• Élelmiszer témájú cikkek

        MTI
        Magyarország 2019-ben radikálisan csökkentette a szív- és érrendszeri betegségekben jelentős szerepet játszó transzzsírsavak mennyiségét az élelmiszerekben.
        Budai Allergiaközpont - Dr. Hidvégi Edit, gasztroenterológus
        Nyaranta jelentősen megugrik az életmérgezések, ételfertőzések száma, és nem csak a hírhedt szalmonella állhat a háttérben. A nagy melegben nem is kell különösebben nagy hanyagság ahhoz, hogy romlott, fertőzött élelmiszert fogyasszunk, éppen ezért még fokozottabban kell ügyelnünk a konyhai higiéniára.
        WEBBeteg - Fazekas Erzsébet, újságíró
        Minden évben 23 milliónál is több európai betegszik meg a kétes, bizonytalan eredetű, egészségre ártalmas (nem feltétlenül a megromlott) élelmiszerek fogyasztása miatt - ez azonban csak a jéghegy csúcsa, írja a legfrissebb adatokat tartalmazó, Koppenhágában keltezett Európai Uniós jelentés (címe: Az élelmiszerek közvetítette betegségek terhe a WHO európai régiójában). Az összeállítást a Biztonságos Élelmiszerek (első) Világnapjára (június 7.) hozták nyilvánosságra, nem véletlenül a téma szempontjából amúgy különösen kritikus nyári idényre időzítve.
        WEBBeteg - Cs. K. fordító, Lektorálta: Dr. Pászthory Erzsébet, gasztroenterológus
        A nők általában még csak beszélni sem hajlandóak a szellentésről, míg a férfiak sokkal nyitottabbak a témában. Felmerül azonban a kérdés, milyen következményekkel járhat, káros lehet-e annak visszatartása?
        WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Osikóczki Orsolya, háziorvos
        Milyen tevékenységek vagy élelmiszerek lehetnek káros hatással a csontrendszerünkre? Összegyűjtöttük, hogy mire érdemes odafigyelnie, ha meg akarja óvni csontjait.
        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Szervezetünk a működéséhez, növekedéséhez és megújulásához szükséges energiát az élelmiszerekben lévő tápanyagokból nyeri.
        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Számtalan olyan diétáról olvashatunk manapság, amelyben kisebb-nagyobb mértékben száműznünk kell étrendünkből a szénhidrátokat. Mindezt azért, mert az emberek fő gonoszként a szénhidrátokat okolják az elhízás miatt. Pedig a szénhidrátokra nagy szüksége van szervezetünknek.
        WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember
        Mindannyiunknak jól esik egy frissítő gyümölcs- vagy zöldségturmix, saláta vagy leves. A megannyi finom ételt a legjobb, ha frissen készítjük el, ám gondolni kell a hidegebb napokra is, ezért lehet kiváló megoldás a gyorsfagyasztás.
        Több mint TestŐr
        Superfoodnak azokat az ételeket nevezik, amiknek kiemelkedően magas az antioxidáns-, vitamin- és ásványianyag-tartalma. Ilyenek például az algák, a chiamag, a matchapor, a kék áfonya vagy az acai bogyó. Ezekkel a keverékekkel dúsíthatjuk az ételeinket, így egy egyszerű reggeliből is szuper tápláló és egészséges ételt készíthetünk.
        orvostkeresek.hu
        A torontói egyetemen jó ideje vizsgálják az élelmiszerek és tápanyagok egészségre gyakorolt hatását. A prosztatarák megelőzése céljából is tesztelték már számos élelmiszer védőhatását, hogy még teljesebbé tehessék a betegség terápiáját.
        A lista folytatódik a következő oldalon, kérjük lapozzon!