Izomkoordinációs probléma?

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Daganatos betegségemre Aromasin tablettát szedtem 5 hétig. Elég hamar jelentkeztek a jobb lábamban a problémák, de először a kopott térdemre gyanakodtam. Mint utóbb az onkológusnál kiderűlt a fájdalom, a gyógyszer mellékhatása. Gyógyszer nincs rá, majd ha a kiürül a szervezetből, elmúlik. Ennek 2, 5 hónapja, de szinte nem érzek gyógyulást. Tüneteim: pihenés után nehezen tudok felállni, mintha a lábam nem engedelmeskedne az agyamnak, ha nehezen, végre sikerül, nagyon fáj végig a lábam. Idővel nehezen, de bejáródik, és ha ekkor leülök, azonnal fel tudok állni. Járásomat nagyon labilisnak érzem, nem merek a lakásból kimozdulni. Úgy érzem eleget vártam, hogyan tovább? Mit tehetek magamért, hogy gyorsítsam a gyógyulást? Válaszukat előre is köszönöm.

Dr. Nagykálnai Tamás válasza izületi fájdalom témában

5 hétig szedett összesen Aromasint (exemestan-t) , és jelentkeztek a lábában a "problémák".

Sajnos ilyen leírás alapján nem tudom megmondani, hogy mi lehet az a "probléma".

Ha trombózis keletkezett a láb vénáiban, az Aromasin mellett egyáltalán nem gyakori, tehát nem nagyon hiszem.

Ha egy csont-izületi fájdalomról van egyedül szó - vagy például a "kopott" térd fájdalma erősödött, azt már el tudom hinni, mert izületi fájdalmakat bizony lehet kapni az "aromatáz-gátló" gyógyszercsalád mindegyikétől, az Aromasintól is.

Ha ilyen kellemetlen mellékhatást észlelt, hagyja abba ezt a szert - pedig jó gyógyszer, de ha nem megy, akkor ne erőltessük.

Diclofenac tartalmú gyulladás-és fájdalomcsökkentő szert vennék be néhány napig (Sokféle van, de pl. Diclofenac Uno naponta egy tabletta jót tenne egy pár napig) . Néha egy pár napos vizelethajtás is enyhíti az ilyesféle panaszokat, akár egyszerű vizelethajtó teák formájában.

Mozogjon, tornázzon, járjon, hamarabb elmúlik a fájdalom.

Indulás sétálni!

Jobbulást.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. március 21., 12:59; Megválaszolva: 2011. március 31., 12:00
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Állandósult nyaki fájdalom
31 éves, férfi vagyok. 173 cm és 95 kiló. Alkoholt fogyasztok és dohányzok is. Közel egy éve kezdődött panaszaim: nyaki merevség, regglei...
Végbélműtét után kemoterápia...
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Édesapámat 2016.07.25-én műtötték végbéldaganattal. Sajnos végleges stomát kapott. 9napot volt kórházban, majd...
Tüdőgóc méret növekedés
2021 februárban üregrendszeri daganat miatt radikális vese eltávolítás miatti kontoll miatt elmentem egy egy mellkas és urográfia CT vizsgálatra 2021...
Seroma fél évvel a műtét után
2021. nyarán diagnosztizáltak és eltávolítottak egy melanomát (Clark IV. Breslow: 0,85mm) a lábszáramról, szeptemberben megtörtént a második...
Van okom aggodalomra?
Tisztelt doktornő! A múlt héten voltam egy rutin átfogóbb vérvizsgálaton.Panaszom nem volt,csak kíváncsi voltam,hogy minden rendben van-e.Mikor...