• A futás és az immunrendszer

        Szerző: Medipress

        Azok, akik szeretnének sokáig, egészségben élni, jobban teszik, ha vesznek egy jó futócipőt, és még ma nekiindulnak. Idősebbek is elkezdhetik!

        Egy tanulmány adatai szerint azoknak a középkorúaknak, akik rendszeresen futnak vagy kocognak, körülbelül feleannyi esélyük van rá, hogy a következő húsz évben valamilyen végzetes betegség támadja meg őket, mint azoknak, akik egyáltalán nem végeznek ilyen testedzést.

        A kaliforniai Stanford Egyetem kutatói szerint a futás nemcsak a szív- és érrendszeri megbetegedések, de a rák, az idegrendszeri gondok és az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát is csökkenti.

        Hirdetés

        A felmérés 19 éve alatt a futóknak mindössze 15 százaléka hunyt el, szemben a kontrollcsoport 34 százalékával - nyilatkozta Dr. Eliza Chakravarty, az 'Archives of Internal Medicine' című szaklapban megjelent cikk egyik szerzője.

        A lényeg, hogy minél gyakrabban végezzünk olyan testmozgást, amellyel kissé terheljük szervezetünket - nyilatkozta Dr. James Fries, a Stanford Egyetem munkatársa - Megfigyeléseink és tudományos tények is alátámasztják, hogy a futás jót tesz. Ez egy rendkívül egyszerű és hatékony mozgásforma, amit mindenkinek csak ajánlani tudok.

        Javuló kondíció, karcsúbb és mozgékonyabb test

        A felmérésben 284 rendszeresen futó, és 156 hasonló korú (50+), egészséges, de testmozgást nem végző önkéntes vett részt. A kutatás elején, 1984-ben az összes résztvevőt megkérték töltsenek ki egy kérdőívet, amelyben elsősorban az életvitelükre és edzési szokásaikra vonatkozó kérdések voltak.

        A résztvevők közül szinte mindenki végzett valamilyen testmozgást az évek során, de míg a futók közel 200 percet edzettek hetente, addig a kontrollcsoportban lévők csak 20 percet szántak az edzésre.

        Általánosan elmondható, hogy a futók jobb testi kondícióban voltak, karcsúbbak és mozgékonyabbak voltak, mint a kontrollcsoport tagjai, és kevesebb dohányos is akadt közöttük. A felmérés húsz éve alatt sokan abbahagyták a futást, de a testedzésről egyik korábban aktív futó sem mondott le teljesen.

        Egyértelmű, hogy a futás jó hatással van az egészségre, és jótékonyan befolyásolja az immunrendszert és a keringést - nyilatkozta Dr. Fries - Amint a példa mutatja, időseknek sem késő elkezdeni, és bár a legtöbben a sérülésektől félnek, adataink alapján ez is alaptalan, hiszen a húsz év alatt a futók jóval kevesebb sérülést szereztek, mint a kontrollcsoport tagjai.

        Sejtjeink élettartama

        Londoni molekuláris biológusok a DNA-rövidülés folyamatát laboratóriumi körülmények között figyelték meg, és megállapították, hogy az aktívan sportolóknál a rövidülés jóval lassabban megy végbe, ami azt jelenti, hogy a sejtek nagyobb élettartamra számíthatnak, az öregedés lelassul. Bővebben: a sejtek öregedése és a sportolás

        (Medipress)

        Módosítva: 2011.05.04 14:43, Megjelenés: 2011.05.04 14:43
      • Cikkajánló

        Herpesz

        Herpesz

        Szponzorált tartalom

        Hogyan terjed a herpesz? Hogyan előzhetjük meg a kialakulását?

        Hüvelyszárazság

        Hüvelyszárazság

        Szponzorált tartalom

        A szülés utáni hüvelyszárazság és hüvelyi irritáció okai.

        Kimehetünk a szabad levegőre vagy sem a járvány idején?

        A "Maradj otthon!" felhívás nem jelenti azt, hogy friss levegőre és mozgásra ne lenne szükségünk, azonban be kell tartani néhány alapvető szabályt, amennyiben kimozdulunk a falak közül.

        Ingyenes kardiológiai szűrés az amatőr sportolóknak

        Részletes sportkardiológiai szűrővizsgálattal is készülnek a Városmajori Szív- és Érgyógyászati Klinika munkatársai a februári Semmelweis Egészségnapra.

        Sportolás és hidratálás – Víz és sportitalok

        Az, hogy mikor és mit igyon a sportoló, az a testmozgás időtartamától és intenzitásától függ.

        Késő esti testedzés - Álmatlanságot okoz?

        Általában az esti órákban van időnk testedzésre, de sokan úgy vélik, ez álmatlanságot, insomniát okozhat. Hogyan befolyásolja az edzés időpontja az alvási képességet?

        Miért jó sportolni? - Kutatás

        A rendszeres sportolás nem csak a fiatalossá tesz, hanem a testmozgást végzők sejtjei ténylegesen fiatalabbak mindazokénál, akik esetében a távirányító emelgetésében kimerül a fizikai aktivitás.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA