• Folyadékpótlás télen

        Szerző: WEBBeteg

        A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása télen is fontos.

        A folyadékfelvételt elsősorban a szomjúságérzet szabályozza, ami hideg időben kevésbé kifejezett, ezért hajlamosak lehetünk megfeledkezni a rendszeres folyadékpótlásról. Azonban, ha a folyadék- és elektrolit-háztartás zavart szenved, annak kellemetlen, esetenként súlyos következményei lehetnek. Ezt megelőzendő ilyenkor is fokozott figyelmet kell fordítanunk a megfelelő és rendszeres folyadékpótlásra.

        Mennyi folyadékot igyunk télen?

        Télen is ajánlott napi 1,5-2 liter folyadékot fogyasztani. Ha sportol, akkor ennél is több folyadékra van szüksége.

        Ha Ön szív- vagy vesebetegségben szenved, feltétlenül kérje orvosa tanácsát és kövesse utasításait a naponta fogyasztható folyadékmennyiséget illetően!

        Mivel pótoljuk az elveszített folyadékot?

        A folyadék pótlására egész évben a szénsavmentes ásványvíz a legmegfelelőbb ital. Emellett ihatunk édesítetlen teát is, melegen, de ne túl forrón. A meleg tea fogyasztása a hideg időben felmelegít és így a közérzetre is jó hatással van. Kiválóan alkalmasak folyadékpótlásra a frissen készített cukrozatlan gyümölcs- és zöldséglevek is.

        Hideg italt ne igyon, a folyadék legyen legalább szobahőmérsékletű! Amit lehet, azt fogyassza melegen, de sose túl forrón.

        A folyadékszükséglet egy része fedezhető bizonyos élelmiszerek fogyasztásával is. Az élelmiszerek szárazanyagból és vízből épülnek fel. Az élelmiszerek víztartalma széles skálán mozog: a gyümölcsöké a legmagasabb, míg a cukrokban és olajokban egyáltalán nem, vagy csak minimális mennyiségben található víz. Igen magas víztartalmú és sok vitamint tartalmaz például a narancs és a mandarin. Az idényzöldségekből készíthet például levest, ami szintén hozzájárul a folyadék- és vitaminigény fedezéséhez. Magas folyadéktartalmú ételek például a híg levesek, krémlevesek, főzelékek, pürék, mártások, savanyúságok, párolt zöldségek, gyümölcszselék, befőttek, pudingok, krémek, sodók és turmixok.

        Folyadékpótlási tanácsok sportolóknak télre

        A hidegben is jól hidratáltan kell megkezdeni az edzést, és legkésőbb egy órával utána inni kell valamit. A legjobb azonban 20 percenként inni néhány korty folyadékot. Sportolás után fogyasszon sok folyadékot minél előbb, akkor is, ha egyáltalán nem érzi szomjasnak magát. Víz vagy izotóniás ital helyett teát is ihat a hidegben való sportolás után. Vigye magával termoszban a teát, hogy röviddel edzés után melegen fogyaszthassa.

        WEBBetegForrás: WEBBeteg

        Módosítva: 2018.12.07 14:36, Megjelenés: 2017.01.27 14:15
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Bélrák fiatalon

        Bélrák fiatalon

        MTI

        Egyre több a bélrákos megbetegedés a fiatal felnőttek körében.

        Bőrsérülés, horzsolás

        Bőrsérülés, horzsolás

        WEBBeteg - Szponzorált tartalom

        Sérülés bármikor érheti testünket, ezért jó, ha tudja, mit kell tenni ilyenkor. (x)

        A folyadék pótlása télen is fontos!

        A folyadékháztartás egyensúlyának fenntartása nem csak nyáron fontos. A hidegebb évszakokban nem tapasztalunk olyan erős szomjúságérzetet, mint amikor árnyékban 30 °C van, éppen ezért, mivel ez a figyelmeztető jel télen nem olyan intenzív, nagyon fontos, hogy ilyenkor is fokozott figyelmet fordítsunk a megfelelő és rendszeres folyadékpótlásra.

        Dehidratáció? Túlivás? Mindkettő komoly gondokat okoz! - I. rész

        Régóta ismert tény, hogy sokat ártunk szervezetünknek, ha nem fogyasztunk rendszeresen, elegendő mennyiségű folyadékot. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy az is ártalmas lehet, ha egyszerre túl sok folyadékot veszünk magunkhoz. A legújabb kutatások eredményei azt igazolják, hogy az is veszélyes, ha túl kevés és az is, ha túl sok folyadékot iszunk.

        Dehidratáció? Túlivás? Mindkettő komoly gondokat okoz! - II. rész

        Szervezetünknek vízre van szüksége ahhoz, hogy problémamentesen működhessen (ez átlagosan kb. napi 1,5-2 liter, nyári melegben és sportolóknál több). A sportolók a hőmérséklettől és a sport intenzitásától függően óránként akár másfél liter folyadékot is veszíthetnek a verejtékkel. Ezt a veszteséget pótolni kell annak érdekében, hogy a szervezet egészségesen tudjon működni.

        Magas víztartalmú ételekkel a szervezet hidratáltságáért

        Szervezetünknek a tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok mellett folyadékra is szüksége van ahhoz, hogy megfelelően és egészségesen működjön minden létfontosságú szervünk. A folyadékpótlás nemcsak az italok elfogyasztásával valósul meg, hanem azáltal is, hogy a különböző módon elkészített ételeket megesszük.

        Szoptató anyák kiegyensúlyozott táplálkozása

        Az anyatej a csecsemő legideálisabb tápláléka, amely a fejlődésükhöz szükséges anyagokat a legmegfelelőbb mennyiségben, összetételben és legkönnyebben emészthető formában tartalmazza.

        Mire figyeljen nyáron egy daganatos beteg?

        A betegek kedvenc évszaka a tavasz és a nyár, hiszen ilyenkor minden vidámabb, frissebb, ilyenkor könnyebb a gyógyulás is. Azonban vannak dolgok, amikre a biztonságuk és a gyógyulásuk érdekében a daganatos betegeknek különösen oda kell figyelniük ezekben az évszakokban.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA