• A vállak stabilitását javító gyakorlatok fekvőtámasz révén

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        A klasszikus fekvőtámasz egy nagyon komplex gyakorlat, ami elsősorban a test stabilitását javítja és edzi a törzsizmokat is, több mint százféle változata ismert.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A kevésbé edzett sportolóknak még ma is sok edző javasolja az ún. női fekvőtámaszokat, amelyek kivitelezése közben térdükkel a talajon támaszkodnak. Ebben az esetben a fekvőtámasz általi nagyon fontos törzsstabilizáló hatás a kis szög miatt sajnos elvész. Ebből kifolyólag a fekvőtámasz térdeplős változatai nem ajánlottak. Amennyiben viszont növelni szeretné a törzs stabilitását, de még nem elég edzett ahhoz, hogy egy teljes szabályos fekvőtámaszt végezzen, akkor létezik egy alternatív megoldás.

        Hirdetés

        Törzsstabilitás javítása fekvőtámasz közben

        Olyan gyakorlatról van szó, ami nagyon fontos a törzs stabilitása szempontjából. A kivitelezéséhez semmiféle sporteszközre nincs szükség, és ez az a gyakorlat, amely mindig beépíthető az edzésprogramba, továbbá edzi az egyenes és ferde hasizmokat is. Azáltal, hogy javítja az izmok stabilizáló képességét, hozzájárul a kifordulás elkerüléséhez.

        A stabilizáló gyakorlat kiindulási helyzete

        Helyezkedjen el fekvőtámaszba, támaszkodjon a két tenyerére. Eleinte a két lábfejét helyezze egymástól kissé távolabb. Minél közelebb vannak egymáshoz a lábfejek, annál nehezebb kivitelezni a gyakorlatot. Ha már a haladó szintet elérte, akkor a két lábfej egymáshoz egyre közelebb tehető.

        A fekvőtámasz kivitelezése

        Tartsa szilárdan és stabilan a törzsét. Emelje el a talajtól felváltva, először az egyik kezét, és érintse meg vele az ellenkező oldali vállát, majd tegye vissza a kezét a talajra, és utána a másik kezét emelje el a talajtól, és az ellenkező oldali vállát érintse meg. Közben figyeljen oda arra, hogy a törzs helyzete ne változzon, és a teste maradjon végig a kiindulási helyzetben!

        Kezdésként helyezkedjen el fekvőtámaszba.

                 A kép forrása: http://www.trainingsworld.com/

        Váltakozva először a bal és aztán a jobb kezével érintse meg az ellenkező oldali vállát.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás és a kép forrása: www.trainingsworld.com; Magyar Sporttudományi Társaság)

         
        Módosítva: 2015.04.21 17:25, Megjelenés: 2015.04.21 17:25
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Önálló fejfájások

        Önálló fejfájások

        Dr. Ertsey Csaba PhD, Med. Habil

        A visszatérő fejfájások túlnyomó többsége az önálló fejfájások közé sorolható.

        Belgyógyászati vizsgálat

        Belgyógyászati vizsgálat

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes

        Mi történik konkrétan a belgyógyászati vizsgálaton férfiak esetében?

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

        Szeretné, ha jobban mennének a fekvőtámaszok?

        Ön hány fekvőtámaszt tud kivitelezni? A következőkben szakértői tippeket olvashat a hatékonyabb edzés érdekében.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.