• Vércukorprobléma állhat az Alzheimer-kór hátterében

Szerző: MTI/AP

Egy friss tanulmány alátámasztja azt a gyanút, miszerint az Alzheimer-kór a diabétesz harmadik típusú megbetegedése lehet. A Northwestern Egyetem neurobiológusai kimutatták, hogy az inzulin megvédi azokat az idegsejteket, amelyeket megtámadott az Alzheimer-kór.

A William Klein által vezetett tudósok, a kutatás során az agy hippocampusból vett, a emlékezésért felelős idegsejtjeit használták. A neuronok inzulinnal való kezelése megvédte a sejteket a káros fehérjéktől, amelyek az Alzheimer-kór miatt gyűlnek fel.

A tudósok még tovább tudták fokozni a védelmet, amikor az inzulin mellett vércukorszint-csökkentő gyógyszert is alkalmaztak a kezelés finomítására. Az inzulin csökkentette az idegsejtek felületén azon pontok számát, amelyekre a káros fehérjék csatlakozhattak volna.

Az inzulinérzékenység növelése lehet a megoldás

William Kleint ugyanakkor úgy gondolja, hogy az öregedéssel az idegsejtek kevésbé reagálnak az inzulinra, s ezáltal kiszolgáltatottabbak a káros proteinekre. Ezek a fehérjék felelősek azért, hogy a sejtek aztán elvesztik inzulinreceptoraikat.

A Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányban foglaltak szerint, a kutató egy olyan új gyógyszer kifejlesztésében reménykedik, amely növelhetné az agy inzulinérzékenységét.

(MTI/AP)

Módosítva: 2009.02.08 06:33, Megjelenés: 2009.02.08 06:33

Allodynia

Cs. K., fordító

Az allodyniának három típusa létezik. Melyek ezek? Mit lehet tenni?

Urológiai vizsgálatok

Dr. Merth Gábor

Milyen időközönként ajánlott az urológiai vizsgálat férfiaknak bizonyos életkorokban?

Alzheimer-kór - A megfelelő életmód ellensúlyozza a genetikai adottságokat

Az egészséges életmód véd az Alzheimer-kórral szemben. De vajon vonatkozik-e ez azokra is, akiknél magasabb a demencia genetikai kockázata? Kutatók megállapítása szerint az egészséges élet megtérül - még abban az esetben is, ha génjeink kedvezőtlenebbek.

A kolin meg is akadályozhatja az Alzheimer-kór kialakulását

A kolin egy vízben oldódó makrotápanyag, amely hasonlóképpen hat a szervezetben, mint a B-vitaminok. Szükséges a máj és az agy megfelelő működéséhez, biztosítja az idegrendszer és az izmok egészségét, valamint fenntartja a normális anyagcserét.