• A legújabb fitnesztrendek I. rész

        Szerző: WEBBeteg

        Az újdonság általában motivál, de melyik az az aktuális fitnesz-őrület, ami megéri a pénzt, időt és energiát? Íme néhány a legújabb mozgásfajtákról, szakértői véleményekkel.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        TRX szuszpenziós tréner

        Lényege: ezt az edzésmódszert az amerikai tengerészgyalogság egyik különleges alakulata számára fejlesztették ki. A TRX nejlon hevederekből és fogókból áll, melyeket az ajtóhoz vagy más stabil szerkezethez erősíthetünk. Magassága állítható, így a testsúlyunkat használva fejtől talpig mindenféle gyakorlat elvégzésére alkalmas (fekvőtámasz, húzódzkodás, stb.). A felszerelés ára 60.000 Ft körül mozog és általában a felhasználóknak készített DVD-vel együtt árulják. A TRX-et használók véleménye szerint ezzel az eszközzel több izomcsoport dolgoztatható meg (szemben a talajon végzett gyakorlatokkal).

        Hirdetés

        A téma cikkei


        2/1 A legújabb fitnesztrendek I. rész

        2/2 A legújabb fitnesztrendek II. rész

        A szakértő véleménye: Brad Schoenfeld, fiziológus: “A TRX legnagyobb előnye, hogy meg kell őrizni a törzs egyensúlyát a gyakorlatok kivitelezése közben. Egy példa: ahhoz, hogy a talajon a fekvőtámasz kezdőpozícióját felvegyük, meg kell emelni a testet és megtartani azt, a hasizmok segítségével. Ugyanez a TRX-szel: hogy a bokánkat felfüggesztjük a hevederre, így a mell-, hát-, váll- és a hasizomzatnak is dolgoznia kell, hogy elkerülhessük a hasraesést. A TRX ugyanakkor univerzális, mert otthon is felfüggeszthetjük és változtathatjuk a beállítást, ezzel növelhetjük vagy csökkenthetjük a gyakorlat nehézségét.”

        Összegzés: A TRX  mindenkinek megéri, különösen azok számára, akik a különböző izomcsoportok fejlesztését kihívást jelentő gyakorlatok által szeretnék elérni, illetve azok számára is, akik nem szeretnének beiratkozni edzőterembe.

        Sporteszközök - kinek mi ajánlott?


        Régóta sportol? Most kezdte? Cikkünkből megtudhatja melyik hagyományos és divatos sporteszköz való önnek. Sorra vettük a mostanában divatos, valamint a hagyományos sportkiegészítőket és szakértőink segítségével kielemeztük őket. Sporteszközök - kinek mi ajánlott?>>

        HIIT (High-Intensity Interval Training) Magas Intenzitású Intervallum Tréning

        Lényege: a HIIT a rendszeres kardióedzést teszi szuperhatásossá: 20-30 másodpercig tartó rövid, de teljes erőfeszítéssel végzett gyakorlatokat iktatunk a könnyebb pihenő szakaszokba. A HIIT minden kardió mozgásforma esetében működik, mint pl. séta, kinti futás, elliptikus tréner vagy lépcsőzőgép. Ezzel a mozgásformával erősíthetjük a szívet, a tüdőt, a nagyizmokat, emellett a fanatikusok is kedvelik az állítólagos zsírégető hatása miatt, további előnye, hogy rövid ideig tart - 20-30 másodpercig átlagosan.

        Hogyan kezdjük el?

        Indítsunk egy lassú 5 perces bemelegítéssel, majd növeljük a sebességet (vagy az ellenállást a mozgás formájától függően) amíg a levegővétel gyorsabbá válik. Tartsa ezt a tempót 30 mp-ig majd csökkentse a sebességet (ellenállást) és folytassa így 2-4- percig. Ezt ismételje meg 3-szor, 4-szer. A szakértők tanácsa, hogy a HIIT magas intenzitása miatt hetente maximum háromszor iktassuk a mozgásprogramunkba.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A szakértő véleménye: A HIIT a kardiómozgás nagyszerű felhasználása - állítja Rachel Cosrgove, személyi edző. „Minél keményebben dolgozik a test, annál hosszabb időbe telik, míg eredeti állapotába kerül, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az anyagcsere fokozottabban működik - több kalória ég el - még 24 órával az edzést követően is.” A HIIT a hason és lábakon található zsír eltüntetésében is különösen hatásos lehet: egy 2008-ban publikált kutatás szerint azok a nők, akik HIIT tréninget alkalmaztak, több zsírt égettek el a láb és has területeiről, mint azok, akik hosszabb, kevésbé intenzív kardió edzésmódszert alkalmaztak.

        (WEBBeteg)

         
        Legutóbb frissült: 2012.10.14 13:21
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Diabétesz gyermekeknél

        Diabétesz gyermekeknél

        Dr. Horváth Balázs

        Gyermekkorban többnyire az 1-es típus alakul ki, de a 2-es is egyre gyakoribb.

        Ízületi fájdalmak

        Ízületi fájdalmak

        B. M., szakfordító

        A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Létezik-e ideális edzésprogram?

        A mozgás lételemünk. Elengedhetetlenül szükséges az idegrendszer egyensúlyának fenntartásához, a testkép, a személyiség kialakulásához.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        Problémás testtájak edzése nőknél

        A problémás testrészeket valóban lehet edzeni? Sok nő testének csak bizonyos izomcsoportjait edzi, hogy az olyan problémás területeket, mint a has, a lábak vagy a fenék feszesítse. Ez azonban nem hozza meg a kívánt eredményt. Sokkal hatékonyabb az energiafelhasználás fokozása, ami ez egész izomtömegre és testzsírszázalékra, ezeken keresztül pedig az alakra is hatással van.

        Megtudtuk, miért futnak a nők

        A futás népszerűsége évek óta töretlenül növekszik Magyarországon. Mára sokak számára természetes, hogy a nők szeretnek sportosan és egészségesen élni, számukra a mozgás örömet és pozitív élményeket jelentő hétköznapi tevékenység. A Budapest Sportiroda és a 21 Nő az egészségügyért alapítvány országos kutatása első alkalommal mérte fel azt, hogy miért futnak a nők.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.