Folyadékpótlás téma

Folyadékpótlás télen

WEBBeteg

Folyadékpótlás

A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása télen is fontos.

Kit fenyeget leginkább a kiszáradás? - Betegek, gyermekek, idősek, kismamák

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Az egészséges életmód részét képzi a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékfogyasztás. A felnőtt szervezet napi folyadékigénye 2-2,5 liter.

Kánikula, nyaralás, utazás - nyáron mire figyeljünk a folyadékpótlásnál?

Európai Hidratációs Intézet

Nyáron a hőmérséklet emelkedésével nő a kiszáradás veszélye, így fokozott odafigyelést és folyadékbevitelt igényel, hogy szerveztünk vízháztartását egyensúlyban tartsuk.

Több mint TestŐr előzetes

Több mint TestŐr

A pánikbetegség is gyógyítható. Mire elég az önképzés?
Seavaj, kámfor és árinka - természetes megoldások, hatóanyagok az ízületek védelmében.
A szemszárazság megelőzhető. Számítógépes programok, melyek figyelmeztetnek a vízivás vagy pislogás elmaradása esetén.

Itatás pohárból

Betegápolás

Az iváshoz mindig ültessük fel a fekvőbeteget, nehogy félrenyeljen! Ha betegünk tud pohárból inni, akkor adhatjuk neki pohárban az innivalót. Mindig gondoskodjunk arról, hogy legyen mellette innivaló, például tea.

Ha a beteg erőnléte olyan jó, hogy egyedül fel tud ülni néhány korty erejéig, akkor az innivalót ne pohárban készítsük oda, hanem olyan flakonban, aminek a kupakján egy nyitható-zárható kis lyuk van, ezt a beteg önállóan tudja nyitni-zárni.

Ha a beteg inni kér, adjunk neki folyadékot. Fontos tudni, hogy az idősek szomjúságérzete csökken, de ugyanúgy szükségük van a folyadékpótlásra, ezért erre kiemelt figyelmet kell fordítanunk. Betegünket akkor is rendszeresen kínálni kell folyadékkal, ha nem jelzi vagy bármilyen okból kifolyólag nem tudja jelezni, hogy szomjas. Olyan italt kínáljunk a betegnek, ami az egészségét szolgálja, ugyanakkor ízlik is neki!

Magas víztartalmú ételekkel a szervezet hidratáltságáért

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Szervezetünknek a tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok mellett folyadékra is szüksége van ahhoz, hogy megfelelően és egészségesen működjön minden létfontosságú szervünk. A folyadékpótlás nemcsak az italok elfogyasztásával valósul meg, hanem azáltal is, hogy a különböző módon elkészített ételeket megesszük.

5+1 érdekesség az anyatejről

Budai Allergiaközpont - Dr. Hidvégi Edit, gasztroenterológus

A szoptatás egyszerű, kényelmes és biztonságos, az anyatejben a kicsi fejlődéséhez szükséges összes tápanyag megtalálható. Az Anyatejes Táplálás Világnapján dr. Hidvégi Edit, a Budai Allergiaközpont gyermekgasztroenterológusának segítségével hívjuk fel a figyelmet a szoptatás fontosságára.

A fogyókúránál a bőr rugalmasságára is figyelni kell

Több mint TestŐr

Aki valaha fogyókúrázott már, az ismeri a gyors súlyvesztés következményeit. A bőr veszít a feszességéből, sőt nagyobb fogyásnál akár meg is ereszkedhet, vagy rosszabb esetben lóghat is. Fontos, hogy az egyenletes fogyás közben a bőr rugalmasságát az elegendő vízbevitellel rugalmasan tartsuk.

Csapvíz kontra ásványvíz - Melyiket válasszuk?

drportal.hu

Nem csupán a nyári hőség által kiváltott egészségártalmak kivédésének leghatékonyabb módja a bőséges - napi 2-3 liternyi - folyadékfogyasztás, hanem az egészségünk megőrzésének egyik kulcsfontosságú tényezője az egész év folyamán. Vajon melyik a jobb alternatíva: a csapvíz vagy a palackozott vizek?

Az idősek számára még veszélyesebb a hőség

ÁNTSZ

A jelenlegi hőséghullám nagyon megviseli az idősek szervezetét. Ebben a korban ugyanis már nem működik tökéletesen a szervezet hőszabályozó mechanizmusa.