• A vállak stabilitását javító gyakorlatok fekvőtámasz révén

        Szerző: WEBBeteg - B. M., szakfordító

        A klasszikus fekvőtámasz egy nagyon komplex gyakorlat, ami elsősorban a test stabilitását javítja és edzi a törzsizmokat is, több mint százféle változata ismert.


        Sport és egészség a WEBBetegen

        A kevésbé edzett sportolóknak még ma is sok edző javasolja az ún. női fekvőtámaszokat, amelyek kivitelezése közben térdükkel a talajon támaszkodnak. Ebben az esetben a fekvőtámasz általi nagyon fontos törzsstabilizáló hatás a kis szög miatt sajnos elvész. Ebből kifolyólag a fekvőtámasz térdeplős változatai nem ajánlottak. Amennyiben viszont növelni szeretné a törzs stabilitását, de még nem elég edzett ahhoz, hogy egy teljes szabályos fekvőtámaszt végezzen, akkor létezik egy alternatív megoldás.

        Hirdetés

        Törzsstabilitás javítása fekvőtámasz közben

        Olyan gyakorlatról van szó, ami nagyon fontos a törzs stabilitása szempontjából. A kivitelezéséhez semmiféle sporteszközre nincs szükség, és ez az a gyakorlat, amely mindig beépíthető az edzésprogramba, továbbá edzi az egyenes és ferde hasizmokat is. Azáltal, hogy javítja az izmok stabilizáló képességét, hozzájárul a kifordulás elkerüléséhez.

        A stabilizáló gyakorlat kiindulási helyzete

        Helyezkedjen el fekvőtámaszba, támaszkodjon a két tenyerére. Eleinte a két lábfejét helyezze egymástól kissé távolabb. Minél közelebb vannak egymáshoz a lábfejek, annál nehezebb kivitelezni a gyakorlatot. Ha már a haladó szintet elérte, akkor a két lábfej egymáshoz egyre közelebb tehető.

        A fekvőtámasz kivitelezése

        Tartsa szilárdan és stabilan a törzsét. Emelje el a talajtól felváltva, először az egyik kezét, és érintse meg vele az ellenkező oldali vállát, majd tegye vissza a kezét a talajra, és utána a másik kezét emelje el a talajtól, és az ellenkező oldali vállát érintse meg. Közben figyeljen oda arra, hogy a törzs helyzete ne változzon, és a teste maradjon végig a kiindulási helyzetben!

        Kezdésként helyezkedjen el fekvőtámaszba.

                 A kép forrása: http://www.trainingsworld.com/

        Váltakozva először a bal és aztán a jobb kezével érintse meg az ellenkező oldali vállát.

        (WEBBeteg – B. M.; Forrás és a kép forrása: www.trainingsworld.com; Magyar Sporttudományi Társaság)

         
        Módosítva: 2015.04.21 17:25, Megjelenés: 2015.04.21 17:25
      • Cikkajánló

        Online konzultáció

        Online konzultáció

        Támogatott tartalom

        Bíznak-e az emberek a telefonos vagy Skype-on keresztüli konzultációban? (x)

        Füstmentes technológiák

        Füstmentes technológiák

        Társadalmi célú reklám

        Mi a különbség a füst nélküli technológiák között? Mik azok a dohányhevítő rendszerek? (x)

        Fej-Nyak Rák Elleni Küzdelem Világnapja: július 27.

        Minden év július 27-én a fej és a nyak területén előforduló rosszindulatú daganatok elleni küzdelemre figyel a világ. A Fej-Nyaki Onkológiai Társaságok Nemzetközi Föderációja 2015-ben július 27-ét a Fej-nyaki Daganatok Elleni Küzdelem Világnapjává nyilvánította.

        Ne haljon meg és ne szenvedjen senki, akin a tudomány mai állása szerint lehetne segíteni

        A(z élő) szervezetek működése dinamikusan szabályozott folyamat. Ha a vezénylésükben szerepet játszó szabályozó gén (vagy több gén) meghibásodik, annak következményeként valamely sejt (vagy több sejt) fékevesztett módon osztódni kezd. Ezt a sejtburjánzást kiváltó génhibát kapcsolják ki a legújabb célzott gyógyszerek, s ezzel új megközelítést, egyfajta oki terápiát hoznak az onkológiában. Dr. Peták István molekuláris farmakológussal beszélgettünk.

        Szeretné, ha jobban mennének a fekvőtámaszok?

        Ön hány fekvőtámaszt tud kivitelezni? A következőkben szakértői tippeket olvashat a hatékonyabb edzés érdekében.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA