• A kávé csökkenti a diabétesz kockázatát

        Szerző: WEBBeteg - Cs. K. fordító

        Tudósok újabb bizonyítékát találták annak, hogy a kávé segít megelőzni a diabéteszt, és minden bizonnyal a koffein okozza ezt a hatást.

        Fumihiko Horio és kollegái felhívták a figyelmet arra, hogy korábbi kutatások már felvetették annak lehetőségét, hogy a rendszeres kávéfogyasztás csökkenti a 2-es típusú diabétesz kialakulásának kockázatát. A betegség világszerte milliókat érint, ugyanakkor eddig kevés volt a bizonyíték a laboratóriumi állatokkal végzett kísérletetekből.

        Hirdetés

        Ezek a cikkek is érdekelhetik Önt

        A kutatók a kísérletben résztvevő egereket vízzel vagy kávéval itatták.

        Azt tapasztalták, hogy a kávéfogyasztás megakadályozta a magas vércukorszint kialakulását, illetve javította az inzulin érzékenységet, ezáltal csökkentette a cukorbetegség kockázatát.

        Emellett a kávé egyéb pozitív hatásait is tapasztalták a zsírmájjal, és a gyulladásos elhízással kapcsolatosan.

        A további laboratóriumi vizsgálatok azt mutatták, hogy a kávé egyik leghatékonyabb anti-diabetikus vegyülete a koffein.

        (WEBBeteg - Cs.K. fordító, forrás: sciencedaily; lektorálta: Dr. Csuth Ágnes, családorvos)

        Módosítva: 2011.04.03 11:22, Megjelenés: 2011.04.03 11:22
      • Nyomtatás
      • Cikkajánló

        Éjszakai bepisilés

        Éjszakai bepisilés

        Dr. Sándor György

        Kezelésével megelőzhetők a betegség következményei. Hogyan gyógyítható?

        Onkológiai kezelés

        Onkológiai kezelés

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes

        A terápia egyik mellékhatása szájnyálkahártya-gyulladás lehet. Hogyan előzze meg?

        Végtagmentő applikáció segíti a megelőzést

        Az amputációk megelőzése érdekében jelent meg ingyenes telefonos alkalmazás egy magyar fejlesztés révén. Az új applikáció célja, hogy a veszélyeztetett embereknek segítsen elkerülni a cukorbetegség és a vénás keringési betegségek okozta szövődmények miatti esetleges végtag-amputációt.

        Tudta-e a koffeinről?

        A koffein vagy rendes polgári nevén 1,3,7-trimetil-xantin a világon talán leggyakrabban, legszélesebb körben fogyasztott élénkítő hatású alkaloid. Valóban a leggyakrabban, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy világszerte a lakosság közel 80 százaléka napi rendszerességgel fogyasztja valamilyen formában.

        Új szűrőközpont teszi teljessé a békési cukorbeteg-ellátást

        Dr. Becsei László, a Békés Megyei Központi Kórház főigazgatója és Dr. Kádár Éva, a Wörwag Pharma Kft. ügyvezető igazgatója 2019. 04. 17-én megnyitották a Békés Megyei Neuropathia Centrumot.

        Koffein - Ajánlott mérték és a koffeinmérgezés tünetei

        Mivel ma már több olyan termék is tartalmaz koffeint, amelyről nem is gondolnánk, könnyen előfordulhat, hogy az ajánlott napi bevitelt túlhaladó mértékben juttatjuk azt a szervezetünkbe. A koffein megtalálható a különböző energia- és sportitalokban, egyes gyógyszerekben, kávéban, teában, csokiban, valamint a guaranát tartalmazó italokban is.

        Ön is kávéfüggő?

        A koffein a világ két legelterjedtebben használt pszichoaktív drogjának egyike a másik az alkohol. Az, hogy pszichoaktív, azt jelenti, hogy hatással van a lelki életünkre, miközben számos testi tünetet is okoz.

        Amikor kávéból is megárt a sok

        A csokoládé, a kávé talán a legkedveltebb nyalánkságaink közé tartoznak, azonban mivel mindhárom bőséges koffeintartalommal bír, nem árt vigyázni a fogyasztásukkal. A BBC szerint a napi koffeinbevitel optimális határértéke 400 mg, és ez a küszöb várandósság esetén napi 200 mg-ra feleződik. De vajon miből állhat össze ez a napi 400 mg mennyiség?

        A koffeintől a fiúk jobban pörögnek

        A koffeintartalmú italoknak gyengébb a hatása lányok esetében – derül ki egy új kutatásból. A magyarázat a jelenségre talán a hormonoknak a koffein metabolizmusára gyakorolt hatásában keresendő.

        Az energiaital hatásai: Ártalmas a szívre és a szervezetre?

        Az úgynevezett energiaitalok fogyasztásával szervezetünk terhelhetőségét akarjuk növelni. A hatás hosszú távon azonban inkább negatív és káros: az energiaitalok ártalmasak lehetnek a szív- és érrendszerre – vélik a szakértők.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.