• A sok alvás is veszélyes lehet?

        Szerző: MTI

        Az utolsó néhány évben több vizsgálat arra utalt, hogy mind a keveset alvók, mind a hosszú órákat szundikálók szívbetegség-kockázata fokozódik. Most egy angol és olasz kutatókból álló munkacsoport az eddigi legtöbb elérhető adat földolgozása alapján igyekezett ezt a kérdést megválaszolni, és eredményeiket az European Heart Journal közölte.

        Mind amerikai, mind angol kutatók korábban azt találták, hogy napi 7-8 óránál akár többet, akár kevesebbet alszik a felnőtt ember, annál nagyobb valószínűsége van a szívroham vagy az agyi katasztrófa okozta halálnak. Most Francesco Cappucio vezetésével angol-olasz munkacsoport gyűjtötte össze a világ orvosi szakirodalmából a kérdéssel foglalkozó dolgozatokat.

        Hirdetés

        A kutatók nyolc országban 15 vizsgálat, 474 684 felnőtt adatait értékelték. A csaknem félmillió emberre vonatkozó tanulmány azt bizonyította, hogy a normálisnak vett 7-8 órai alvásnál kevesebbet, 5-6 órányit pihenő nők vagy férfiak egyaránt 48 százalékkal nagyobb valószínűséggel haltak meg szív- és érrendszeri betegségben. Ez a 8-9 órányit, vagy még többet alvók esetében sem volt sokkal jobb, átlag 38 százalék.

        A sokat alvók szélütéskockázata 35 százalékkal volt több a normális időt alvókénál, a keveset alvók esetében ez nem emelkedett kifejezetten. A szerzők maguk is hangsúlyozzák, hogy az egyes vizsgálatokban nem ellenőrizték, a résztvevők közül hányan szenvedtek eleve valamilyen szív- és érrendszeri betegségben, illetve nem tudták azt sem, hogy a különböző, ismert kockázati tényezők milyen gyakorisággal fordultak elő. Ez a vizsgálat is csak arra utal, hogy szívünk védelmében 7-8 órai alvás az optimális.

        (MTI)

        Módosítva: 2011.04.09 16:06, Megjelenés: 2011.04.09 16:06
      • Cikkajánló

        Adókedvezmény

        Adókedvezmény

        MTI

        Mintegy 700 betegségre vehető igénybe adókedvezmény, idén éves szinten 96 600 forint.

        Ezerarcú PMS

        Ezerarcú PMS

        F. Zs, fordító

        A premenstruációs szindróma számos panaszt okozhat. Hogyan enyhíthetőek ezek?

        Postprandiális hipotenzió - A vérnyomás csökkenése étkezés után

        Azt az állapotot, amikor étkezés után csökken a vérnyomás, postprandiális hipotenziónak nevezik. A postprandiális kifejezés az étkezés utáni időszakra utal, míg a hipotenzió alacsony vérnyomást jelent.

        A láz öt különböző típusa és a velük összefüggésbe hozható betegségek

        Valahányszor az ember úgy érzi, hogy a testhőmérséklete emelkedni kezd, elővesz egy lázmérőt, hogy megnézze, mit is érez. Ha az eredmény 37,5 Celsius-fok vagy ennél magasabb érték, akkor az illető lefekszik, jeges borogatást helyez a homlokára és gyógyszert vesz be a láz csillapítására.

        Az alvási apnoe kezelése

        Az alvási apnoe enyhébb eseteiben orvosa életviteli változtatásokat javasolhat Önnek, többek között fogyást és a dohányzás elhagyását. Ha ezek nem elegendőek vagy ha az alvási apnoe mérsékelten súlyos, számos más kezelés is rendelkezésre áll.

        Élet alvási apnoeval

        Számos esetben az obstruktív, illetve a centrális alvási apnoeval való együttélés szempontjából nagyon fontos, hogy Ön átgondolja saját életvitelét és szükség esetén változtasson azon.

        Kényelmes ágy - Kiegyensúlyozott mindennapok

        Az egészséges élet alappillére a kielégítő alvás. Napjainkban egyre inkább hangsúlyos szerepet kap a megfelelő fekvőhely kialakítása. Ha belegondolunk, a napunk 24 órájából optimális esetben 8 órát alvással töltünk, ami az életünk egyharmadát jelenti.

        Az alvászavar és típusai

        Az alvás alapvető létszükséglet a szervezet - így az idegrendszer - számára a regenerálódásához, szerepe mind mennyiségi, mind minőségi szempontból igen meghatározó. Elengedhetetlen a megfelelő szellemi és fizikai tevékenység végzéséhez.

        Alvási apnoe - Miért fontos a szűrés?

        Az alvási apnoet napjainkban súlyos betegségnek tartják, amely a mindennapokra és a párkapcsolatra gyakorolt káros hatása mellett számos szövődményt idézhet elő, illetve megnöveli más betegségek kockázatát.

        Alvásproblémák? - Tippek a nyugodt pihenéshez

        Sokan szenvednek alváshiánytól, de kevesen tudják, hogy a helyes alvási higiéné kialakítása mellett akár gyógyszer nélkül is legyőzheti az alvásproblémákat.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.
      • - A MEGBÍZHATÓ WEBPATIKA