• A jojó effektus - mi váltja ki és hogyan kerülhető el?

        Szerző: WEBBeteg

        A jojó effektus a testsúly leadásának és a kilók visszatérésének többszöri váltakozása. Nem ajánlott a drasztikus gyors fogyás, inkább az életmód változtatásával, rendszeres mozgással és tudatos étkezéssel érjék el céljaikat.

        A fogyókúra céljából diétát folytató emberek többször tapasztalják, hogy a kúra abbahagyását követően, a nehezen leadott kilók visszatérnek. A jójó effektus azt jelenti, hogy a diéta alatti fogyást, a diéta utáni hízás követi, ami akár többször is váltja egymást.

        Hirdetés

        Mi váltja ki a jojó effektust?

        A fogyókúra három csapdája


        Sokan gondosan odafigyelnek arra, mit esznek, hetente négyszer izzadnak az edzőteremben, de a mérleg nyelve csak nem akar lefelé mozdulni. Mi lehet a baj? Leslie Bonci dietetikus szerint mindenki ugyanabba a három csapdába esik bele újra és újra. Miért sikertelen a legtöbb fogyókúra?>>

        A jojó effektust alapvetően az alapanyagcsere csökkenése váltja ki. A szervezet 24 órás energiaforgalma 5800 KJ, ami nyugalomban a szervek működéséhez kell. Könnyű testi munka esetén 11000 KJ-ra van szükség. A nagymértékben csökkentett kalória, vagy az étkezések kihagyása lassítja az alapanyagcserét.

        A fogyás alatt, a szervezet először a raktárakból alakítja vissza a működéséhez szüksége energiát, ezzel érhető el a súlyvesztés. Az elért súly után az étkezés újbóli megemelése nem jár párhuzamosan a lelassult anyagcsere felgyorsulásával. Nagy kalóriamennyiséget a csökkent anyagcsere működés nem képes elégetni, zsírraktárat képez, és megtörténik a visszahízás.

        Hogyan lehet elkerülni a jojó effektust?

        Ha a diéta, az életmód változtatásával jár együtt, nem tér vissza a leadott súly. Ajánlott a kalória lassú csökkentése, napi ötszöri étkezés, és mindennapi mozgás. Egy fél órás intenzív sétával nagyon jó hatást lehet elérni. A testsúly lassú egyenletes elvesztése (fél év alatt a testsúly 10%-a), egészséges fogyást eredményez.

        Milyen veszélyei lehetnek a jojó effektusnak?

        A jojó effektus veszélyezteti egészségünket, az alábbi betegségek kiváltója lehet:

        • 2-es típusú diabétesz.
        • Magas koleszterinszint.
        • Nő az epehólyag bántalmak kockázata.
        • Az ismétlődő súlyvisszanyerés szorongást, depressziót válthatnak ki.

        (WEBBeteg)

        Módosítva: 2011.04.30 09:47, Megjelenés: 2011.04.30 09:47
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Az Ön bőre milyen?

        Az Ön bőre milyen?

        Peterman Krisztina

        Bőrünk típusának megfelelő ápolást igényel. Milyen jelekből határozható meg bőrtípusunk?

        Önálló fejfájások

        Önálló fejfájások

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        A visszatérő fejfájások túlnyomó többsége az önálló fejfájások közé sorolható.

        Gyermekkori elhízás - Diéta helyett egészséges életmód

        A gyermekkori elhízás elkerülésére a diéta helyett az egészséges életmód jelenthet megoldást. Ebben az életkorban a szülők felelőssége kifejezetten nagy.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

        Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

        Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

        Egészséges fogyás jojó effektus nélkül

        Egyre több a túlsúlyos és elhízott ember, köztük sokan gyerekek. A kevés mozgás, az ülőmunka, a sok tv-nézés és számítógépezés, a gyors ételek nem könnyítik meg a fogyni kívánók dolgát. Ilyen feltételek mellett hogy lehet egészségesen leadni a fölösleges kilókat?

        Így maradhat egészséges és fitt a téli hónapokban is

        Aki betart néhány egyszerű szabályt, a hideg évszakban is problémamentesen megőrizheti egészségét, fitt és karcsú maradhat. Ehhez adunk öt tippet.

        Életmódváltás: valóban olyan nehéz? Kiderítjük!

        Rengeteget hallunk arról, hogy mit kell tennünk egészségünk megőrzése érdekében, de a gyakorlatban sokszor mégsem olyan egyszerű áttérni a kiegyensúlyozott étrendre és beiktatni az életünkbe a rendszeres testmozgást. A sikeres életmódváltás mégsem lehetetlen, ezt egy olvasónk segítségével be is bizonyítjuk.

        Út az életmódváltáshoz

        Az életmódváltás a megfelelő tudás birtokában csak elhatározás kérdése. Egyszerűnek hangzik, de természetesen még így sem egyszerű, hiszen számos olyan nehézségbe ütközhetünk, amire a kezdet kezdetén nem is gondoltunk. Mit tehetünk? Hogyan szabjuk személyre az életmódváltással járó ajánlásokat?

        A fogyókúra

        A testsúly egy olyan egyenlet végeredménye, melyben az egyik változó a bevitt kalória.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA