• Miért fontos a helyes testtartás?

        Szerző: WEBBeteg

        A helyes testtartás elsajátítása a tartáshibákból adódó gerinc- és mozgásszervi problémák megelőzése és kezelése szempontjából alapvető fontosságú.

        A gerinc- és mozgásszervi problémák jelentős része a helytelen testtartás következtében, az izomegyensúly megbomlása miatt alakul ki.

        A betegek nagy része nem tud róla, hogy testtartása nem megfelelő. Azok közül pedig sokaknak, akik tisztában vannak tartáshibájukkal, eszükbe sem jut változtatni azon, nem is gondolva, hogy panaszaikkal összefüggésben állhat tartáshibájuk.

        Ha a beteg tudatában van tartáshibájának és tenni is kíván ellene, jellemzően hosszú évek/évtizedek helytelen szokásait kell helyrehozni, így az esetek nagy részében nem elegendő egyszerűen megmutatni a betegnek a helyes testtartást.

        Személyre szabott korrekciós mozgásprogramra van tehát szükség. A hatékony kezelés alapja a helyes testtartás elsajátítása, illetve az állapotnak megfelelő, szakember által összeállított komplex mozgásterápia. A megbomlott izomegyensúly helyreállításához jó néhány hónapnyi munka szükséges. Mindezeket kiegészítve még a következőket tehetjük a problémák kialakulásának megelőzéséért, illetve a terápia sikeréért:

        • Ha íróasztalnál, széken ül, használjon ék alakú ülőpárnát, ami automatikusan előrebillenti a medencét.
        • Ha autóban ül, használjon háttámaszt, amely nem engedi kisimulni az ágyéki homorulatot. Ha ezt az eszközt nem áll módjában beszerezni, tegyen egy összecsavart törölközőt háta alsó, homorú szakasza mögé.
        • Amennyiben háton vagy oldalt fekve alszunk, használjunk anatómiai párnát. Oldalt fekve a két lábunk közé tehetünk egy sima kispárnát is. Hason fekvéshez érdemes memóriahabos párnát használni, ami a gerinc fiziológiás görbületeit automatikusan átveszi.
        • A helyes testtartás tudatosításában a szakember által felhelyezett kineziológiai szalag is segítséget nyújt, érdemes ezt is alkalmazni.
        • A helyes testtartásra állás közben is oda kell figyelni!

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2019.05.24 09:36, Megjelenés: 2018.02.02 12:27
      • Cikkajánló

        Diabéteszes neuropátia

        Diabéteszes neuropátia

        Prof. Dr. Barkai László

        A cukorbeteg útja a neuropátia felismeréséhez és kezeléséhez, illetve megelőzéséhez.

        Migrén

        Migrén

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        Mikor javasolt megelőző kezelés a migréneseknek? Milyen lehetőségek vannak?

        Krónikus nyak- és vállfájdalom: valójában könnyen elkerülhető

        A napjainkban népbetegségnek számító állandósult vagy rendszeresen jelentkező nyakfájdalom, nyakmerevség néhány évtizeddel ezelőtt szinte ismeretlen jelenség volt. Amíg megfelelő helyen, azaz a gerincünk tetején hordtuk a fejünket, és nyakunk folyamatos mozgásban volt, gyakorlatilag panaszmentesen éltük életünket. A mobiltelefonok és a számítógép megjelenésével, a 8 órás irodai ülőmunkával és a további jó néhány órás otthoni internet fölötti görnyedéssel azonban sikerült elérnünk, hogy a XXI. században nagyítóval keresve sem igen találhatunk egészséges gerincű embert.

        Spondylosis - Kezelés és megelőzés

        A spondylosis vagy gerincmeszesedés egy természetes folyamat, mely szinte a teljes népességet érinti, nem mindegy azonban, hogy a vele járó eltérések mikor alakulnak ki és milyen ütemben súlyosbodnak. Mit tehetünk a spondylosis kialakulásának késleltetése és a már kezdetét vett folyamat lassítása érdekében? Hogyan kezelhető a probléma konzervatív módszerekkel és mikor van szükség műtétre?

        Praktikus tanácsok derékfájás, hátfájás és mozgásszervi panaszok ellen

        Elsősorban nagyon fontos, hogy mindenkiben tudatosuljon az, hogy egészségének megőrzése érdekében saját maga tehet a legtöbbet. Bizony egyre több azoknak a száma, akik mozgásszegény életmódot élnek, ülő- vagy állómunkát végeznek.

        Mit jelent a nyaki gerinc eredetű fejfájás?

        A nyaki gerinc eredetű fejfájás - orvosi nevén a cervicogén fejfájás - azért jelentkezik, mert a nyakban valamilyen ok miatt fájdalom jelentkezik, amely a fejbe sugároz, akár migrénszerű tüneteket okozva. A fájdalom ilyenkor a nyak felső részében keletkezik, majd a fájdalom a fej hátsó részébe, a homlok közelébe vagy akár a szemek környékére sugárzik ki. Nők esetében négyszer gyakoribb a cervicogén fejfájás, mint férfiaknál.

        Hogyan mérje helyesen a vérnyomását otthon?

        A vérnyomás több tényezőtől függ, így a testhelyzettől, a napszaktól, az érzelmi állapottól, a fizikai aktivitástól. A mérést befolyásolja a kar vastagsága és a mandzsetta mérete.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        Testtartásjavítás magyar módra: fiatalok a hátfájás megelőzéséért

        Tizedikes tanulók közös ötlete valósulhatott meg tavaly, és már a nemzetközi piacot is bevették. A társadalom legnagyobb részét, főként az ülőmunkát végzőket érinti a hátfájás.

        Egyszerű önbizalomnövelő módszer: a helyes tartás

        Hasat be, mellet ki és fel a fejjel! Egy amerikai tanulmány szerint az egészséges, egyenes testtartás növeli az önbizalmat.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.