• Mire jó az ananász, a banán és a narancs?

        Szerző:
        WEBBeteg

        Nem csak vitaminpótlás céljából érdemes déligyümölcsöket fogyasztanunk. Segítségükkel kipihentebbek lehetünk, hosszú távon pedig az idegrendszeri elváltozások, szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is csökkenthetjük.

        Melatonin: az alvásért is

        A melatonin a tobozmirigy által termelt hormon, mely a napszakokhoz alkalmazkodó természetes alvási ciklus fenntartásáért felelős – magyarázza Prof. Balázs Csaba endokrinológus.

        Termelődése a sötétedés beköszöntével fokozódik, fény hatására pedig csökken. Ha a szervezet sok fényt kap – tehát élettani körülmények között  „nappal” van - a melatonin termelés, s így annak szintje a vérben lényegesen alacsonyabb, mint „sötétben”, azaz éjszaka.  Bizonyos betegségek, vagy a korral járó változások hatására a szervezetben a melatonin termelődése csökken, így gyakran alvásproblémák jelentkeznek. Ilyen esetekben kedvező hatást érhetünk el a melatonin tartalmú táplálékkiegészítők szedésével is, de a legújabb felfedezések nyomán, természetes forrásból is pótolható a hiányzó hormon.

        Hirdetések

        Gyümölcsök és hormonok

        Az vagy, amit megeszel – tartja a mondás, és való igaz, hogy táplálkozásunkkal jelentősen befolyásoljuk szervezetünk állapotát. Bizonyos ételek fogyasztása a hormonrendszer működésére is hatással van. Ennek legismertebb példája kétség kívül a szénhidrátok, inzulin termelésre gyakorolt hatása.

        Thaiföldi kutatók hasonló kölcsönhatást véltek felfedezni bizonyos déligyümölcsök fogyasztása és a melatonin szint emelkedése közt. A vizsgálatok során kimutatták, hogy az ananász, banán és narancs jelentősen megemelte a résztvevők szervezetében a melatonin szintet, mely a gyümölcsök fogyasztását követő 120. perc környékén volt a legmagasabb.

        Fiatalság-elixír

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A melatonint szokás fiatalság-hormonként is emlegetni, s kedvező hatásait számos korábbi kutatás is igazolta. A fiatalság fenntartását a nyugodt és elegendő mennyiségű alvás biztosításán túl a melatonin egyéb következő, pozitív hatásai is segítik:

        • antioxidáns hatásánál fogva véd a szabadgyökök sejtkárosító hatása ellen;
        • javítja a szív- és keringési rendszer működését;
        • tüneti szerként képes az Alzheimer-kór lefolyásának lassítására;
        • egyes rosszindulatú daganatos betegségek kezelését segíti;
        • erősíti a szervezet immun-védekezését;
        • megkönnyíti az időzónák átlépését, illetve a több műszakos munkavégzésből adódó zavarokat.

        (Budai Endokrinközpont)

        Legutóbb frissült:
        • WEBBeteg.hu
      • Cikkajánló

        Az intimlézer

        Dr. Kiss György

        Hogyan zajlik a nőgyógyászati lézerkezelés, és mikor alkalmazzák?

        Gyümölcsök és puffadás

        Dr. Hidvégi Edit

        Súlyos szövődményekkel járhat a fel nem ismert fruktózintolerancia.

        A banán hatása a szervezetre - Mit rejt a praktikus csomagolás?

        Azon túlmenően, hogy a banán a természet által legpraktikusabban csomagolt gyümölcs, és élvezeti értéke is magas, kétségtelenül számos egészségügyi előnnyel is jár a fogyasztása. Vegyük sorra!

        Sokoldalú citrusok

        A narancsról, a grapefruitról, a citromról mindenki tudja, hogy tele van C-vitaminnal, de ennél sokkal több egészségmegőrző tulajdonsággal büszkélkedhetnek a citrusfélék. Fedezzük fel, hogy hol és miben támogathatja szervezetünket egy finom, frissen facsart citrusos frissítő!

        Bőségtál ínycsiklandó gyümölcsillattal

        Könnyű, nyári, egzotikus, igazi paleo étel a kókuszos-ananászos csirkemell.

        Több mint TestŐr előzetes

        Lóháton és traktorral teszteljük a nomád nyaralás lehetőségeit, majd megtanuljuk, hogyan kell megpucolni az ananászt úgy, hogy a gyümölcs nagy része ne a kukában végezze.

        Miért jó banánt fogyasztani? - Orvosi szempontok

        A banánt leginkább ízéért, állagáért fogyasztjuk, valamint azért, mert telítettségérzést ad, legtöbben azonban egyértelműen alacsony ára miatt kedvelik ezt a gyümölcsöt.

        Banán - A természetes vérnyomás-szabályzó

        Egy banán reggelire, egy ebéd után és egy kora este elég káliumot juttat a szervezetünkbe ahhoz, hogy 21 százalékkal csökkenjen a stroke-hoz vezető vérrögök kialakulásának esélye – állapították meg olasz és brit kutatók.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA