• Ne sportoljon üres gyomorral!

        Szerző: WEBBeteg - B. M. , szakfordító

        Ha reggel sportol, akkor sem éget több kalóriát, mintha más napszakban edzene. Ha pedig reggeli nélkül kezd hozzá, még árt is magának! A reggeli ugyanis nem csak a megfelelő agyműködéshez szolgáltat energiát, kihagyását a belső szervek is megsínylik.

        A zsírégetésről

        Sport és egészség a WEBBetegen

        Széles körben elterjedt az a vélekedés, miszerint ha valaki éhgyomorral, a kora reggeli órákban sportol, akkor gyorsabban fogyhat. „Sokan azért gondolják, hogy a kora reggeli sport hatékony zsírégető módszer, mert az éjszaka folyamán a szervezet felhasználja a cukortartalékait, és reggeli nélkül nem jut utánpótláshoz.” - magyarázza Ingo Froböse, a Kölni Sportfőiskola sportszakértője.

        Hirdetés

        Ez az elképzelés azonban téves. „ A zsírégetés csak a szénhidrátok felhasználása után kezdődik meg. Akik éppen csak elkezdtek sportolni, ne számítsanak arra, hogy gyorsan megszabadulhatnak a zsírpárnáktól. A zsírégetési folyamat beindulásához idő kell.” - hangsúlyozza Froböse. Ezért fontos sportolás előtt a szervezetet ellátni elegendő mennyiségű szénhidráttal.

        Lehet reggel sportolni, de csak felkészülten!

        Aki korán reggel szeret sportolni, készítse fel rá szervezetét! Kb. 20 perccel az edzés előtt igyon meg egy pohár langyos, szénsavmenetes vizet és fogyasszon el egy banánt! Ez energiát szolgáltat, és kevéssé terheli meg a gyomrot.

        Másrészt egészségét is kockáztatja, aki sport előtt kihagyja a reggelit: A testi megerőltetés és a szükséges energia hiánya negatívan hat a belső szervekre. Az agy számára sem jut elegendő tápanyag, ami hamar szédüléshez, észlelési zavarokhoz vezethet. A legnagyobb veszélyt a folyadékháztartás felborulása jelenti. Froböse azt tanácsolja a reggelente sportolóknak, hogy minden nap reggelizzenek, és utána két-két és fél órával időzítsék az edzést.

        (WEBBeteg - B. M.; Forrás: apotheken.de)
         

        Módosítva: 2016.05.30 09:35, Megjelenés: 2016.05.30 09:35
      • Cikkajánló

        Alváshiány

        Alváshiány

        Cs. K., fordító

        Összeadódik, de egyszerre nem pótolható. Mit tegyünk, ha alváshiányunk van?

        Lézeres szemműtét

        Lézeres szemműtét

        Szponzorált tartalom

        Vajon miért ilyen népszerű a lézeres szemműtét? Utánajártunk. (x)

        Mit sportoljon a gyerek?

        A rendszeres testmozgás az egészséges életmód elengedhetetlen része. A testi és lelki egészségünkre gyakorolt kedvező hatása mellett nevelési szerepe sem elhanyagolható, továbbá programot teremthet az egész család számára.

        A rendszeres edzés jelentősége huszonéves korban

        A huszonévesek leginkább a kinézetük miatt kezdik el az edzést, és az esztétikát tartják szem előtt, bele sem gondolva abba, hogy a fiatalkori edzéssel megalapozhatják izomzatukat, hiszen nem mindegy, hogy még 50 éves korukban is képesek lesznek-e sétálni egyet fájdalmak nélkül, és erőlködés nélkül haza tudják-e vinni a szatyrokat a bevásárlásból.

        Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk?

        A nyújtás fontosságát senki sem vitatja, mégse csinálja mindenki. Valljuk be őszintén, egy fárasztó edzés után csábító, hogy inkább egyből zuhanyozni menjünk, mintsem elkezdjünk nyújtani, esetleg hengerezni, pedig számos problémát megelőzhetnénk azzal, ha szánnánk erre időt.

        Pollenallergiásan szabad sportolni?

        A pollenszezon megnehezíti a szabadban sportolni vágyó pollenallergiások dolgát. Gyakran felmerül a kérdés, vajon szabad-e a szabadban sportolni pollenallergiásként?

        COPD és sport

        A COPD-nek és a sportnak az általános vélekedéssel ellentétben kéz-a kézben kell járniuk. Miért? Mert a testedzés segít visszanyerni az irányítást az élete felett, fokozza az önbizalmat, és javítja az általános egészséget is.

        Sport és hőség - Mit igyunk?

        Amikor hőségben sportolunk, kulcsfontosságú a folyadékpótlás. Milyen folyadékot célszerű ilyenkor fogyasztani? Mikor és mennyit igyunk? Érdemes speciális sportitalokat inni?

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA