• Előzze meg a térdfájást!

        Szerző: WEBBeteg

        A térdfájás egy gyakori ízületi panasz. Hogyan előzheti meg a kialakulását?

        Térdfájdalom bármely életkorban előfordulhat. A térdfájás oka többnyire a hibás terhelés. Helytelen mozdulatok, rossz testtartás (pl. rendszeres terhelés, gyakori térdelés) következtében kialakuló mikrosérülések is eredményezhetik, valamint nagyobb sérülések következménye is lehet. A térdízület a többi ízülethez viszonyítva érzékenyebb és hajlamosabb a sérülésekre. Fiataloknál többnyire túlerőltetés, sportolás következtében kialakuló nyáktömlőgyulladás, illetve sérülés, idősebb korban főként porckopás miatt jelentkezik, de hátterében számos egyéb betegség is állhat.

        Térdpanasz esetén forduljon orvoshoz!

        Mind az elhúzódó, mind a hirtelen kialakuló térdfájás jelentkezésekor orvosi kivizsgálás szükséges. A megfelelő kezelés kiválasztása ugyanis csak a térdfájdalom okának a pontos tisztázása után lehetséges.

        Tippek a térdfájás kialakulásának megelőzéséhez

        Sokat tehet térde épségének megőrzéséért kíméletes erősítő gyakorlatokkal, rendszeres mozgással és a testsúlyára való odafigyeléssel. A térdhez kapcsolódó izomcsoportok célzott erősítése és a rendszeres mozgás erősíti a térdet, valamint fokozza a térdízület stabilitását, ami így ellenállóbb lesz a sérülésekkel szemben.

        • Sétáljon, gyalogoljon sokat!
        • Kerülje a hirtelen és heves mozdulatokat!
        • Lehetőleg kerülje a guggolást!
        • Közlekedjen inkább a lépcsőn a lift használata helyett. Kivéve, ha már kialakult térdproblémája van, ez esetben ugyanis a lépcsőzés kerülendő!
        • Ügyeljen a kímélő testtartásra!
        • Állva dolgozzon, amikor csak teheti, akkor is, ha ülőmunkát végez. A lábizomzatát is erősíti és a keringési rendszerének is jót tesz, ha kevesebb időt tölt ülve.
        • Időnként a munkahelyén is végezzen nyújtógyakorlatokat!
        • Sportolás előtt mindig végezzen bemelegítést, levezetésként pedig nyújtást. Futáshoz ne válasszon túl gyors tempót, és viseljen megfelelő futócipőt! Ne fusson túl kemény, illetve egyenetlen talajon! Az ilyen talajon a járás is megterhelő a térdízület számára. Bizonyos sportágakban, így pl. a futballban, a kézilabdában stb. nagyobb a térdsérülések veszélye.

        Ha már fáj a térd: kíméljük vagy mozgassuk?

        Akut térdsérülések esetén mindig azonnali orvosi ellátásra és szigorú pihentetésre van szükség!

        Ezzel szemben krónikus térdfájás esetén jót tesz a testmozgás, de természetesen csakis a térdkímélő sportágak, amilyen például a vízi torna, az úszás, a nordic walking vagy a golf.

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2019.11.22 05:06, Megjelenés: 2017.09.15 12:11
      • Cikkajánló

        Fültisztítás

        Fültisztítás

        Dr. Horváth Tamás

        10 hasznos tanács, melyeket betartva számos problémát el lehet kerülni.

        Mi okozhat viszketést?

        Mi okozhat viszketést?

        Dr. Csuth Ágnes

        Hátterében komoly bőrgyógyászati vagy egyéb betegség is állhat.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Hogyan mérje helyesen a vérnyomását otthon?

        A vérnyomás több tényezőtől függ, így a testhelyzettől, a napszaktól, az érzelmi állapottól, a fizikai aktivitástól. A mérést befolyásolja a kar vastagsága és a mandzsetta mérete.

        A térdfájás lehetséges és leggyakoribb okai

        A térdfájás, térdfájdalom gyakran jelentkező ízületi panasz, mely bármely életkorban előfordulhat. Fiatalok esetében legtöbbször túlerőltetés, sportolás következtében kialakuló nyáktömlőgyulladás, illetve sérülés, idősebb életkorban pedig porckopás következményeként jelentkezhet a térdízület fájdalma.

        5 ok, ami miatt fájhat a térdünk

        Alig van felnőtt ember, aki ne tapasztalta volna már a térdfájdalom érzését. Dr. Dobos Márta, ortopéd orvos a leggyakoribb okokról és azok kezelési lehetőségeiről beszélt.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        11 fontos tipp térdfájdalom esetére

        A térdünk számos akut és krónikus ok miatt fájhat, megsérülhet, kophat benne a porc. Dr. Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos számos hasznos tanáccsal szolgál, amelyekkel kezelhető, kivédhető a fájdalom.

        Tippek a térdfájás megelőzésére

        A térdfájás egyáltalán nem ritka probléma, oka többnyire a hibás terhelés. Cikkünkben hasznos tanácsokat olvashat a megelőzéssel kapcsolatban.

        Patellofemorális fájdalom (elülső térdfájdalom)

        A sérülés oka, hogy a térdkalács (patella) nekidörzsölődik a combcsontnak, és ez irritációt, valamint a porcok kopását okozza. A térdkalács stabil csúszását a térd hajlítása és nyújtása közben a rajta gördülő izmok erejének egyensúlya biztosítja.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.