Reggeli téma

Mit ettél ma az iskolában? - Íme, az ideális étrend

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Gyakran hangzik el este a családokban az a kérdés, hogy mi volt a suliban, mit ettél ma egész nap. A gyermekek, serdülők jellemzően 5-8 órát töltenek az iskolában, majd sokan mennek tovább különórákra, edzésekre és csak későn érnek haza. Íme az MDOSZ javaslata egy ideális étrendre.

Napszakok és ételek: mikor és mit érdemes fogyasztani?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj úgy, mint egy polgár, vacsorázz úgy, mint egy koldus - tartja az elterjedt mondás. A mai világban sajnos elég nehéz, bár nem lehetetlen betartani azokat a szabályokat, amelyekkel megőrizhetjük egészségünket.

Vége a tanévnek - Mit egyen a gyerek nyáron?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke ad néhány hasznos tippet a szülőknek.

Miért fontos reggelizni?

WEBBeteg

Reggeli

Egészségünk megőrzése érdekében elengedhetetlen a rendszeres, életkorunknak megfelelő testmozgás, valamint a káros szenvedélyektől mentes életmód és a helyesen összeállított étrend.

A tinik üres gyomorral mennek iskolába: Rossz anyagi helyzet vagy táplálkozási zavar?

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Sok tinédzser reggeli nélkül megy el otthonról, ami az iskolai mindennapokban negatív hatással van figyelmükre és memóriájukra is.

Reggeli étkezés - Ezek a leggyakoribb tévhitek

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

A reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Általában egy újabb nap kezdetekor, munka vagy iskolakezdés előtt arra van a legkevesebb időnk, hogy nyugodtan elkészítsük egészséges reggelinket, és asztalhoz ülve, komótosan elfogyasszuk azt.

A reggeli kihagyása elhízáshoz vezet

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Egy fehérjedús reggeli telít és csökkenti az étvágyat a nap hátralévő részében. Csökken azoknak az agyi jeleknek a száma, amelyek evésre ösztönöznek, és könnyebben kontrollálható az a vágy is, hogy az evést önmagunk megjutalmazásaként használjuk.

Ne sportoljon üres gyomorral!

WEBBeteg - B. M. , szakfordító

Ha reggel sportol, akkor sem éget több kalóriát, mintha más napszakban edzene. Ha pedig reggeli nélkül kezd hozzá, még árt is magának! A reggeli ugyanis nem csak a megfelelő agyműködéshez szolgáltat energiát, kihagyását a belső szervek is megsínylik.

Hogy jobban induljon a napunk: reggelizzünk!

Well PR

A reggeli napunk legfontosabb étkezése. Több szempontból is. Egyrészt, a vacsora és a reggeli ébredés között legalább 8-10 óra eltelik, mialatt szervezetünk sem folyadékhoz, sem ennivalóhoz nem jut. Azt gondolnánk, hogy nincs is szükségünk az éjszaka folyamán energiára, hiszen alvás közben úgysem csinálunk semmit, de ez nem így van. Szervezetünk folyamatosan, így éjszaka is dolgozik.

Fehérjében gazdag reggelivel az esti nassolás ellen

MTI

A fehérjében gazdag reggeli jelentősen javítja az étvágy kontrolálását és csökkenti az egészségtelen, zsírokban és cukorban gazdag esti nassolást - derítette ki egy amerikai kutató.