• Sportolás és asztma

        Szerző: orvostkeresek.hu

        Asztma esetén az edzés csak akkor okozhat rohamot, ha a betegség nem megfelelően kontrollált. Jól beállított gyógykezelés mellett a mozgás jótékony hatású lehet.

        Az Asztma Világnap alkalmából a Kanadai Tüdő Szövetség felhívja a betegek figyelmét, hogy megfelelően beállított gyógykezelés mellett nem kell lemondaniuk a rendszeres testmozgásról.

        A Kanadai Tüdő Szövetség a világnap kapcsán kiemelten foglalkozik a sportolás kérdésével. A program jelmondata: „Asztmával is sportolhatsz!”, mely az egyesület elnökének elmondása alapján arra is felhívja a figyelmet, hogy a rendszeres testmozgást még a fizikai terhelésre jelentkező asztmás panaszok esetén sem kell mellőzni.

        Az edzés csak akkor okozhat rohamot, ha a betegség nem megfelelően kontrollált. Jól beállított gyógykezelés mellett a mozgás csakis jótékony hatású lehet, segítségével az általános fizikai edzettség mellett a tüdők állapota is javítható.

        Hirdetés

        A Chest folyóiratban megjelent friss kutatásból az is kiderül, hogy a mozgás milyen előnyökkel jár az asztmás betegek számára:

        • kevesebb asztmás tünet jelentkezik,
        • aktívabb életet élhetnek,
        • a testmozgás hatására a betegek hangulata javul, kevésbé feszültek,
        • az életminőségük javul.

        Milyen sportágat válasszon?

        Összességében tehát a betegek fittségi állapotával egyenes arányban javulnak asztmás panaszaik is. A kezelőorvossal egyeztetve minden beteg összeállíthatja a saját „asztma akciótervét”.

        Egy részletes leírást arról, mely tartalmazza az állandó gyógyszereket, azokat a tüneteket, amikre az adott gyógyszert szedni kell, valamint az asztmás roham során követendő teendőket. Beszéljük át a sportolásra vonatkozó javaslatokat. Orvosunk segítségünkre lehet a megfelelő sportág megválasztásában is.

        (www.allergiakozpont.hu)

        Módosítva: 2014.05.05 12:05, Megjelenés: 2014.05.05 12:05
      • Cikkajánló

        COVID-19

        COVID-19

        Semmelweis Egyetem

        Hazamehetett az első, magyar gyártású remdesivirrel kezelt beteg.

        Helyes orrfújás

        Helyes orrfújás

        Dr. Árki Ildikó

        A kicsik még nem tudják kifújni az orrukat. Tanítsuk meg nekik, hogyan kell!

        A jó edzés titkai

        Sokan nincsenek tisztában azzal, milyen szakaszokból tevődik össze egy jól felépített rekreációs edzés, pedig a sportolás nem megfelelő szakaszai, vagy a megfelelő szakaszok hiánya gyakran vezetnek sportsérülésekhez, melyek akár maradandó mozgáskárosodást is okozhatnak.

        Koronavírus - Az asztmások ne hagyják abba a gyógyszerszedést

        A jelenlegi járványhelyzet nem indokolja, hogy az asztmás betegek felfüggesszék vagy csökkentsék a kezelőorvos által korábban felírt gyógyszeradagot.

        Asztmavilágnap - Évente 20 ezer új beteget diagnosztizálnak Magyarországon

        Magyarországon 300 ezer gondozott asztmás él, de feltehetően további 150 ezer ember életét nehezíti meg a betegség; itthon évente 15-20 ezer új beteget diagnosztizálnak - hívják fel a figyelmet szakemberek az asztma világnapján.

        Edzés és rehabilitáció ínsérülések után

        Leggyakrabban a kar és láb inai sérülnek meg, főként túlterhelés következtében. Annak érdekében, hogy a sérülésből való felépülést követően újra a legjobb formáját hozhassa, elegendő időt kell szánni a lábadozásra, a teljes gyógyulásra. Mit tehet annak érdekében, hogy minél hamarabb felépüljön?

        Aerob vagy anaerob edzés?

        Az aerob és anaerob jelzőket eredetileg baktériumokra használták. Az aerob szó olyan baktériumok jelzője, amelyeknek oxigénre van szükségük az életben maradáshoz. Az anaerob baktériumok a levegőben található oxigén nélkül is képesek a túlélésre.

        Az ideális edzésterv hét alap gyakorlatsora

        Az edzéstervnek mindig személyre szabottnak kell lennie, ám valamennyi edzésprogram alapvetően egy minta szerint felépíthető. Melyek az ideális edzésterv alapgyakorlatai?

        5 kalóriaégető futópados edzésterv

        Kevés az ideje? Akkor ezeket a gyors és minden testrészt átmozgató gyakorlatokat önnek találták ki.

        Hasznos tanácsok nyújtáshoz

        Edzésterven kívül is lehetséges a nyújtás, de a sérülések elkerülése és a hatékonyság érdekében ajánlott bizonyos szempontokat észben tartani.

      • Kérje ingyenes cikkértesítőnket! Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.