• Zöldség és gyümölcs - Miért és hogyan érdemes fogyasztani?

        Szerző: WEBBeteg - K. J., fordító

        A gyümölcsökben jóval több - egészen pontosan ötször annyi - található azokból az anyagokból, amelyek egészségünkre pozitívan hatnak, mint azt korábban évekig feltételezték, és a legjobb hatást kiváltók közvetlenül a héj alatt találhatók.

        Mint az köztudott, a friss gyümölcs telis-tele van különböző vitaminokkal, amelyek hathatós védettséget nyújthatnak a betegségek ellen. Ám emellett számos olyan anyag is megtalálható bennük – így például a polifenol is –, amelyek szintén erős pozitív hatással bírnak egészségünkre.

        Ezek az úgynevezett növényi másodlagos anyagok, csökkenthetik a gyulladásos betegség kialakulásának kockázatát, jó irányba befolyásolják vérnyomásunkat, s még a daganatos megbetegedések rizikóját is csökkentik.

        Hirdetés

        A szabad polifenolokat vizsgálták

        Fogyasszon sok színes zöldséget és gyümölcsöt!


        A zöldségek és gyümölcsök színét adó fitokemikáliák - növényi vegyi anyagok - segítenek az egészség megőrzésében.
        Fogyasszon sok színes zöldséget és gyümölcsöt!>>

        Spanyol kutatók kísérletük befejeztével arra hívták fel a figyelmet, hogy az eddigi élelmiszervizsgálatok során, kizárólag a szabad polifenolokat vették figyelembe, a kötötteket ezzel szemben figyelmen kívül hagyták.

        Amennyiben ezeket is bekalkuláljuk a gyümölcsök pozitív „hatóanyagai” közé, kereken ötszörösére nő az előnyös anyagok száma.

        A már említett polifenolok olyan másodlagos növényi anyagok, amelyek többek között a gyümölcs színét és ízét is alapvetően meghatározzák. A teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó termékekben is felbukkannak, ám a legnagyobb mennyiségben mégis a gyümölcsökben vannak jelen, s ami a legfontosabb: közvetlenül a héj alatt találhatók.

        Érdemes nem meghámozni

        Ha tehát nem csak finomat, hanem a lehető legegészségesebbet akarjuk enni, elfelejtjük a gyümölcs meghámozását.

        Emellett az sem elhanyagolandó, hogy amennyiben lehetőségünk van választani, a szabad földi termést vegyük a melegházban termelttel szemben, hiszen előbbi polifenol-tartalma jóval nagyobb a „mesterségesen felpumpáltakénál”.

        Az egészségünkre rendkívül kedvezően ható másodlagos anyagok a káposztában, a bogyós gyümölcsökben, a dióban és a szőlőben található meg a legnagyobb mennyiségben.

        (WEBBeteg - K. J., fordító, lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2016.10.08 07:38, Megjelenés: 2016.10.08 07:38
      • Cikkajánló

        Limfocita

        Limfocita

        Dr. Borsi-Lieber Katalin

        Mennyi a normál értéke? Mi okozhat ennél alacsonyabb vagy magasabb értéket?

        Füstmentes jövő?

        Füstmentes jövő?

        Szponzorált tartalom

        Az ártalomcsökkentés a társadalom, és így végső soron mindannyiunk érdeke. (x)

        Miért ne együnk mosatlan gyümölcsöt és zöldséget?

        Számos veszély leselkedhet az emberre, ha mosatlanul próbálja elfogyasztani a gyümölcsöket, zöldségeket, egyrészt a vegyi anyagok miatt, másrészt a kórokozók miatt, amelyek rajta lehetnek a mosatlan élelmiszereken és ezáltal akár megbetegedést is okozhatnak.

        Dietetikus vagy táplálkozási tanácsadó? Kit válasszunk?

        Ma már az interneten bármi megtalálható, és bárkiből lehet úgynevezett szakember is. Azonban nem árt tudnunk, hogy kihez érdemes fordulnunk, ha biztos tudáson alapuló, valódi segítséget szeretnénk kapni.

        Régi-új találmány: Erjesztett ételek

        Az utóbbi évtizedekben született kutatási eredmények fényében a táplálkozás jelentősége felértékelődött, hiszen ma már tudjuk, hogy az emésztőrendszer meghatározó szerepet tölt be a test és lélek működésében.

        Asztma diéta

        Noha bizonyítottan nincs olyan diéta, mely megszünteti az asztma tüneteit, bizonyos élelmiszerek fogyasztásával csökkenthetők a kellemetlen panaszok.

        A reflux tüneteit enyhítő ételek

        Refluxbetegségről vagy gastrooesophagealis refluxról (GERD) akkor beszélünk, ha a nyelőcső alsó záróizma nem megfelelően zár, így a gyomor savtartalma visszaáramlik a nyelőcsőbe. Ennek egyik legfőbb tünete az égető érzés, illetve az emésztési zavarok. Bizonyos élelmiszerekkel, megfelelő étrenddel enyhíthetők a tünetek.

        Friss zöldség és gyümölcs - Újabb egészségvédő hatás?

        Az Új-Zélandi Plant & Food Research''s Food Innovation vizsgálataiban a zöldségek, a gyümölcsök, a gabonafélék és a tengeri élőlények egészségvédő hatásait kutatja, és azt, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni azokat.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA