• Sportmasszázs: Kinek ajánlott?

        Szerző: WEBBeteg- Cs.K

        A sportmasszázs a masszázs egy olyan fajtája, mely egyre népszerűbb. Számos előnye miatt nem csak a hivatalos és amatőr sportolók használják, hanem sokan azok közül is, akik egyáltalán nem sportolnak.

        A rendszeres sportmasszázs segít megelőzni a sérüléseket azáltal, hogy javítja az izmok kondícióját. Egy jó masszőr felismeri a merev izmokat és hegszövetet, mely ha kezeletlenül marad, sérülésekhez vezethet. A terapeautáknak a hatékony kezelés érdekében érteniük kell az emberi anatómiához és élettanhoz is.

        A gyógymasszázs


        A masszázs szintén a mechanoterápia körébe sorolható. Frissítő- és sportmasszázs egészségeseken is végezhető. A gyógymasszázst azonban gyógymasszőr vagy gyógytornász végzi. A gyógymasszázst leginkább kiegészítő kezelésnek rendelik.
        A gyógymasszázs fajtái és hatásuk >>

        A sportmasszázs jól használható bizonyos sérülések, valamint izomegyenlőtlenségek, testtartási problémák kezelésére. Mindemellett segít megelőzni a sportsérüléseket, fokozza az izmok állapotát és a teljesítményt.  

        A sportmasszázs előnyei

        A sportmasszázs fontos szerepet játszik minden sportoló életében, függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem.  Elengedhetetlen bizonyos sérülések kezelésében, illetve a jövőbeni sérülések elkerülésében.

        • nyugtató hatású
        • csökkenti az izomgörcsöket, merev izmok okozta fájdalmakat
        • lazítja a merev, letapadt izmokat, így azok terhelhetőbbé és kevésbé sérülékennyé válnak
        • kiüríti a feszes izmokból az ott felhalmozódó méreganyagokat (pl. tejsav)
        • sérülés esetén gyorsítja a gyógyulást
        • mozgásszegény életmódot folytatóknál fellazítja a letapadt izmokat
        Hirdetés

        Amikor nem ajánlott a masszázs

        Noha a masszázs ártatlan dolognak tűnik, ám bizonyos embereknek, és bizonyos időszakokban további sérüléseket, vagy akár halált okozva többet árthat, mint használ. Mivel a sportmasszázs az erős, gyúró mozdulatok miatt erőteljes behatást jelent a szervezetre, nem ajánlott az alábbi esetekben

        Gyógyító masszázs


        Már többezer évvel ezelőtt köztudott volt a masszázs jótékony hatása: az ókori Egyiptomban a talp és a kéz masszírozását alkalmazták előszerettel, de a későbbi korok embere is gyakran fordult azokhoz a szakemberekhez, akik e gyógyító-szépítő módszert művelték. Gyógyító masszázs: kinek, és mikor ajánlott?>>
        • Nyílt sebek, vágás, szakadás, horzsolás esetén meg kell várni, míg a seb begyógyul! Ez általában 1-2 hétig tart.
        • Izomrepedések esetén, melyek akut esetben tovább véreznek. A masszázs tovább növelné a vérzést és szövetek károsodását, meghosszabbítva a gyógyulás idejét. A sérüléstől függően 48-72 óráig nem ajánlott a masszázs.
        • Ínszakadáskor műtétre, nem masszázsra van szükség.
        • Zúzódáskor a masszázs további károkat okozhat, ami akár myositis ossificans-hoz (csontosodás az izomszövetben) is vezethet.
        • Égés, fagyás, csonttörés esetén
        • Csonthártya gyulladáskor a masszázs további irritációt okozhat.
        • A reumatoid artritisz és köszvény is gyulladásos betegség, ezért ugyanazok a szabályok érvényesek itt is, mint az akut sérülésnél.
        • A trombózis potenciálisan halálos vérrög a vénában, mely masszírozás hatására a vénákon át a szívig juthat, károsítva azt.
        • bőrgyógyászati megbetegedés
        • terhesség
        • érrendszeri megbetegedés vagy vérzékenység
        • menstruáció
        • rákos megbetegedés
        • láz

        Miben különbözik a sportmasszázs más masszázsoktól?

        Az alaptechnikák a sportmasszázs esetén is ugyanazok, mint más masszázsnál, ám a terapeuta sokkal erőteljesebben és mélyebbre  hatóan alkalmazza azokat. Az erős simító, gyúró, ütögető mozdulatok célja többek között az összenövések lebontása, a hegszövetek tompítása.

        Noha a sportmasszázs erősebb mozdulatokkal, mélyebben stimulálja az izomszövetet, s egyes mozdulatokat talán túllépik a kellemes fogalmát, sosem lehet annyira fájdalmas, hogy a masszírozott fél feszültté váljon a fájdalomtól.

        (WEBBeteg - Cs.K Forrás:sportinjuryclinic.net)

        Módosítva: 2015.08.22 20:11, Megjelenés: 2015.08.22 20:11
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Depresszió

        Depresszió

        Dr. Zsuga Judit

        A genetikai hajlam és a környezeti hatások együtt vezetnek kialakulásához.

        A zaj hatása

        A zaj hatása

        B. V., újságíró

        Mekkora zaj ártalmas? Hogyan védekezhetünk a zajártalmak ellen?

        Sportmasszázs: Előnyök és hatások

        A sportmasszázs fontos szerepet játszik minden sportoló életében, függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem. A masszázsnak számos fizikai, fiziológiai és pszichológiai előnye van.

        Sokszor túlfeszítik a húrt az amatőr futók

        Nem biztos, hogy a futás a legjobb mozgásforma mindenkinek, ennek ellenére az amatőr futók túlnyomó többsége még soha nem kérte ki szakember tanácsát edzés előtt.

        Izomdiszbalansz - Mozgás, de hogyan?

        A helyes testtartás fontosságáról rengeteget hallhatunk, mégis egyre több embernél figyelhetőek meg azok a tartáshibák, amelyek célzott mozgásterápiával elkerülhetőek lennének. Melyek ezek? Hogyan ismerjük fel és milyen mozgásformát válasszunk, ha keresztezett szindrómával van dolgunk?

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.