• Kalcium téma

        WEBBeteg
        Olvastam, hogy nőknél a változó kort követően napi 1500 mg kalcium bevitele ajánlott. Ehhez képest élelemből kb. 600 mg bevitele az átlag. Rendszeresen szedek gyógyszert csontritkulásra. - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.
        WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, klinikai farmakológus
        Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.
        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        A csonttömeg fiziológiás csökkenése a 40. életévüket betöltött személyeknél indul meg, ahogy előrehalad a kor, egyre gyakoribbá válik és töréseket okoz.
        WEBBeteg - Dr. Zsuga Judit, klinikai farmakológus
        Az egészséges csontozat megtartásához három dologra van szükség: rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű kalciumra és megfelelő mennyiségű D-vitaminra, amely a kalcium felszívódásához nélkülözhetetlen.
        WEBBeteg - Dr. Fáklya Mónika, gyermekgyógyász, endokrinológus
        A mellékpajzsmirigy rendellenességei a szervezetben lévő kalciumszintre vannak döntő befolyással. Ha alulműködés tapasztalható, az gyakran görcsös rohamokat válthat ki a betegnél. Éppen ezért fontos, hogy megfelelő időben diagnosztizálják a szakemberek a betegséget, és megelőzzék a súlyosabb következményeket.
        Magyar Osteoporosis és Osteoarthrológiai Társaság
        Már gyermekkorunkban is arra tanítottak bennünket, hogy a tej élet, erő, egészség, hiszen a legfontosabb kalciumforrásunk, emellett D-vitamint, tejcukrot és teljes értékű fehérjéket is tartalmaz.
        WEBBeteg összeállítás - Szakértők: Dr. Csuth Ágnes, Irinyi-Barta Tünde
        Kalcium
        A D-vitamin (D-hormon) elnevezés több, zsírban oldódó vitamint foglal magába. Legfontosabb feladata a kalciumháztartás szabályozása, valamint a csontok ásványosítása.
        WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia Ágnes, belgyógyász, hematológus
        A csontritkulás megelőzéséért egész életünkben tennünk kell. A kiegyensúlyozott és teljes értékű táplálkozásnak, az egészséges életmódnak, valamint a rendszeres fizikai aktivitásnak már gyermekkortól kezdve nagy szerepe van a csontok egészségének megőrzésében.
        reumatologia.hu
        Vékony csontról vagy osteoporozisról, csontritkulásról akkor beszélünk, amikor a csont könnyebb lesz és gyengébb. Csontritkulásban a csont rostjai vékonyabbá, törékenyebbé válnak és elvesztik az erejüket.
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Veress Dóra, általános orvos
        A csontritkulás olyan betegség, mely gyengíti a csontokat, növeli a hirtelen, váratlan törések kockázatát. A betegség szó szerinti jelentése porózus csont, mely arra utal, hogy csökken a csont sűrűsége és ereje. A betegség gyakran tünet- és fájdalommentesen fejlődik ki.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!