Reggeli téma

Miért fontos reggelizni?

WEBBeteg

Reggeli

Egészségünk megőrzése érdekében elengedhetetlen a rendszeres, életkorunknak megfelelő testmozgás, valamint a káros szenvedélyektől mentes életmód és a helyesen összeállított étrend.

A tinik üres gyomorral mennek iskolába: Rossz anyagi helyzet vagy táplálkozási zavar?

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Sok tinédzser reggeli nélkül megy el otthonról, ami az iskolai mindennapokban negatív hatással van figyelmükre és memóriájukra is.

Mit ettél ma az iskolában? - Íme, az ideális étrend

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Gyakran hangzik el este a családokban az a kérdés, hogy mi volt a suliban, mit ettél ma egész nap. A gyermekek, serdülők jellemzően 5-8 órát töltenek az iskolában, majd sokan mennek tovább különórákra, edzésekre és csak későn érnek haza. Íme az MDOSz javaslata egy ideálisis étrendre.

Napszakok és ételek: mikor és mit érdemes fogyasztani?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Reggelizz úgy, mint egy király, ebédelj úgy, mint egy polgár, vacsorázz úgy, mint egy koldus - tartja az elterjedt mondás. A mai világban sajnos elég nehéz, bár nem lehetetlen betartani azokat a szabályokat, amelyekkel megőrizhetjük egészségünket.

Vége a tanévnek - Mit egyen a gyerek nyáron?

Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége

Kubányi Jolán, az MDOSZ elnöke ad néhány hasznos tippet a szülőknek.

Reggeli étkezés - Ezek a leggyakoribb tévhitek

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

A reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Általában egy újabb nap kezdetekor, munka vagy iskolakezdés előtt arra van a legkevesebb időnk, hogy nyugodtan elkészítsük egészséges reggelinket, és asztalhoz ülve, komótosan elfogyasszuk azt.

A reggeli kihagyása elhízáshoz vezet

WEBBeteg - B. M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Egy fehérjedús reggeli telít és csökkenti az étvágyat a nap hátralévő részében. Csökken azoknak az agyi jeleknek a száma, amelyek evésre ösztönöznek, és könnyebben kontrollálható az a vágy is, hogy az evést önmagunk megjutalmazásaként használjuk.

Ne sportoljon üres gyomorral!

WEBBeteg - B. M. , szakfordító

Ha reggel sportol, akkor sem éget több kalóriát, mintha más napszakban edzene. Ha pedig reggeli nélkül kezd hozzá, még árt is magának! A reggeli ugyanis nem csak a megfelelő agyműködéshez szolgáltat energiát, kihagyását a belső szervek is megsínylik.

Akár az árpafű vagy a búzafű is lehet a reggeli étkezés része

Több mint TestŐr

Az árpafű az epekiválasztásra hat leginkább és a változó korban levő nők kalcium szintjét képes pótolni, ugyanakkor a hasnyálmirigy működését is fokozza. A cukorbetegségben szenvedők is fogyaszthatják.

Reggelizzünk a belvárosban, egészségesen!

Több mint TestŐr

A nap egyik legfontosabb része a reggeli, és szerencsére egyre több olyan hely van, ahol a péksütemények, szendvicsek nemcsak finomak, hanem egészségesek is!