• Mennyi a menopauza során az elegendő mennyiségű kalcium?

        Szerző: WEBBeteg

        Olvastam, hogy nőknél a változó kort követően napi 1500 mg kalcium bevitele ajánlott. Ehhez képest élelemből kb. 600 mg bevitele az átlag. Rendszeresen szedek gyógyszert csontritkulásra. - Válogatás a WEBBeteg Orvos válaszol rovatának kérdéseiből.

        Tisztelt Doktornő!


        Olvastam, hogy nőknél a változó kort követően napi 1500 mg kalcium bevitele ajánlott. Ehhez képest élelemből kb. 600 mg bevitele az átlag. Rendszeresen szedek gyógyszert csontritkulásra. Sajnos az utolsó évben reumás panaszaim is vannak.
        Kérdéseim a következők:
        1. Ételkiegészítő formájában, a nature min napi 1 tablettával egészítem ki a gyógyszert. Szedhetem-e ezt folyamatosan, vagy igaz az a tézis, mi szerint a gyógyszereket a szervezet felismeri és nem úgy értékesíti mint az ételt, esetleg kőképződéshez vezet akár az ilyen étel-kiegészítők rendszeres szedése?
        2. Tudom, hogy a reuma rontja a csonritkulásos állapotot. Mit tegyek, mi a leghatásosabb módszer? Hogy szabadulhatnák meg a reumától? Inkább olyan orvosok érdekelnek, akik elfogadják és alkalmazzák a természetgyógyászatot is a gyógyszerek mellet.
        3. Napi 1-2 presszó kávé akadályozza-e a kálcium felszívódást? A koffein a gyógyszeres kálcium felszívódását gyengíti, vagy az élelemben levő kálciumra is vonatkozik?
        4. Este szoktam bevenni 1 szűztea kapszulát, ami enyhén hajt (pajzsmirigy problémám miatt előfordul a székrekedés). A szűztea kapszula akadályozza-e a kálcium felszívódást?

        Tisztelt Kérdező!

        Kérdésiből és leírásából ítélve nagyon kedveli a természetgyógyászatot, illetve a nem gyógyszernek minősülő táplálék és étrendkiegészítőket.

        Hirdetés
        Csontritkulás
        Csontritkulás
        Forrás

        Úgy gondolom, hogy ezek tényleg fontosak lehetnek a szervezet számára, mert sok olyan természetes anyagot tartalmaznak, amelyek sajnos a manapság kapható élelmiszerek nagy részéből hiányoznak.

        Ezek hozzájárulnak az anyagcsere egyensúly megtartásához, az immunrendszer erősítéséhez, azonban nem minden betegség kezelésére alkalmasak önmagukban.

        További problémám még ezekkel a szerekkel kapcsolatban, hogy pl. interneten nincs elég információ arról, hogy pontosan mi az összetételük, vagy ha ez le is van írva, az egyes összetevők mennyisége nincs feltüntetve.

        Valóban egy felnőtt ember napi Ca szükséglete 1000-1500 mg, és az átlag 500-600 mg, amit a táplálékkal elfogyasztunk. Így tehát kiegészítésre van szükség.

        1. A fent említett Nature min nem tudom mennyi calciumot tartalmaz, mert közelebbről nem ismerem, csak az összetételét. Károsnak biztosan nem káros, de ha szedi a csontritkulásra a gyógyszert calciummal, az elegendő. Vesekőképződéshez önmagában nem vezet, de ha egyéb hajlamosító tényező fennáll, akkor a túlzott Ca bevitel mellett már előfordulhat.

        A kalcium


        A kalcium rendkívül fontos ásványi anyag, azt is mondhatnánk, hogy nélküle nincs élet, ugyanis minden sejtnek, szövetnek szüksége van rá. A kalciumnak a csontok szilárdságának biztosításán kívül meghatározó szerepe van az idegek és izmok ingerelhetőségében, az izom-összehúzódásban, sőt még a véralvadásban is.
        A kalcium élettani hatásáról bővebben>>

        2. Ez a szó, hogy reuma, elég tág fogalom, nem tudom, ön mit ért alatta. A degeneratív, kopásos mozgásszervi eltérések önmagukban nem rontják a csontritkulásos állapotot, inkább azok is együttjárnak a szervezet, ízületek öregedési folyamatával, mint a csonttömeg megkevesbedése is.

        A gyulladásos reumatológiai kórképekben a csontbontás azonban fokozott lehet, mint pl. rheumatoid arthritisben is, illteve szteroid tartalmú gyógyszerek szedése következtében.

        3. A koffeinnel kapcsolatban azt tudom mondani, hogy minden csésze kávé elfogyasztása kb. 100 mg-al emeli a Ca szükségletet naponta, függetlenül attól, hogy étrendi, vagy gyógyszeresen bevitt kalciumról van szó.

        Ugyanis a koffein vízhajtó hatású, így egyszerű mechanizmus útján, a diuresis fokozásával üríti a szervezetből a calciumot.

        Csontritkulás teszt


        Töltse ki tesztünket, és megtudhatja, hogy mennyire nagy a kockázata a csontritkulásnak az Ön esetében!
        Töltse ki Csontritkulás tesztünket! >>

        4. Nem ismerem sajnos a szűztea kapszula hatásmechanizmusát, de gyanítom, hogy szintén lehet némi vízhajtó, felszívódást gátló hatása, mint ahogy hashajtó hatása is van, és emiatt valószínűleg a Ca felszívódását is gátolja, tehát nem ajánlanám a használatát hosszú távon.

        (WEBBeteg - Dr. Szamosi Szilvia belgyógyász-reumatológus)

        Módosítva: 2014.03.25 05:21, Megjelenés: 2014.03.25 05:21
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Pikkelysömör

        Pikkelysömör

        B. M., szakfordító

        Helyes életmóddal és a megfelelő terápia betartásával javulhat az életminőség.

        Mucositis

        Mucositis

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes

        Hogyan kezelhető a szájnyálkahártya-gyulladás, hogyan enyhíthető a fájdalom?

        Idiopathiás juvenilis oszteoporósis (IJO) - a gyermekkori csontritkulás

        A betegség primer oszteoporósis, vagyis hátterében nem diagnosztizálható más betegség, kialakulásának oka ismeretlen.

        A csontritkulás okai és rizikófaktorai

        Harmincöt éves korát követően szinte mindenki szervezete több csontot bont le, mint amennyit képez. A csontritkulás kockázata főleg attól függ, hogy mekkora csonttömegre tett addig szert az egyén és milyen gyorsan kezdi el a csonttömeget veszíteni.

        Csontritkulásban szenvedő betegek étkezése

        A csonttömeg fiziológiás csökkenése a 40. életévüket betöltött személyeknél indul meg, ahogy előrehalad a kor, egyre gyakoribbá válik és töréseket okoz.

        Hogyan előzhető meg a csontritkulás kialakulása?

        Az egészséges csontozat megtartásához három dologra van szükség: rendszeres testmozgásra, megfelelő mennyiségű kalciumra és megfelelő mennyiségű D-vitaminra, amely a kalcium felszívódásához nélkülözhetetlen.

        Már fiatalkorban tennünk kell a csontritkulás megelőzéséért!

        A csontritkulás megelőzéséért egész életünkben tennünk kell. A kiegyensúlyozott és teljes értékű táplálkozásnak, az egészséges életmódnak, valamint a rendszeres fizikai aktivitásnak már gyermekkortól kezdve nagy szerepe van a csontok egészségének megőrzésében.

        A csontritkulás és a változókor

        A csontritkulás olyan betegség, mely gyengíti a csontokat, növeli a hirtelen, váratlan törések kockázatát. A betegség szó szerinti jelentése porózus csont, mely arra utal, hogy csökken a csont sűrűsége és ereje. A betegség gyakran tünet- és fájdalommentesen fejlődik ki.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA