• Előzze meg a térdfájást!

        Szerző: WEBBeteg

        A térdfájás egy gyakori ízületi panasz. Hogyan előzheti meg a kialakulását?

        Térdfájdalom bármely életkorban előfordulhat. A térdfájás oka többnyire a hibás terhelés. Helytelen mozdulatok, rossz testtartás (pl. rendszeres terhelés, gyakori térdelés) következtében kialakuló mikrosérülések is eredményezhetik, valamint nagyobb sérülések következménye is lehet. A térdízület a többi ízülethez viszonyítva érzékenyebb és hajlamosabb a sérülésekre. Fiataloknál többnyire túlerőltetés, sportolás következtében kialakuló nyáktömlőgyulladás, illetve sérülés, idősebb korban főként porckopás miatt jelentkezik, de hátterében számos egyéb betegség is állhat.

        Térdpanasz esetén forduljon orvoshoz!

        Mind az elhúzódó, mind a hirtelen kialakuló térdfájás jelentkezésekor orvosi kivizsgálás szükséges. A megfelelő kezelés kiválasztása ugyanis csak a térdfájdalom okának a pontos tisztázása után lehetséges.

        Tippek a térdfájás kialakulásának megelőzéséhez

        Sokat tehet térde épségének megőrzéséért kíméletes erősítő gyakorlatokkal, rendszeres mozgással és a testsúlyára való odafigyeléssel. A térdhez kapcsolódó izomcsoportok célzott erősítése és a rendszeres mozgás erősíti a térdet, valamint fokozza a térdízület stabilitását, ami így ellenállóbb lesz a sérülésekkel szemben.

        • Sétáljon, gyalogoljon sokat!
        • Kerülje a hirtelen és heves mozdulatokat!
        • Lehetőleg kerülje a guggolást!
        • Közlekedjen inkább a lépcsőn a lift használata helyett. Kivéve, ha már kialakult térdproblémája van, ez esetben ugyanis a lépcsőzés kerülendő!
        • Ügyeljen a kímélő testtartásra!
        • Állva dolgozzon, amikor csak teheti, akkor is, ha ülőmunkát végez. A lábizomzatát is erősíti és a keringési rendszerének is jót tesz, ha kevesebb időt tölt ülve.
        • Időnként a munkahelyén is végezzen nyújtógyakorlatokat!
        • Sportolás előtt mindig végezzen bemelegítést, levezetésként pedig nyújtást. Futáshoz ne válasszon túl gyors tempót, és viseljen megfelelő futócipőt! Ne fusson túl kemény, illetve egyenetlen talajon! Az ilyen talajon a járás is megterhelő a térdízület számára. Bizonyos sportágakban, így pl. a futballban, a kézilabdában stb. nagyobb a térdsérülések veszélye.

        Ha már fáj a térd: kíméljük vagy mozgassuk?

        Akut térdsérülések esetén mindig azonnali orvosi ellátásra és szigorú pihentetésre van szükség!

        Ezzel szemben krónikus térdfájás esetén jót tesz a testmozgás, de természetesen csakis a térdkímélő sportágak, amilyen például a vízi torna, az úszás, a nordic walking vagy a golf.

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2017.09.15 12:11, Megjelenés: 2017.09.15 12:11
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Sport

        Sport

        Sándor Judit, erőnléti edző

        Miért kell nyújtani? Miért sérülünk le, ha nem nyújtunk? Cikkünkből megtudhatja.

        Rett-szindróma

        Rett-szindróma

        Dr. Debreczeni Anikó

        Fejlődési rendellenesség, amely a központi idegrendszert érinti elsődlegesen.

        Térdfájdalom: Hogyan előzheti meg a gyakori panaszt?

        A térdízületek egészséges működése elengedhetetlen feltétele a járásnak, a futásnak, a láb nyújtásának, hajlításának, ám sokszor a térdfájás forrását is itt kell keresnünk, hiszen rendkívüli igénybevételnek kitett ízületről van szó, amelyen kopásos elváltozások jöhetnek létre, és számos módon megsérülhet.

        Hogyan mérje helyesen a vérnyomását otthon?

        A vérnyomás több tényezőtől függ, így a testhelyzettől, a napszaktól, az érzelmi állapottól, a fizikai aktivitástól. A mérést befolyásolja a kar vastagsága és a mandzsetta mérete.

        A térdfájás lehetséges és leggyakoribb okai

        A térdfájás, térdfájdalom gyakran jelentkező ízületi panasz, mely bármely életkorban előfordulhat. Fiatalok esetében legtöbbször túlerőltetés, sportolás következtében kialakuló nyáktömlőgyulladás, illetve sérülés, idősebb életkorban pedig porckopás következményeként jelentkezhet a térdízület fájdalma.

        5 ok, ami miatt fájhat a térdünk

        Alig van felnőtt ember, aki ne tapasztalta volna már a térdfájdalom érzését. Dr. Dobos Márta, ortopéd orvos a leggyakoribb okokról és azok kezelési lehetőségeiről beszélt.

        Fagyási sérülés - Mit tegyen és mit ne?

        Száraz hidegben, amikor a hőmérséklet 0 Celsius-fok körüli, különösen gyakoriak a fagyási sérülések.

        11 fontos tipp térdfájdalom esetére

        A térdünk számos akut és krónikus ok miatt fájhat, megsérülhet, kophat benne a porc. Dr. Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos számos hasznos tanáccsal szolgál, amelyekkel kezelhető, kivédhető a fájdalom.

        Tippek a térdfájás megelőzésére

        A térdfájás egyáltalán nem ritka probléma, oka többnyire a hibás terhelés. Cikkünkben hasznos tanácsokat olvashat a megelőzéssel kapcsolatban.

        Patellofemorális fájdalom (elülső térdfájdalom)

        A sérülés oka, hogy a térdkalács (patella) nekidörzsölődik a combcsontnak, és ez irritációt, valamint a porcok kopását okozza. A térdkalács stabil csúszását a térd hajlítása és nyújtása közben a rajta gördülő izmok erejének egyensúlya biztosítja.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.