• Zöldség és gyümölcs - Miért és hogyan érdemes fogyasztani?

        Szerző: WEBBeteg - K. J., fordító

        A gyümölcsökben jóval több - egészen pontosan ötször annyi - található azokból az anyagokból, amelyek egészségünkre pozitívan hatnak, mint azt korábban évekig feltételezték, és a legjobb hatást kiváltók közvetlenül a héj alatt találhatók.

        Mint az köztudott, a friss gyümölcs telis-tele van különböző vitaminokkal, amelyek hathatós védettséget nyújthatnak a betegségek ellen. Ám emellett számos olyan anyag is megtalálható bennük – így például a polifenol is –, amelyek szintén erős pozitív hatással bírnak egészségünkre.

        Ezek az úgynevezett növényi másodlagos anyagok, csökkenthetik a gyulladásos betegség kialakulásának kockázatát, jó irányba befolyásolják vérnyomásunkat, s még a daganatos megbetegedések rizikóját is csökkentik.

        Hirdetés

        A szabad polifenolokat vizsgálták

        Fogyasszon sok színes zöldséget és gyümölcsöt!


        A zöldségek és gyümölcsök színét adó fitokemikáliák - növényi vegyi anyagok - segítenek az egészség megőrzésében.
        Fogyasszon sok színes zöldséget és gyümölcsöt!>>

        Spanyol kutatók kísérletük befejeztével arra hívták fel a figyelmet, hogy az eddigi élelmiszervizsgálatok során, kizárólag a szabad polifenolokat vették figyelembe, a kötötteket ezzel szemben figyelmen kívül hagyták.

        Amennyiben ezeket is bekalkuláljuk a gyümölcsök pozitív „hatóanyagai” közé, kereken ötszörösére nő az előnyös anyagok száma.

        A már említett polifenolok olyan másodlagos növényi anyagok, amelyek többek között a gyümölcs színét és ízét is alapvetően meghatározzák. A teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó termékekben is felbukkannak, ám a legnagyobb mennyiségben mégis a gyümölcsökben vannak jelen, s ami a legfontosabb: közvetlenül a héj alatt találhatók.

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        Érdemes nem meghámozni

        Ha tehát nem csak finomat, hanem a lehető legegészségesebbet akarjuk enni, elfelejtjük a gyümölcs meghámozását.

        Emellett az sem elhanyagolandó, hogy amennyiben lehetőségünk van választani, a szabad földi termést vegyük a melegházban termelttel szemben, hiszen előbbi polifenol-tartalma jóval nagyobb a „mesterségesen felpumpáltakénál”.

        Az egészségünkre rendkívül kedvezően ható másodlagos anyagok a káposztában, a bogyós gyümölcsökben, a dióban és a szőlőben található meg a legnagyobb mennyiségben.

        (WEBBeteg - K. J., fordító, lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2016.10.08 07:38, Megjelenés: 2016.10.08 07:38
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Pikkelysömör

        Pikkelysömör

        B. M., szakfordító

        Helyes életmóddal és a megfelelő terápia betartásával javítható az életminőség.

        Mucositis

        Mucositis

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes

        Hogyan kezelhető a szájnyálkahártya-gyulladás, hogyan enyhíthető a fájdalom?

        Mennyi folyadékra van szüksége naponta egy felnőttnek?

        Mintegy három liter folyadékra van szüksége egy átlagos súlyú felnőttnek naponta; a pontos mennyiséget a testsúly határozza meg.

        Megtévesztőek lehetnek a mentes élelmiszerek

        Egyre többen keresik a megváltoztatott összetételű, mentes élelmiszereket, de ezek megtévesztőek lehetnek - mondta Miháldy Kinga dietetikus az M1 aktuális csatornán pénteken.

        A reflux tüneteit enyhítő ételek

        Refluxbetegségről vagy gastrooesophagealis refluxról (GERD) akkor beszélünk, ha a nyelőcső alsó záróizma nem megfelelően zár, így a gyomor savtartalma visszaáramlik a nyelőcsőbe. Ennek egyik legfőbb tünete az égető érzés, illetve az emésztési zavarok. Bizonyos élelmiszerekkel, megfelelő étrenddel enyhíthetők a tünetek.

        Miért ne együnk mosatlan gyümölcsöt és zöldséget?

        Számos veszély leselkedhet az emberre, ha mosatlanul próbálja elfogyasztani a gyümölcsöket, zöldségeket, egyrészt a vegyi anyagok miatt, másrészt a kórokozók miatt, amelyek rajta lehetnek a mosatlan élelmiszereken és ezáltal akár megbetegedést is okozhatnak.

        Asztma diéta

        Noha bizonyítottan nincs olyan diéta, mely megszünteti az asztma tüneteit, bizonyos élelmiszerek fogyasztásával csökkenthetők a kellemetlen panaszok.

        Friss zöldség és gyümölcs - Újabb egészségvédő hatás?

        Az Új-Zélandi Plant & Food Research''s Food Innovation vizsgálataiban a zöldségek, a gyümölcsök, a gabonafélék és a tengeri élőlények egészségvédő hatásait kutatja, és azt, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban felhasználni azokat.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.