Nassolás téma

Ha már nassol, figyeljen oda arra, hogy mit!

WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Sokan a napi három főétkezés között éhségüket nassolással, édességekkel csillapítják, ahelyett, hogy egészséges ételeket tartalmazó tízórait és uzsonnát fogyasztanának. Azonban egyre szélesebb körben válik ismertté, hogy az egészséges táplálkozás milyen fontos szerepet tölt be az egészség megőrzésében.

Hogyan ne hízzon karácsonykor?

WEBBeteg - Cs. K., fordító, Lektorálta: Dr. Ujj Zsófia, belgyógyász, hematológus

Hízás nélkül túl lenni a karácsonyon? Első hallásra szinte lehetetlennek tűnik, pedig lehetséges! Nyugodtan ehet a bejgliből, ha közben nem feledkezik meg a céljáról.

Nem kell lemondani az édességekről

Több mint TestŐr

Sokan azt gondolják, hogy az egészséges táplálkozásba nem fér bele a nassolás. Pedig egészséges összetevőkkel, cukormentesen is elkészíthető a legtöbb finomság. Egy süteménynél a tészta kiváltható cukormentes, rostdús keksszel, a krémet pedig egészséges édesítőszerrel - például sztíviával - is lehet édesíteni. A cukorfogyasztás csökkentésére nem csak a cukorbetegeknek és a fogyni vágyóknak kell odafigyelniük, hiszen már azzal sokat tehetünk az egészségünkért, ha a cukrot kivonjuk a táplálkozásunkból.

Szögeczki Ági a fogyókúrák közben is nassol

Több mint TestŐr

Ági elképzelhetetlennek tartja, hogy egy fogyókúrába ne férjen bele a nassolás. Számára az étvágycsökkentés vált be és így a fogyókúra alatt is szinte ugyanazokat fogyasztja, csak mindenből sokkal kevesebbet.

A bajor perec titka

Több mint TestŐr

A bajor perec egy közkedvelt sörkorcsolya. A titka nem az összetevőkben rejlik, hanem hogy a sütés előtt forró, szódabikarbónás vízbe merítik, ezután sózzák és így kerül a perec a sütőbe.

Chipsek és sós rágcsálnivalók - Lehetnek egészségesek?

WEBBeteg - Irinyi-Barta Tünde, okleveles táplálkozástudományi szakember

Együnk naponta ötször - így szólnak az ajánlások. A 3 főétkezés - reggeli, ebéd, vacsora - közé tízórai és uzsonna beiktatása is javasolt. Ezek lehetnek gyümölcsök, zöldségek, tejtermékek, gabonafélék, édes vagy sós rágcsálnivalók. A nassolásra szánt falatok akkor egészségesek, ha kevés hozzáadott cukrot és sót tartalmaznak, valamint viszonylag alacsony a kalóriatartalmuk, és magas a rosttartalmuk.

Léteznek már egészséges nassolnivalók!

Több mint TestŐr

A gyerekek táplálkozásából nehéz kivonni az édességet, ezért érdemes a pozitív alternatívát választani. Fontos lenne, hogy a vásárlók tudatosan vásároljanak és a feltüntetett összetevőket is elolvassák. Például a kekszekből is léteznek már rostdús, egészséges ropogtatnivalók, amiknél a cukorpótlásra is odafigyeltek.

Egészséges is lehet a gyermekkori nassolás

WEBBeteg - Dr. Csuth Ágnes, családorvos

Ki ne látott volna iskolai büféknél kígyózó sorokat? A gyerekek imádnak nassolni, de jól is teszik, hiszen kisebb térfogatú gyomruk lévén naponta többször kell kalóriát magukhoz venni, hogy kielégítse szervezetük a magas energiaszükségletet.

Mennyire veszélyes a rendszeres nassolás?

Lifestyle Communications

A táplálkozási napló rendszeres vezetése rengeteg fontos dologra rávilágít, ami segíthet abban, hogy végre leadjuk a plusz kilókat és egészségesebben éljünk! Dr. Gajdács Ágnes obezitológus szakorvos szerint azonban az is fontos, hogy megkülönböztessük a kis étkezéseket a nassolástól! De hogyan is tehetjük ezt meg?

Kilenc tipp a karácsonyi kilók ellen

WEBBeteg - B.M., szakfordító, Lektorálta: Dr. Csuth Ágnes

A klasszikus karácsonyi menü igencsak megterheli a gyomrunkat, és mivel az ünnepek alatt csak pihenünk, rövid idő alatt jó néhány kilót lehet felszedni. És a főétkezések közötti nassolásokról nem is beszéltünk.