtörés nélkül

        A sportolás télen is egészséges, viszont némileg veszélyesebb, mint más évszakokban. Hogyan kerülheti el a sérüléseket?

        Sportolás hidegben - Biztonsági tippek

        Sportolni télen is egészséges, amennyiben betartja a szabályokat. Cikkünkben összegyűjtöttük, mire kell figyelnie, hogy a sport mínusz fokok mellett is örömteli szórakozás legyen!

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA