• Téli sport a szabadban - Mikortól veszélyes?

        Szerző: MTI

        "Nulla fok körül még nem rossz futni, de mínusz tíz foknál már azt javaslom pácienseimnek, hogy ne a szabadban sportoljanak" - hívta fel a figyelmet Christian Gäbler osztrák szakember.

        Télen a szabad levegőn futóknak is csökkenteniük kell a penzumot, mivel hideg időben a sportolók kiszolgáltatottabbak a meghűléses betegségekkel szemben, mínusz 10 fok alatt pedig már egyenesen ártalmas az egészségre a kinti sport.

        Hirdetés

        A túl intenzív igénybevétel gyengíti az immunrendszert - hívta fel a figyelmet Christian Gäbler osztrák szakember. "Nulla fok körül még nem rossz futni, de mínusz tíz foknál már azt javaslom pácienseimnek, hogy ne a szabadban sportoljanak, hanem válasszanak beltéri alternatívát, például ergométert vagy elliptikus trénert" - fejtette ki az orvos.

        A hideg levegő stresszhatása

         A fagyási sérülések kezelése
        A fagyás felismerése az előbb felsorolt tünetek alapján nem nehéz, a kezelést azonnal meg kell kezdeni!
        A fagyási sérülések kezelésének módjai>>

        Erős hidegben a test hője némileg lejjebb megy. "Nem sokat, de ez is meglehetős stresszterhelést jelent a szervezet számára" - magyarázta Gäbler, aki hozzátette: ha valaki kicsivel nulla fok alatt a szabadban szeretne sportolni, az orrán át lélegezzen, mert így a levegő jobban felmelegszik, mire a tüdőbe ér. Az emberi tüdő ugyan kibír egy s mást, ilyen típusú terhelés alatt azonban fogékonyabbá válik a fertőzésekre.

        A szakember hangsúlyozta a sál és a lehetőleg légzésaktív réteges ruházat viselését. Azt is kiemelte, hogy télen sokkal nagyobb figyelmet kell fordítani az izomzat megfelelő bemelegítésére, mivel az hidegben nincs megfelelően előkészítve.

         

        Optimális hőmérséklet, páratartalom a lakásban
        Nincs egyértelmű álláspont arra nézve, hogy pontosan milyen hőmérséklet és páratartalom mellett legmagasabb a komfortérzetünk és legalacsonyabb az egészségre káros hatások kockázata. Az általános vélekedés szerint a nappali levegője ideálisan 21 °C hőmérsékletű. A hálószobában legkellemesebb a 18-19 °C, de kisgyermekeknél, kiváltképpen csecsemőknél ennél egy-két fokkal magasabb hőmérséklet kívánatos.
        Csecsemők fürdetése lehetőleg 23-24 °C-os helyiségben történjen. Az éjszakai komfortot ne a fűtés teljesítményének növelésével, hanem a hálóruha és a takaró megfelelő választásával teremtsük meg. A túl meleg levegőjű hálószoba rontja az alvás minőségét: nehezebb az elalvás, az alvás felületesebb lesz, a mikroébredések és az éjszakai felriadások száma is megnövekszik.
        Optimális hőmérséklet, páratartalom a lakásban>>

        (MTI)

        Módosítva: 2012.01.25 09:05, Megjelenés: 2012.01.25 09:05
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Tüdőinfiltrátum

        Tüdőinfiltrátum

        Dr. Gyulai Nóra

        Mit jelent? Hogyan mutatható ki, milyen tünetek utalhatnak jelenlétére?

        Nem lát élesen?

        Nem lát élesen?

        Dr. Árvay Anita

        Unja már a szemüveget és a kontaktlencsét? Megoldás lehet a lézeres szemműtét! (x)

        Sport harmincas éveinkben

        Harmincas éveinkben felpörög az életünk és egyre több stressz ér bennünket és egyre kevesebb időt tudunk magunkra fordítani. Pedig ebben az életszakaszban is érdemes szánni heti néhány órát magunkra, a sportolásra.

        A bokatájéki sérülések

        A leggyakoribb sportsérülések a bokatájék sérülései. A nagy szám oka a felső ugróízület anatómiájában keresendő. Az ízületet a sípcsont és a szárkapocscsont végei által képzett bokavilla (ez az ízületi vápa) és az ugrócsont feje (ízületi fej) alkotja, külső és belső szalagrendszer stabilizálja.

        Veszélyes lehet a hirtelen kezdett testedzés

        Azoknak az embereknek, akik csupán egyféle mozgásformához - például a televízió távirányítójának felemeléséhez - szoktak hozzá, kellően elővigyázatosnak kell lenniük, ha aktívan edzeni kezdenek.

        Így hangolódhat rá a téli sportokra

        Hideg idő és rövid nappalok. Télen gyakran nehezebb rávenni magunkat a rendszeres mozgásra, sportra. Segítünk, hogy találjon magának motivációt, és hogy ráleljen az Ön számára ideális téli sportra!

        Sportolás hidegben - Biztonsági tippek

        Sportolni télen is egészséges, amennyiben betartja a szabályokat. Cikkünkben összegyűjtöttük, mire kell figyelnie, hogy a sport mínusz fokok mellett is örömteli szórakozás legyen!

        A magyar Vasember: hússzoros ironman-távot teljesít

        Él köztünk egy ember, a komáromi Szőnyi Ferenc, aki emberfeletti teljesítményre képes. Most épp nem kevesebbre vállalkozott, minthogy Mexikóban a 20-szoros (nem elírás, hússzoros) Ironman-teljesítényt viszi véghez, egyetlen magyarként.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA